Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

Løn •Generelle lønstigninger i 2013: 0,70 % •Generelle lønstigninger i 2014: 1,21 % •Forbedringer af overenskomsterne pr. 1. januar 2014: 0,25 % •Reguleringsordningen.
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
8. december 2010 på Egegård Skole
Visionsaften 2. Vision 1: ”Vi vil fastholde de nære værdier mellem ansatte, børn og forældre med fokus på: glæde, tryghed, ansvar og omsorg.”  Udarbejdelse.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Implementering af folkeskolereform
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Forældremøde X årgang.
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Fjordbakkeskolen forældremøde
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Læringsmiljøvurdering - dynamisk udvikling af pædagogiske læringsmiljøer Svendborg den 14. marts 2013.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
RAMMER FOR SKOLEBESTYRELSENS ARBEJDE Lovgrundlag og kompetencer
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Moderniseringsplaner Østerhøj. Der er opstillet tre resultatmål for projektet: At udarbejde fælles mål og visioner for skolernes fysiske rum Med afsæt.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
TR/ledermøde Nørrebrohallen 25. september ’09. Faktaark København AnlægDrift Fordeling af midler i Budget 2010 – efter udvalg.
Temadag for TR.
Efterskoleforeningen
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Målformuleringer i et børneperspektiv
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Målopfølgning – Børne- og Skoleudvalget
Målopfølgning - Økonomi-, Erhvervs- og Planudvalget
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen af budget 2009 blev der afsat 1 mio. kr. i drift og 2 mio. kr. i anlæg i forbindelse med følgende hensigtserklæring: ”Med henblik på øget kvalitet i folkeskolen er det forligspartiernes opfattelse, at kvalitetspuljemidlerne (regeringens kvalitetsfond) skal bruges på folkeskoleområdet med henblik på forbedring af læringsmiljøet både i henseende til fysiske rammer, tekniske hjælpemidler og opkvalificering af personale”. Der afsættes derfor 1 mill.kr. i 2009, jfr. oversigt vedr. drift, til en udredning af områderne med størst behov. Udredningsarbejdet udføres af Børne - og Ungeforvaltningen med eventuel anvendelse af ekstern konsulent. Udredningen skal foretages primo 2009, således at arbejdet kan indgå i den samlede oversigt, som KL vil udarbejde i foråret 2009.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”   Udmøntningen iværksættes senest fra sommerferiens begyndelse, og der afsættes en ramme på 2 mio. kr. i 2009 og 40 mio. kr. i hvert af årene 2010, 2011 og 2012 inkl. midler fra Kvalitetsfonden.   Forligspartierne forudsætter, at udmøntningen sker i samarbejde med skolernes bestyrelse, ledelse og medarbejdere”.   Midlerne er først afsat i 2009, men Børne- og Ungeforvaltningen anser det for nødvendigt at iværksætte arbejdet allerede nu med de nødvendige budgetreguleringer mellem budget 2008 og 2009 der følger heraf.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  B1. Fysisk spor  Med henblik på at få en vurdering af skolernes fysiske tilstand og dermed vurdering  af behov for vedligeholdelse/ genopretning er der indgået aftale med NIRAS-konsulenterne i Allerød om at gennemføre en tilstandsvurdering på bygningerne i henhold til ovenstående afgrænsning.  Det er samtidig opgaven at få foretaget en vurdering af hvilke ændrede indretningsbehov der måtte være på de enkelte skoler. Dette skal ses i sammenhæng med indholdsporet, hvor de enkelte skoleledelser i samarbejde med personale, bestyrelse (og elever) skal vurdere, hvilke bygningsmæssige behov de har for at kunne forbedre læringsmiljøet.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  B2. Indholds spor  Det forudsættes, at de enkelte skoler arbejder indenfor gældende ret og vedhæftede fil med vision for skoleområdet af , så vi kan se, vi er i Helsingør Kommune, men at de enkelte skoler i øvrigt kan udtrykke sig i forhold til netop de elever, ansatte, ledelser og forældre der er på skolen.  De enkelte skoleledelser må derfor opstille de langsigtede perspektiver for egen skole med henblik på at vurdere, hvad det vil kræve i forhold til fysiske rammer, tekniske hjælpemidler og opkvalificering af personale, jf. afgrænsningen under hovedpunkt A, men i øvrigt uden begrænsninger i udgangspunktet.  Det forudsættes at dette arbejde sker i samarbejde med personale, bestyrelse (og elever).  NIRAS-konsulenterne understøtter koordineringen og integrationen af de to spor, så skolerne og beslutningstagerne får det bedst tænkelige grundlag for det fremtidige arbejde med at prioritere og udnytte midlerne  Skoleledelserne bliver således omdrejningspunktet i sammenhængen mellem det fysiske spor og det indholdsmæssige spor.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Den overordnede vision  Den sammenhængende børne- og ungepolitik:  Helsingør Kommune prioriterer et skolevæsen, der med udgangspunkt i rummelighed, trivsel og omsorg står for kvalitet, udvikling og evne til at undervise alle børn og unge.  Det betyder, at alle børn og unge tilbydes undervisning, der medvirker til at fremme den enkelte elevs læring, faglige og personlige alsidige udvikling.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  De 5 drømme og ønsker – vores projekter

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  At der på to udvalgte steder bliver sat interaktive tavler ”i gulvet”.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Science område.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Amfiteater – Udeområde ved kantine

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Natur - Udeområde ved Nørremarken.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Fleksible rumløsninger & møbler i undervisnings- lokalerne  Skolen er optaget af læringsstile og cooperativ learning. Vi har kommunens højeste klassegennemsnit på næste 26 elever i hver klasse. Vi har mange elever, på meget lidt plads.  Vi har ingen reelle grupperum, derfor anvender vi gange, fællesrum m.m.  Vi har brug for gode råd med hensyn til at tænke rumløsninger anderledes, og til at tænke kreativt med hensyn til multi fleksible møbel indretning.  Vi kigger sammen under rundturen.

Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner”  Det fysiske spor:  Tage  Afløb  Renovation af idræt  Mindre skader Den generelle tilstand bygningsmæssigt på skolen Den generelle tilstand bygningsmæssigt på skolen er god er god