20. FEBRUAR 2007. Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
LinkedIn Intro.
7. undervisningsgang den
8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
De to officielle miljømærker
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
ART GALLERIES Gruppe 4.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Salg og service Dag 1.
INTRO Foreløbig titel: ’Når vægttabet bliver virtuelt’ Slankedoktoren.dk –Vinder af E-handelsprisen – juryens specialpris – for med succes at have overført.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Samfundsøkonomi-5 Uge 13.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Forretningsmodel.
Potentialevurdering.
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
21/09/2006 BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 SLIDE 1 KONFERENCE OM BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 Morten Rønager Formand for erhvervssektionen i SPT Adm. direktør.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Udfordringer.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
GENMANIPULATION, KEMISK KASTRATION OG INDUSTRISVIN - UDVIKLINGSMULIGHEDER OG POTENTIELLE KONTROVERSER Peter Sandøe FOI, IPH, CeBRA Københavns Universitet,
Business to Business På den JYSKe måde…...
Version 1.0 d LPJ EK Netværk Ledelse og coaching - et forum for ledere i EK, der ønsker at udvikle sine kompetencer inden for coaching Gruppen.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Why I hate PRRRRRMS Christina Gadegaard Designer Digitalis MSF Onliners A/S – Medlem af IHPRRMS siden 1998.
Amazon.com Ny kampagne!. Styrker: Det store kendskabet til amazon.com Det store udbud Let-tilgængeligt (Global-virksomhed) – Tax-omregning Simpelt design.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Definition Kriterier Design og evaluering
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
20. FEBRUAR METODE Hvad var filosofien bag? Hvordan bar vi os ad? Hvad er grundlaget for tildelingen af priserne?
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I Kommunikation I 1 december 2010 I version 1.00 I 1 I Kommunikation
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Købeloven afsætning.
Koncepter og butikskæder
Finansiering af innovativ Virksomhed Kapitel 2
Konkurrenceforhold afsætning.
Supply Chain management SCM
Pris som handlingsparameter
Idegrundlag og målsætninger
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
SUCCES MED SALG 1.
Hvad er eVejledning? Elsebeth Nygaard
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Hvordan kommer vi ind ad døren?
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

20. FEBRUAR 2007

Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds

De næste 30 minutter… Internettet som paradigmeskifte for rollerne hos afsendere og modtagere. Konsekvenser for måden vi interagerer på og præsenterer os selv. Krav til succesfulde websites i 2007.

Fire typer websites  E-handelssites  Informationssites  Selvbetjeningssites  Interaktionssites Fælles formål: Producenten ønsker at afsætte noget til forbrugeren

Mine 3 påstande: Internettet har markant ændret magtforholdet mellem producenter, købmænd og forbrugere. Den klassiske kamp mellem producenter og forbrugere vil uddø. Fremtidens vindere er dem, der forstår at det der skal tæmmes, er selve internettet.

Pas på med at spå Hvis du vil forudsige fremtiden, skal du først forstå fortiden.

Køb og salg i gamle dage Indtil år 900: Danskerne bytter varer direkte med hinanden. År : Tyske købmænd gør deres indtog i Danmark År 1200 – 1990: Danskerne køber varer tæt på hvor de bor af de danske købmænd, som faldbyder varer. År 1991: Internettet gør sin entre.

Internettets betydning Forbrugerne kan indkøbe, hvor det passer dem. Mellemleddene vil blive færre. Man kan ikke længere sælge. Nu skal man overtale til at købe. Markederne bliver gennemsigtige for forbrugerne. Forbrugerne beslutter sig for priser og vilkår, inden de kontakter producent eller købmand.

Situationen i dag Forbrugerne er mere oplyste end nogensinde før Forbrugerne er selv eksperter på produkterne Rollerne for forbrugere og producenter er ændret Den tidligere kamp om pris og vilkår erstattes af et fælles ønske om at mødes. Det kan danske sites ikke finde ud af, og derfor benytter stadigt flere brugere internationale sites.

Klare facts… Danskerne handler stadigt mere on-line 2004: 5 mia., 2005: 8 mia., 2006: 11 mia. (Danmarks Statistik) I dag er e-handel meget prisfokuseret. Den stigende internationale gennemsigtighed vil gøre det vanskeligt for danske butikker at følge med. Danske forbrugere kvalificerer i stigende grad sig selv som forbruger ved hjælp af prissammenlignings-sites som Edbpriser, Pricerunner og Forsikringsluppen.

Fremtiden med Web 2.0 De klassiske udfordringer lever videre:  Gør det let for kunderne at finde ydelserne  Præsenter ydelserne attraktivt  Gør det let for kunderne at købe ydelserne De nye udfordringer med Web 2.0:  Vær imødekommende og åben  Skab direkte dialog med kunderne online  Præsenter virksomheden forståeligt

Nye udfordringer i Web 2.0 Vær imødekommende og åben  Modtag kundernes forslag  Mød kunder i 3D-virkelighed  Undgå database-tankegang

Nye udfordringer i Web 2.0

Skab direkte dialog med kunderne online  Corporate blogging  Direkte chat med servicemedarbejder  Interessegrupper online

Nye udfordringer i Web 2.0

Præsenter virksomheden forståeligt  Brugernes opfattelse er udgangspunktet  Fleksibel produktkategorisering  3D-præsentationer til ”sanseprodukter”

Nye udfordringer i Web 2.0

Krav til fremtidens Top 100 Opbakning i organisationen og forståelse for internettets forretningspotentiale. Forståelse for modtagernes tilgang til produkter, ydelser og informationer. Forståelse for modtagernes behov i forhold til tryghed, sikkerhed, overblik, totalservice mv.

Krav til fremtidens Top 100

Second Life – hvorfor? Hypet er vildere, end konceptet kan bære. Second Life giver dog et fingerpeg om det, fremtidens website skal kunne. Ligegyldigt om Second Life overlever. Det er børnehaven for Web 2.0. Mange virksomheder burde bruge det som en kærkommen chance for at lege og stille sig selv kritiske spørgsmål om kunderelationerne.

Ikke mere herfra Held og lykke til de nominerede Jeg håber, at alle får en god dag God fornøjelse med udfordringerne i Web 2.0 Spørgsmål? Henrik Vincentz Userneeds