Hvad er plejepersonalets og patienters udbytte af coachtræning? Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
På jagt efter køn i børnehøjde
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Workshop 5.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
1. 2 Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i 2004 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som hovedforløb.
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Udfordringer i den kommunale byggesagsbehandling
Implementering på Fenrishus
Kick off-seminar Billedkommunikationsprojektet
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Migrant Friendly Hospitals Jette Ammentorp, forskningsleder, cand scient san Forskningsinitiativet for Sundhedstjenesteforskning Kolding Sygehus.
Det autentiske menneske
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
• Diplom- eksamensprojekt, • SAM 24. marts 2010 • Eksamensprojektstuderende: Karsten Sørensen Karsten Sørensen.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Thomas’ ledelsesværktøjer
Kursus i høreomsorg. Henvender sig primært til Personale på plejehjem Hjemmeplejen Andre som i forbindelse med deres jobfunktion har med hørehæmmede at.
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Værdi/Trivselsmåling Image Overordnet ledelse Nærmeste leder Samarbejde Det daglige arbejde Løn- og ansættelsesforhold Faglige og personlig udvikling.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Vejen til bedre observation og behandling af smerter
Brugerundersøgelser i det elektroniske bibliotek Et DEF-projekt gennemført i vinteren Arbejdsgruppe: Alice Nørhede, DFB René Steffensen, KAAB Piet.
Usystematisk patientinformation ved overflytning
Region Midtjyllands tilbud 2013
Martin Sandø Servicestyrelsen
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Klar til barn Et tilbud til kommende fædre og mødre.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Kommunikation med kommunerne
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
:54 1. Hvilken dag deltog du/I til afrejsemødet? Evaluering af afrejsemøderne 2015 Navn 1Odense den 16.maj 2Aarhus den 16.maj 3København den.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
KORT OM KVIS Temadag fredag den 29. januar Odense Temadag 29. januar Odense.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Temadag om unge, 10. april De unge knallertkørere og deres forældre.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Læringssæt om temarapporten: Behandling med insulin - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag Behandling med insulin.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
FREMTIDENS INDSATS FOR ÆLDRE MEDICINSKE PATIENTER EMNE:FREMSKUDT VISITATION.
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
Introduktion til LUP psykiatri 2017
…………Skal blive så dygtige som de kan
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Spørgeskema som værktøj
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Aabenraa modellen er et initiativ, som fremmer den naturlige fødsel uden unødvendige indgreb – i en konstruktiv dialog med den gravide og fødende med formålet.
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
1. Relationel kommunikation
X OK15 resultatet.
Den generiske kompetenceprofil
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Introduktion til LUP Psykiatri 2019
Introduktion til LUP Psykiatri 2019
Præsentationens transcript:

Hvad er plejepersonalets og patienters udbytte af coachtræning? Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp

Baggrund På neonatal afdelinger stilles der særlig store krav til kommunikationenPå neonatal afdelinger stilles der særlig store krav til kommunikationen Coaching er en metode, der styrker evnen til at skabe tillid, til at lytte og til at udtrykke forståelse og støttende adfærdCoaching er en metode, der styrker evnen til at skabe tillid, til at lytte og til at udtrykke forståelse og støttende adfærd

Vi ønskede at undersøge Om coachtræning kunne: Om coachtræning kunne: Forbedre plejepersonalets self-efficacy i forhold til at honorere de krav, der stilles til dem i dialogen med forældreneForbedre plejepersonalets self-efficacy i forhold til at honorere de krav, der stilles til dem i dialogen med forældrene Forbedre forældrenes oplevelse af kommunikationen og deres self-efficacy i forhold til at magte situationen som forældreForbedre forældrenes oplevelse af kommunikationen og deres self-efficacy i forhold til at magte situationen som forældre

Self-efficacy En persons vurdering af hans eller hendes mulighed for at udføre en specifik opgave succesfuldt ______________________________________________________ Bandura 1977

Træningen Samtlige plejepersonaler (51) deltog i Samtlige plejepersonaler (51) deltog i 1 temadag og i en 2-dages workshop arrangeret af ”What is Pink” 1 temadag og i en 2-dages workshop arrangeret af ”What is Pink”

Metode Til personalet Til personalet Papir spørgeskemaer før og efter kurset Papir spørgeskemaer før og efter kurset Til forældrene Til forældrene Elektroniske spørge- skemaer besvaret på infostandere 7. dag og ved udskrivelse Elektroniske spørge- skemaer besvaret på infostandere 7. dag og ved udskrivelse

Udvikling i self-efficacy Gennemsnitlige self-efficacy score Diff.P-værdi I forhold til mor 7,88,60,77<0,01 I forhold til far 7,38,41,08<0,01

Konklusion Før coach træningen havde personalet større tillid til, at de kunne håndtere mødrenes krav og behov end til, at de kunne håndtere fædrenes krav og behov Før coach træningen havde personalet større tillid til, at de kunne håndtere mødrenes krav og behov end til, at de kunne håndtere fædrenes krav og behov

Konklusion Personalets self-efficacy blev styrket både i forhold til at honorere de krav, der var for mødre og for fædre.Personalets self-efficacy blev styrket både i forhold til at honorere de krav, der var for mødre og for fædre. Imidlertid var forbedringen i forhold til fædrene signifikant større end i forhold til mødrene.Imidlertid var forbedringen i forhold til fædrene signifikant større end i forhold til mødrene.

Konklusion Vi har på nuværende tidspunkt ikke kunnet påvise nogen effekt i forhold til forældrenes tilfredshed, fordi Vi har på nuværende tidspunkt ikke kunnet påvise nogen effekt i forhold til forældrenes tilfredshed, fordi 1.Der har været en relativ stor udskiftning i personalegruppen 2.Patient materialet er begrænset 3.Tilfredsheden er generelt høj, hvorved forbedringer bliver sværere at påvise

Hvad er plejepersonalets og patienters udbytte af coachtræning? Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp