INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
LEAN Akademy.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Divergent og Konvergent
Energi- & Vandværkstedet
Lederudvikling.
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Fagdidaktisk kursus i religion
Innovationsdidaktik Model for bæredygtigt læringsmiljø
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Kick-off: Hele Ledelser
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Problemer eller udfordringer.
Procesværktøjer.
Den anerkendende interviewform
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Dansk Magisterforenings mentorordning
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Velkommen til et forvandlende fællesskab, der har TRO som værdi!
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Forudsætninger for en god samtale
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Metode til Konceptudvikling
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Misbrug, psykisk lidelse og recovery
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Når A + B giver et langt større C
Company programme - Veda
Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Innovation = nytænkende forbedring af noget i verden
Rita Buhl 22. september 2018.
Kvalitet i folkeoplysningen
[klik og indsæt kommunenavn]
”Baptistkirken vil:”.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende

Formålet med Innovativ Kirke er at flere må opleve Guds kærlighed og mærke, hvad Jesu liv betyder for os i dag! BAGGRUND & UDFORDRING

I dagens samfund har kirken brug for at udvikle sig. Evangeliet har ikke mistet sin relevans, men kirken kan som organisation stå i vejen for det uforanderlige budskab, hvis den ikke er klar til at forandre sig i takt med verden.

MULIGHEDEN Vi ser en unik mulighed i at træne menighederne i kreativitet og innovation og arbejde med konkrete ideer og løsninger, der udfolder kirkens potentiale. 1)Vi arbejder med menigheden, hvor den er og med de ressourcer, der er tilstede. 2)Menigheden vil lære at identificere relevante behov i samfundet, og omsætte ideer til virkelighed. 3)Målsætningen er vækst både numerisk og åndeligt.

FORLØBET #1 HVEM VI ER#2 VERDEN OMKRING OS #3 NYE LØSNINGER Processen består af fire workshops Se potentialet i menigheden skabe grundlag for forandring. Se verden i et nyt lys og menighedens rolle heri. Designe og afprøve nye ideer og tiltag. #4 FORANKRING Forstå processen og forankre nye tiltag og strukturer i menigheden

FASE #1 OPDAGELSE #1 HVEM VI ER INTENTION ●Se potentialet i menigheden skabe grundlag for forandring. RESULTAT ●Menighedens drømme identificeret. ●Et klart billede af menighedens styrker. ●Målgrupper vi drømmer om at gøre en forskel for internt såvel som externt.

FASE #2 RETNING INTENTION ●Se verden i et nyt lys og menighedens rolle heri. RESULTAT ●Forståelse af den kontekst vi som menighed er en del af. ●At kunne verden med andres briller. ●Inspiration fra verden omkring os. #2 VERDEN OMKRING OS

FASE #3 DESIGN #3 NYE LØSNINGER INTENTION ●Designe og afprøve nye ideer og tiltag. RESULTAT ●Design af konkrete tiltag baseret på menighedens drøm og viden skabt i de tidligere workshops. ●3-5 konkrete ideer med handlingsplaner til at prototype.

FASE #4 FORANKRING INTENTION ●Forstå processen og forankre nye tiltag og strukturer i menigheden. RESULTAT ●Læring fra afprøvede prototyper. ●Retninger for fremtiden. ●Handlingsplan og aftaler. #4 FORANKRING

NOGET FOR OS? Er “Innovativ kirke” noget for os? ●I har grundlæggende en velfungerende* menighed. ●I ønsker at udforske nye måder, hvorpå I kan nå mennesker med evangeliet. ●I er klar til at blive udfordret af og med hinanden. ●I ønsker at afsætte tid og ressourcer til en innovationsproces. ●I har tro på, at Gud har et kald til jer som menighed. ●I tør træde ud på vandet - tænke og prøve nyt. Alle interesserede menigheder vil få en samtale, som skal afklare, om der er grundlag for processen. Forløbet tilpasses den enkelte kirkes behov.

HVAD LÆRER VI? Hvad får vi ud af forløbet? ●En bedre forståelse af jeres menighed, og hvad I brænder for. ●Udforskning af de muligheder netop jeres menighed har for at udleve evangeliet på nye måder. ●En fælles, skabende proces og et fælles, kreativt sprog til fremtiden. ●Konkrete redskaber og metoder til at skabe, forstå og teste nye idéer og tiltag. ●Kreativ selvtillid som medlemmer og som fællesskab. ●En fælles rejse som menighed, hvor I lærer nyt om jer selv og Verden omkring jer.

FORLØB FOR MENIGHEDEN #1.WORKSHOP#2.WORKSHOP Alle workshops vil vare ca. 3 timer og foregå i den pågældende menighed. #3.WORKSHOP#4.WORKSHOP Samtale med facilitator Opfølgning med facilitator Opfølgning med facilitator Opfølgning med facilitator Mellem hver workshop følger facilitator og menighedsrepræsentanten op for at tilpasse processen og sikre mest mulig værdi for menigheden.

HVAD LÆRER VI? Hvad får vi ud af forløbet? ●En bedre forståelse af jeres menighed, og hvad I brænder for. ●Udforskning af de muligheder netop jeres menighed har for at udleve evangeliet på nye måder. ●En fælles, skabende proces og et fælles, kreativt sprog til fremtiden. ●Konkrete redskaber og metoder til at skabe, forstå og teste nye idéer og tiltag. ●Kreativ selvtillid som medlemmer og som fællesskab. ●En fælles rejse som menighed, hvor I lærer nyt om jer selv og Verden omkring jer.

HVAD LÆRER VI? Ansøgningskriterier ●Menigheden skal formulere, hvad de gerne vil med denne proces. ●Menigheden skal være rimelig velfungerende. ●Der skal være én kontaktperson i menigheden. ●Menighederne skal ansøge om at blive en del af ”Innovative kirker”. Der er ingen fast deadline, men menighederne vil blive igangsat løbende. Det påregnes at en pilotmenighed og fem andre påbegynder processen i Fem andre i Pris Forløbet inkluderer fire workshops á 3 timer for mennesker. Egenbetaling: Min. 25 kr./medlem af menigheden. Kontakt Kontakt Lone Møller-Hansen, tlf , Det er ledelsen i BaptistKirken, der udvælger de menigheder, der får mulighed til at deltage i ”Innovative kirker” i denne omgang.

HVAD LÆRER VI? Proceskonsulent Charlotte Bekker Willer Tlf