FÆLLESHUSUDVALGET VELKOMMEN. Vi tager lige en præsentations runde. HVEM ER VI ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Advertisements

Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
1 Til orienterings- og opstillingsmøde Velkommen.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Generalforsamling, 2012 Grundejerforeningen Skanderborg Bakker
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Tømmergården april 2016.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016.
ARBEJDET I BESTYRELSEN Det er frivilligt at melde sig til bestyrelsen men her ophører frivilligheden ___________________ Som medlem af en afdelingsbestyrelse.
AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Bestyrelsesmøde Frederiksbjerg Dagtilbud 9.December 2015.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
Vejledning: selvbetjeningssystem
Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
THY Business Breakfast.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Otte forsøgsrammer Infoaften 2017 Flemming Vium Jensen, Politisk chef
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Målet med at give nogle elever en transitmentor
- en spændende kundskabs- og teknologikonkurrence for børn og unge
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Hvad betyder den enkelte betegnelse Lønarter,
Arbejdet i bestyrelsen
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
ÅRHUS AFDELING.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Kursus for nye efterskoleledere
Beretning fra IDA Vestjylland
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Nye forstandere på efterskoler
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Grenaa IF Generalforsamling 2018
Velkommen til generalforsamling 2018
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Titel på videnskabeligt projekt
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2019
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Generalforsamling 12. marts 2019
Velkommen til Møde om vandsamarbejde i Favrskov Kommune
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Introduktion til arbejdet som klubpræsident
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
af Kliniske Lærestolsprofessorer
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
Opdatering fra Generalforsamling
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentationens transcript:

FÆLLESHUSUDVALGET VELKOMMEN

Vi tager lige en præsentations runde. HVEM ER VI ?

 At være udvalgsmedlem er et tillidshverv  Vi servicere beboerne  Arrangementer  At udvalget er primus motor og igangsætter som minimum de faste arrangementer  Tilbagemeldinger  Bestyrelsen skal holdes orienteret om udvalgets aktiviteter  Nøgleudlevering og afleveringsforretninger  Husk vi er en service funktion. FORVENTNINGER TIL UDVALGET

PROCEDURE FOR UDLEJNING HVEM GØR HVAD OG HVORNÅR

 Lejer har læse adgang til kalender på gmail hvor ledige datoer kan ses (bilag I)  Lejer sender mail til  Administrativt medlem kontrollere mailen min 2 gange ugentligt, og svarer på mails.  Administrative medlemmer laver selv vagtplan  Administrativt medlem udfylder lejekontrakt (se bilag II)  Administrativt medlem afleverer lejekontrakt i lejeres postkasse PROCEDURE

 Lejer returnerer udfyldt lejekontrakt i postkassen ved fælleshuset  Administrativt medlem tømmer postkassen ved fælleshuset en gang ugentligt  Administrativt medlem kontrollere lejekontrakt samt bank kvittering for korrekt betaling  Administrativt medlem sætter kontrakt og kvittering i udvalgets mappe i gæsterummet PROCEDURE

 Praktiske medlemmer henter kontrakter for den uge man vagt  Praktiske medlemmer kontrollere selv om fælleshus / gæstehus er lejet ud i vagt perioden  Praktiske medlemmer møder op på tidspunktet der fremgår af lejekontrakt for udlevering af nøgle  Ønsker medlemmet at møde på andet tidspunkt end det påført på lejekontrakten, påhviler det medlemmet selv at kontakte lejer for at aftalte alternativt tidpunkt PROCEDURE

 Praktiske medlemmer gennemgår fælleshuset sammen med lejer, tæller op og forklarer hvordan huset fungere.  Praktiske medlemmer møder op på tidspunktet der fremgår af lejekontrakten for aflevering af nøgle  Ønsker medlemmet at møde på et andet tidspunkt end det påført på lejekontrakten, påhviler det medlemmet selv at kontakte lejer for at aftale alternativt tidspunkt. PROCEDURE

 Praktiske medlemmer gennemgår fælleshuet sammen med lejer, tæller op og kontrollere det afleveres i rengjort stand (se bilag III)  Praktiske medlemmer underskriver lejekontrakten og påfører på bagsiden evt. mangler og ødelangt service, interiør eller andet.  Praktiske medlemmer sætter kontrakten tilbage i mappen i skabet i gæsterummet. PROCEDURE

 Administrative medlemmer henter kontrakten og kontrollere hvilket depositum der skal tilbage betales og sender mail til Lis Auchenberg med følgende  Navn på lejer  Adresse på lejer  Lejes reg. nr og konto nr  Beløb til udbetaling  Kontrakten skal tilbage i mappen i gæsterummet. PROCEDURE

FORRETNINGSORDEN FOR FÆLLESHUSUDVALGET ÆBLELUDEN AFD 824 Boligselskabet Rosenvænget

Udvalgets opgaver.  Udvalget fungerer som organ under afdelingsbestyrelsen. Der udpejes en udvalgsansvarlig i bestyrelsen, som er udvalgets kontakt person.  Udvalget tilrettelægger og medvirker til afvikling af fællesarrangementer for beboerne. Det kan være arrangementer for hele afdelingen eller specielle grupper af afdelingen. Udvalget bistår beboere der ønsker at afholde et fællesarrangement.  Skulle udvalget fremlægge forslag til aktiviteter, der har indflydelse på afdelingens økonomi, skal disse medtages på bestyrelsesmøder. UDVALGETS OPGAVER

 Udvalget har råderet over til hver en tid 50 % af det på fælleshuskontoens indestående beløb til aktiviteter, dog max kr. 9000,00 pr. arrangement, alt derover skal godkendes af bestyrelsen.  Udvalget fører regnskab med indtægter og udgifter. Udvalget kan til enhver tid kontakte bestyrelsen for at få overblik over indestående. Der udpeges samtidigt en kasser for udvalget der til enhver tid har et fuldt overblik over udvalgets fælleshus-konto.  Udvalget fremlægger forslag til ændringer i fælleshuset til bestyrelsen, beslutningen tages af bestyrelsen. UDVALGETS OPGAVER

 To gange årligt er der husgennemgang med formandskabet fra bestyrelsen. En gang i marts måned og en gang i september. Her gennemgås lokaler, interiør, service og den indvendige stand, på det grundlag laver bestyrelsen i samarbejde med driften et oplæg til rettelse af fejl og mangler og laver et økonomisk overblik over hensættelser i lejeindtægten. Udvalget indkalder til disse møder.  Fælleshusudvalget påser, at der er god orden i fælleshuset, at der bliver talt op før og efter enhver udlejning, at fælleshuset altid fremstår renggjort og klar til udlejning umildbart efter enhver udlejning. UDVALGETS OPGAVER

 Ved klager over rengøring eller stand af fælleshuset fra lejer, er det udvalgets ansvar at klagen bliver behandlet og arbejdet udført.  To gange årligt i marts og september står udvalget for et hovedrengørings arrangement af lokalerne. Første gang juni Det er udvalget der har ansvaret for gennemførelsen. UDVALGETS OPGAVER

 Udvalget består af de beboere der har lyst til at deltage.  Der skal være administrative medlemmer der står for kontrakt skrivning og ud og indbetaling af leje og depositum, disse medlemmer har ansvaret for kontakten med regnskab i Domea’s regnskabsafdeling via udvalget mail UDVALGETS SAMMENSÆTNING

 Det påhviler resten af udvalgets medlemmer at arrangere arrangementer for beboerne, samt at deltage i en vagtplan for udlevering af nøgler og optælling af service i henhold til optællingslister.  Alle medlemmer er som afdelingsbestyrelsen ulønnet. UDVALGETS SAMMENSÆTNING

Det er de administrative medlemmers ansvar:  At administrerer kalenderen og mailen  At udfylde lejekontrakter  At aflevere lejekontrakter til lejeren  At sikre kvittering for betaling og underskrevet lejekontrakt kommer retur  At sætte de underskrevne lejekontrakter samt kvittering for betaling i udvalget mappe  At kontrollere mappen for udlejet kontrakter og afregne depositum med Domea’s regnskabs afdeling  Administrative medlemmer kan tillige deltage i resten af udvalgs arbejdet ANSVARSFORDEING I UDVALGET

Det er medlemmernes ansvar:  At udarbejde vagtplan – kopi skal altid sendes til bestyrelsen på bestyrelsens mail.  At afhente kontrakter i vagtugen  At udlevere nøgler til lejer  At gennemgå fælleshus ved udlejning med lejer  At gennemgå fælleshus efter udlejning med lejer  At lave optælling før og efter udlejning  At notere evt. mangler efter lejeperioden  At sætte lejekontrakten retur i udvalgets mappe med påført underskrift efter endt leje ANSVARSFORDEING I UDVALGET

 Udvalget fastlægger selv møder, hvor indkomne forslag til arrangementer gennemgås. Hvis et bestyrelsesmedlem deltager i et møde i udvalget, tilrettelægges mødet så de punkter, hvor de pågældendes nærværelse er ønsket, behandles først. Ønsker udvalget et møde med en ejendomsfunktionær, skal en repræsentant for bestyrelsen være til stede. Lejere og andre har normalt ikke adgang til at overvære udvalgets møder, men kan indkaldes i forbindelse med enkelte arrangementer. UDVALGETS MØDER

 Fastelavn  Afdelingsmøde  Sant hans  Sommerfest  Halloween  Juletræsfest  Nytårskur Faste arrangementer i Æblelunden

HVAD FORVENTES AF MIG HVAD GIVER UDVALGET MIG LIDT SPILLEREGELER OG MULIGHEDER

 at lave fællesarrangementer for beboerne  at stå for udlejning og afleveringsforretningen af fælleshuset  at formulere mål for fælleshuset  at samarbejde med bestyrelsen  at deltage i udvalgsmøder  at sikre husorden bliver overholdt Medlemmernes primære opgaver er:

 at få indflydelse på det sociale liv i din afdeling  at omsætte dine ideer til virkelighed  at udvide dit netværk  at udvikle dine samarbejdsevner  at løse spændende opgaver i fællesskab med andre  at kvalificere dig til udvalgsarbejde Vi tilbyder dig mulighed for:

 du kommer velforberedt til møderne  du deltager aktivt  du har en positiv væremåde  du er nysgerrig  du er en god holdspiller  du har lyst til at få tingene til at ske  du er positiv overfor beboerne Vi forventer at:

 At være loyal overfor udvalget  At være loyal overfor bestyrelsen  At overholde tavshedspligten Du er forpligtet til

 Vi skal have nogle administrative medlemmer  Vi skal have nogle praktiske medlemmer  Vi skal have en kasser  Vi skal have nogle igangsættere  Vi skal have en kontaktperson til bestyrlesen HVEM HAR LYST TIL HVAD ?

 SKAL ALLE DELTAGE PÅ ALLE MØDER ?  HVEM INDKALDER TIL MØDER ?  KAN VI LAVE UNDER UDVALG ? Mødeplanlægning

INDEN VI GÅR TIL EVENTUELT VI HJÆLPER LIGE MED OPRYDNINGEN TAK

EVENTUELT