Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena
Grundlæggende Rammen - Vestre skole - 3.b - Engelsk - Dyr, farver, tal og kropsdele Weebly’en - Fungerede mest som vores platform SAMR-modellen - Vi når SAM, men ikke R
QR Fordele Billedstøtte fungerede Bevægelse Vi fik svarene på Weebly’en Motivation for nogle elever monkey.com/ monkey.com/ Ulemper Spørgsmålene var for svære Nogle grupper manglede koncentration Gruppesammensætningen Hjemmesiden var ikke optimal De mistede svarene, når de afleverede dem generator.com generator.com Link
QR fortsat - refleksioner Tydeligere instruktioner Gruppesammensætning Støtte med tale Kunne indtale svarene SAMR: Modification/substitution
Brug af SMART-board Fordele Eleverne var mere fokuserede Visuelt som eleverne kan forholde sig til Wordsearch Øvelse med tal Øvelse med farver Gennemgang af det lærte Elever, der normalt ikke viser, hvad de kan, får lov Motivation for nogle elever Ulemper Kalibrering af SMART-board Dårlig projektor Der er kun én elev, der er aktiv Det er ikke alle, der tør at gå op til tavlen Link
Brug af SMART-board fortsat - refleksioner Eleverne virkede mere koncentrerede Flere aktiviteter Andre aktiviteter – evt. med det nye Notebook SAMR: Substitution/augmentation
Videoerne Fordele Visuelt suppleret med lyd Gentagelse Fanger elevernes interesse Gav en god forståelse af indholdet Tid til at eleverne kunne svare under videoerne Ulemper Fungerede ikke som lektier Ikke differentierede Link
Videoerne fortsat - refleksioner Læringsrum om hjemmearbejde Klassens normer Vises på klassen når det har været lektier? SAMR: Substitution/augmentation
Evaluering vha. Jeopardy og Weebly Jeopardy : god repetition og deltagelse Weebly : dårligt formulerede spørgsmål, men ellers fungerede det godt SAMR: Modification
Citater fra evalueringen ”Det hele har været godt - ingen dårlige ting” ”Det var sjov og det var lidt svært” ”Jeg var syg den første dag – øv” ”QR-løb, Twister og vendespil var godt” Der var ikke rigtig nogen der skrev noget dårligt
Evaluering i forhold til læringsmålene Korte, faste fraser Deltage i sproglege Lære sprog ved at gentage fraser i rytme Enkelt skriftsprog Kan med støtte og forberedelse beskrive en genstand Deltage i lege og sange fra engelsksprogede kulturer Afkode hyppige engelske ord med billedstøtte
Konklusion QR-løb Mere SMART-board-aktivitet Man kan ikke ændre klassekulturen i forhold til hjemmearbejde på kort tid Mere konkrete evalueringsspørgsmål Backup hvis teknikken ikke fungerer Ikke overdrive brugen af IT i 3. klasse Tænk mere over R