Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
5 IT-didaktiske principper
Faglig læsning Dagsorden
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Læringsstile og lektier
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Reformmesse på Sofiendalskolen
+ Danskkursus Storutjarnarskolí November 2011 ”Dansk ud af bogen” Hvordan kan vi supplere undervisningen med IT og (ikke goggle.com)
Sigrid .
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Inspiration til reformarbejdet
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Læreplaner i Højvangen
Velkommen til Nordregårdsskolen
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Planlægning, proces og evaluering
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
De seks bedste billeder fra gruppen
Dagens program – ugens program
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
Stxstudentereksamen.
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
John Hattie.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Mit passionerede projekt
Program for i dag Præsentation: Hvorfor it? Præsentation: Weebly.com
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
1. Trin – Problemstilling
At home The sittingroom The kitchen The dining room The bedroom
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Tilstedeværelsesundervisning
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Simulering af binomialforsøg
Præsentationens transcript:

Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena

Grundlæggende  Rammen - Vestre skole - 3.b - Engelsk - Dyr, farver, tal og kropsdele  Weebly’en - Fungerede mest som vores platform  SAMR-modellen - Vi når SAM, men ikke R

QR Fordele  Billedstøtte fungerede  Bevægelse  Vi fik svarene på Weebly’en  Motivation for nogle elever  monkey.com/ monkey.com/ Ulemper  Spørgsmålene var for svære  Nogle grupper manglede koncentration  Gruppesammensætningen  Hjemmesiden var ikke optimal  De mistede svarene, når de afleverede dem  generator.com generator.com Link

QR fortsat - refleksioner  Tydeligere instruktioner  Gruppesammensætning  Støtte med tale  Kunne indtale svarene   SAMR: Modification/substitution

Brug af SMART-board Fordele  Eleverne var mere fokuserede  Visuelt som eleverne kan forholde sig til  Wordsearch  Øvelse med tal  Øvelse med farver  Gennemgang af det lærte  Elever, der normalt ikke viser, hvad de kan, får lov  Motivation for nogle elever Ulemper  Kalibrering af SMART-board  Dårlig projektor  Der er kun én elev, der er aktiv  Det er ikke alle, der tør at gå op til tavlen Link

Brug af SMART-board fortsat - refleksioner  Eleverne virkede mere koncentrerede  Flere aktiviteter  Andre aktiviteter – evt. med det nye Notebook  SAMR: Substitution/augmentation

Videoerne Fordele  Visuelt suppleret med lyd  Gentagelse  Fanger elevernes interesse  Gav en god forståelse af indholdet  Tid til at eleverne kunne svare under videoerne Ulemper  Fungerede ikke som lektier  Ikke differentierede Link

Videoerne fortsat - refleksioner  Læringsrum om hjemmearbejde  Klassens normer  Vises på klassen når det har været lektier?  SAMR: Substitution/augmentation

Evaluering vha. Jeopardy og Weebly  Jeopardy : god repetition og deltagelse  Weebly : dårligt formulerede spørgsmål, men ellers fungerede det godt  SAMR: Modification

Citater fra evalueringen  ”Det hele har været godt - ingen dårlige ting”  ”Det var sjov og det var lidt svært”  ”Jeg var syg den første dag – øv”  ”QR-løb, Twister og vendespil var godt”  Der var ikke rigtig nogen der skrev noget dårligt

Evaluering i forhold til læringsmålene  Korte, faste fraser  Deltage i sproglege  Lære sprog ved at gentage fraser i rytme  Enkelt skriftsprog  Kan med støtte og forberedelse beskrive en genstand  Deltage i lege og sange fra engelsksprogede kulturer  Afkode hyppige engelske ord med billedstøtte

Konklusion  QR-løb  Mere SMART-board-aktivitet  Man kan ikke ændre klassekulturen i forhold til hjemmearbejde på kort tid  Mere konkrete evalueringsspørgsmål  Backup hvis teknikken ikke fungerer  Ikke overdrive brugen af IT i 3. klasse  Tænk mere over R