Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens."— Præsentationens transcript:

1 I believe in Drama!

2 Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens selvbevidsthed og frygt for at lave fejl  Lægge vægt på relevans i elevens eget liv  Engagere eleven på det emotionelle

3 Fordelene? Så mange!  Kontekstuel læring  Holistisk tilgang, Sprog og kultur som en  Eleverne lærer at sætte pris på hele den kulturelle oplevelse  Kommunikation med krop, humor, følelser og drama  Social & kulturel interaktion.

4 I klasseværelset? Ikke nødvendigvis…  Mindre support grupper  Strukturerede aktiviteter  Real-life kontekst – gå ud i den virkelige verden!  Scenekunst og lignende strategier  Feedback kommunikationsteknikker.  Varierende tilgange og metoder: fysisk, emotionel, kulturel.  Choral repetition - backwards build-up – belønning.  Jævnlig evaluering af eleverne

5 Mærk det på egen krop!

6 Appetitvækkeren Formål og metodeAktiviteten  Have det SJOVT!  Indlære basis ordforråd for den efterfølgende aktivitet  Kropslig/kinæstetisk og kontekstuel læring 1. choral repetition 2. I par øver eleverne ordene 3. Skriver ord på post-its og sætter dem på kropsdelene. Gentag ord bevæg den omtalte kropsdel 4. Backwards build-up - læreren læer sætningerne højt- eleverne gentager 5. Eleverne øver i par. Sig retningen/ordren, samtidig med man fysisk udører handlingen

7 Tête Bras Jambe Pied Genou Main Gauche (V) Droite (H)

8 GPS-en  A gauche (Gå til venstre)  A Droite (Gå til højre)  Attention! (Pas på!)  Tout droit (Fortsæt lige ud)  Reviens (kom tilbage)  Non (nej) Oui (ja)  Remonte (kom op)  Descend (gå ned)  Arrête! (stop!)  Penche toi (Buk dig)  Ramasse-le (saml op)  Vers le pied gauche (ved venstre fod)  Vers le pied droite (ved højre fod)  Avec la main gauche (med venstre hånd)  Avec la main droite (med højre hånd)

9 Øvelsen  Eleverne arbejder i par 1. En har bind for øjnene 2. En er gps-guide  Guiden skal føre den blinde elev igennem rummet til at samle gaver op - uden at vælte flaskerne!  Det gælder om at samle flest gaver, en væltet flaske = straffe point (kan tilpasses efter smag)


Download ppt "I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google