Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling"— Præsentationens transcript:

1 Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling
Karina O. Hasselby – Underviser på TEC Severin torsdag den 28. juni 2018

2 Hvad får I med hjem? Ny inspiration til de læringsmidler, I kender i forvejen Ideer til nye læringsmidler Nyt digitalt undervisningsmateriale

3 Digitale hjælpemidler i undervisningen

4 Fordele ved digitale læringsmidler
Varierende undervisning Bedre differentiering Flere valgmuligheder Mere planlægningsfrihed Tidsbesparende Møder eleverne på de digitale platforme

5 Digitale apps til undervisning
Rengøringsordbogen Its Learning SketchUp Rengøringsordbog Tiny Cards Kahoot YouTube Podcast

6 Start jeres Kahoot app op, og gør jer klar til en Kahoot Survey
Hvor digitale er vi? Start jeres Kahoot app op, og gør jer klar til en Kahoot Survey - /?quizId=e0b1ae39-9a96-498b c9785f5f0f

7 Gør det nemt for dig selv!
Mere digital hvordan? Gør det nemt for dig selv! Start med at lave en kort quiz på 3-5 spørgsmål: Hvad er det rigtige svar? Hvad er det tydeligste spørgsmål? Hvordan lyder fejlsvarene?

8 Mere digital hvordan? Udvid din viden i et kendt felt Eksempel
Kahoot survey i stedet for quiz eller Ny app til undervisning du kender i søvne

9 ‘I dag skal vi afprøve Tiny Cards’
Mere digital hvordan? Vær elev med eleverne – lær sammen med dem og lær af deres erfaringer – du når alligevel aldrig at blive ekspert, fordi udviklingen går så hurtigt Eksempel ‘I dag skal vi afprøve Tiny Cards’ eller ‘Kender I SketchUp?’

10 Mere digital hvordan? Lad eleverne aflevere i Kahoot, på YouTube eller vha. QR-kode – de arbejder både med spørgsmål og svar, og du kan spare tid på at rette, fordi I ser på produkterne sammen i klassen

11 Nu er det blevet tid til at blive mere digital i praksis!
Gruppearbejde: Grupperne er sammensat efter følgende principper: 5 personer i hver gruppe Ingen er fra samme arbejdsplads I er fra mindst 3 forskellige skoler

12 Rollefordeling i gruppen
Én har det sidste ord i de faglige diskussioner Én skal sige ’Vi skal videre!’ Én skal være tech-optimist og sige ’Vi kan godt!’

13 Hvad skal I lave? Giv jeres gruppe et navn
I ’Tjekliste for digitale læringsmidler’ kan I se, hvilke opgaver I skal løse. Tjeklisten er også et personligt redskab, så hjælp hinanden med at få det afprøvet Spørg jer selv ’Hvad kan vi til sammen i denne gruppe?’ og udfyld med stjerner i et af kompetenceskemaerne. Højst 5 stjerner!

14 Hjælp! SOS! Mayday! Hvis I har brug for hjælp – kig på kompetenceskemaerne – hvem ved det? Søg på ’Karina Hasselby’ på youtube, hvis I vil have inspiration til undervisningsfilm Jeg er i salen, hvis I vil have min hjælp Husk at jo længere I kommer i opgaverne, desto sværere bliver det – jeg har ikke selv prøvet SketchUp, men jeg regner med at lære med jer…

15 God arbejdslyst – vi slutter kl. 17.00

16 Opsamling torsdag Eksempler på jeres arbejde? Hvordan gik arbejdet?
Hvem fik flest stjerner? Endnu en survey ’Hvor digital er jeg nu?’ – og hvilken gruppe fandt på det sjoveste navn?

17 Godt arbejde. Klap jer selv på skulderen
Godt arbejde! Klap jer selv på skulderen! Giv sidemanden en high five Gerne en dobbelt! YAY!

18

19


Download ppt "Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google