Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Praktiske øvelser Din krops sundhed.
Advertisements

Mini-PC-kørekort – Modul 6
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Struktur: ”Quiz og byt”
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Strukturer velegnet til…
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Arbejdspladsudvikling
Innovation og iværksætteri
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
5 min. abs 30 sek. hver.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Careerhub Den Kreative Platform
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Karl Henrik Flyums model
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Cooperativ learning - også kaldet CL
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Workshop Sund By Netværket
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Organisering af procesarbejde
Efter hoftealloplastik – Trin 1
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Brain breaks.
SIKKERHED ONLINE.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Fysisk aktiv under indlæggelsen
Indsæt billede af din skole
Præsentationens transcript:

Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI

22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser som dig selv 2.Stræk armene over hovedet og sig ”JEG HAR LAVET EN FEJL” (demonstrer først selv) 3.Fortsæt og få dem til at hæve lydniveauet, indtil de råber 4.Stå overfor hinanden og klap i en fortsat rytme på lår, i egne hænder og mod makkerens hænder - få alle med 5.Vælg nu en kategori (f.eks. ”noget man kikker igennem”) – på skift udfylder I kategorien mens i klapper ved at sige JEG (på lår klap) SIGER(på klap i egne hænder ”ORDET”(på klap i makkerens hænder) ‐ Når der sker en fejl – Så råber I sammen ‐ ”JAAA VI HAR LAVET EN FEJL” 6. Den med lyseste øjne starter

3D CASE: Tæl til 3 1.Rejs jer 2.Find sammen to & to med en der har samme fløjtelyd som dig selv 3.I skal nu sammen tælle Et tal hver af gangen. I fortsætter med at tælle forfra indtil jeg stopper jer 4.I skal nu skifte 1-tallet ud med klap. I skal fortsætte med klap – 2 – 3 indtil jeg stopper jer 5.I skal nu skifte 2-tallet ud med stamp i gulvet. I skal fortsætte med klap – stamp i gulvet – 3 indtil jeg stopper jer 6.I skal nu skifte 3-tallet ud med ryste hovedet. I skal fortsætte med klap – stamp i gulvet – ryste hovedet indtil jeg stopper jer 7.Hver runde skal vare ca. 30 sekunder 8.Husk at fejre hvis I har lavet en fejl – atmene op over hovedet og RÅB “YES JEG HAR LAVET EN FEJL.

3D-case: Billedstimuli Fremtidens klasselokale 1.Samme makker 2.Uddel ord-stimuli kort 3.Hvis nogen er kommet til at kigge på kortet, bytter de med en andens kort 4.Få idéer til indretning af fremtidens klasselokale. På skift lader I jer inspirere af et billede af gangen. (Husk at forklare hvorfor det er smart at have ”tingene” i klassen) 5.Sig JA OG til alle makkerens ideer om indretningen. 6.Demonstrer 7.Den hvis forbogstav kommer først i alfabetet starter.

Hvor kan man opleve ”Demokrati”?

Tøm hovedet for idéer individuelt Skriv alle dine idéer ned Én idé pr post-it

Hvad tænker du når jeg viser følgende billeder? 1 ide pr. Post it.

Hvor kan man opleve demokrati – og hvorfor er det demokrati?

Go dav min far Del klassen op i 2. Den ene halvdel stiller sig i en rundkreds med ryggen mod midten. Resten af klassen stiller sig i en rundkreds uden om den første med fronten mod midten. Eleverne skal stå overfor hinanden 2 og 2. Eleverne siger ”go dav min far, sikken hat du har, sikke lår, sikke knæ, sikke skridt du ta´r” og går et skridt til højre. Eleverne står nu overfor en ny makker. Eleverne vidensdeler med deres nye makker. Læreren bestemmer hvornår eleverne igen siger ”Go dav min far ….”, skifter makker og vidensdeler med en ny makker

Hvad er demokrati? 2&2 Skriv på post-it

Post-it sættes på tavle og kategoriseres. Herefter læreren præsenterer ”fagets” svar

Træning: JA, OG… 3D CASE: Hvad sker der så? (tegneserien) 1.1. Find sammen to & to med en der har samme ”gå i seng tider” som dig selv 2.2. I står i det første billede i en tegneserie oven på Joakim Von Ands guldmønter i hans pengetank – Supermand er ved at løfte taget af… 3.Den ene starter med at sige ”Se supermand løfter taget af” og spørger så makkeren ”Hvad sker der så?” 4.Tag sammen et skridt ind i næste billede 5.På skift fortæller I, hvad der sker i næste billede og slutter med at spørge den anden: ”Hvad sker der så?” 6.Demonstrer 7.Den med mest sort tøj på starter med at sige “Se supermand…

Begrebet ”Demokrati” Øvelse: Eleverne anvender begrebet 3D case: 2 & 2 – Hvad nu hvis der blev indført demokrati i Bilka – Hvad sker der så?

Sid ned