Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
LinkedIn Intro.
Prissætning - hvordan gør man ?.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Fremtidens markedsføringsplatform
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Backoffice præsentation
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Backoffice præsentation
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
”Sociale medier i jobsøgningen”
Reklame & Markedsføring
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Markedsføring i søgemaskiner
(Firmanavn) marketingplan
Best practice i sociale medier
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Link til video:
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Den gode tone Lse.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Den gode tone Lse.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tilstedeværelsesundervisning
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

Skab trafik Til din hjemmeside

Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder 5. Din online strategi

Er du online?

Hvor mange har en hjemmeside? Hvor mange har en Facebook side for deres virksomhed? Hvad består din online tilstedeværelse af? ?

Hvor mange har en hjemmeside der tilfører virksomheden værdi? Hvad består din online tilstedeværelse af?

Hvor mange er ikke tilfredse med det de får ud af deres hjemmeside?

Kan du finde din virksomhed? Hvor mange kan finde deres virksomhed, med en søgning på virksomhedens navn? Hvor mange bliver vist mere end ét sted? – Paid, Organisk eller Google My Business? Google My Business

Hvor mange kan finde deres virksomhed når de søger efter deres branche I lokalområdet? Hvor mange bliver vist mere end ét sted? – Paid, Organisk eller Google My Business? Hvad sker der, hvis du søger efter din branche?

Hvorfor skal du være online?

Du kender det selv – skal du bruge en ydelse I nærheden, bruger du Google. Vidste du at: 80 % af brugerne søger lokalt og vil foretrække at købe i en butik i nærområdet Dine kunder søger også lokalt

Eksempel: Bilmekaniker Vidste du at: 51 % af de søgninger der laves i Google, foretages via mobil devices

ZMOT – Zero Moment of Truth Kunderne beslutter sig ikke længere I butikken, de beslutter sig online.

Eksempel: Læser anmeldelser online, køber online Folk vælger din forretning ud fra: Din hjemmeside Anbefalinger rundt om på nettet Din synlighed på nettet Dette gælder stort set alle brancher

Mød de tre virksomheder

Bent’s Barbersalon Klipper og barberer byens mænd I hans salon. Mål: Skaffe bookinger I salonen.

Anne’s Antikbutik Sælger antikke produkter til hjemmet. Mål: Sælge sine produkter via. nettet.

Viktor’s VVS Udbyder VVS-løsninger til virksomheder og private. Mål: Etablere forespørgsler igennem hjemmesiden.

Kommunikation på nettet

Købt - ejet - tjent Købt Dette er synligheden eller den trafik vi køber fra virksomheder, der sælger annonceringsplads Ejet Dette er dine egne kanaler, som du kontrollerer fuldt ud Tjent Dette er den plads, du tjener ved at være aktiv og skabe godt indhold

Købt - ejet - tjent KøbtEjet Tjent Annoncering Pris- sammenligning Anmeldelsessider Foraer Sociale medier Google My Business Hjemmesider Blogs

Kommunikation på nettet “Tjent”

Reviews Kunde: “Jeg søger en dygtig tømrer, som jeg kan stole på”. Resultat: Brugeren kontakter formentlig “Egerbyg A/S” og de har en potentiel kunde….

Reviews Fordele “Gratis” annoncering Kunde anbefalinger og udtalelser Tættere kunderelation Konstrutiv kritik Mulighed for forbedringsforslag Gode anmeldelser generer flere kunder Du har mulighed for at konkurrer på andet en pris

Local listings Kunde: “Jeg søger en god frisør I nærheden”. Resultat: Brugeren besøger formentlig “Street Cut” og derved har de en potentiel kunde (bemærk reviews også).

Local listings Fordele “Gratis” annoncering Ekstremt mobilvenligt Stor synlighed på Google Let tilgængelig information for brugeren/kunden Rutevejledninger, åbningstider, telefonnummer etc. Du bliver synlig I Google Maps

PR marketing Husker i: Bilka vs. Mohamad?! Case: xSmoke opfanger en mulighed for opmærksomhed og viral markedsføring.

PR marketing Fordele Stor synlighed + masse omtale (måske et link) God omtale Forbering af hele din virksomheds image Leadgenerering

Viral/Guerilla Husker i: “The Force” fra Volkswagen?! Formål: Øge Volkswagens brand værdi Resultat: 5.3 mio. delinger på Facebook, 62 mio. views på YouTube + kåring som den bedste reklame nogenside!

Viral/Guerilla Fordele Stor eksponering for pengene Stor branding Top of mind position hos forbrugerne Mere trafik til din hjemmeside

Kommunikation på nettet “Ejet”

Fordele Kan have stor rækkevidde I forhold til tiden der er brugt på det Muligt at spore på virkningen God mulighed for automatisering

Inbound/Content marketing Fordele Du anses (potentielt) som ekspert i dit fag Du bliver (potentielt) mere troværdig i dit fag Du får (potentielt) varme leads på baggrund af din ekspertise Content: Indholdet sikrer dig større synlighed på Google og sociale medier

Eksempel: Content Marketing - Blogposts

Eksempel: Inbound Marketing - Video

Eksempel: Inbound Marketing - Vejledninger

Kommunikation på nettet “Købt”

Affiliate Fordele Sender god trafik til din hjemmeside Leadet har allerede godkendt din ydelse Et godt købsflow skal lukke købet

Paid Social Fordele Fuld kontrol over dit forbrug Stor ekspornering for pengene Meget specifik målretning God til branding og kampagner ALLE bruger sociale medier Præcis sporing på virkning

Paid Search Fordele Effektive måde at få flere besøg til dit website Du betaler kun hvis en bruger klikker Du har fuld kontrol over dit forbrug Pull-markedsføring Du er tilstede, når brugeren søger dit produkt/ydelse

Display annoncering Fordele Fuld kontrol over dit forbrug Stor ekspornering for pengene Du betaler kun hvis en bruger klikker Præcis sporing af virkningen Præcis målretning God til branding Emne/Interesser Placeringer Remarketing

Youtube annoncering Fordele Fuld kontrol over dit forbrug Stor ekspornering for pengene Du betaler kun hvis en bruger ser 30 sek af video (eller video til ende) Præcis måling af virkningen Præcis målretning Første 5 sek er vigtige!

Online Strategi for vores case virksomheder

Bent’s Barbersalon Mål: Skaffe bookinger I salonen. Owned, Earned, Paid: Hvordan kan Bent få flere besøgende på sin hjemmeside? Hvordan kan Bent skaffe flere bookinger I salonen via sin hjemmeside?

Anne’s Antikbutik Mål: Sælge sine produkter via. nettet. Owned, Earned, Paid: Hvordan kan Anne få flere besøgende på sin hjemmeside? Hvordan kan Anne få flere af de besøgende til at købe på hendes hjemmeside?

Viktor’s VVS Mål: Etablere forespørgsler igennem hjemmesiden. Owned, Earned, Paid: Hvordan kan Viktor få flere besøgende på sin hjemmeside? Hvordan kan Viktor få flere af de besøgende til at købe på hendes hjemmeside?

Hvordan skal din online strategi være?

Lav en kortsigtet online strategi Lav en kortsigtet strategi for din virksomhed – 1 måned – Ugentlige implementeringer – Ugentlieg mål – Samlet mål Valg de parametrer på “tjent”, “ejet” og “købt” som du vil benytte Sørg for at der er synergi mellem dine tiltag Gentag øvelsen og arbejd videre med dine succeser

Hvad er din strategi? Hvad vil du opnå? Hvordan skal det ske? 1.Undersøg markedet 2.Hvor er dine muligheder i markedet? 3.Sæt dine mål/ definer dine objektiver 4.Definer hvad der skal bruges for opnåelsen af disse/beslut dig for din strategi 5.Find et budget der passer til dig

Opsummering Brugerne “søger” din hjælp Du har nu set værktøjskassen Du skal nu lære at bruge værktøjet Du skal finde ud af hvilken hammer du skal bruge til sømmet Der skal altså være en synergi mellem dine kanaler

Next steps Sørg for at sporingen på din hjemmeside er på plads og fungerer Test din strategi af på kort sigt Arbejd videre på dine succeser og udbyg din strategi Husk den røde tråd!