KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lene Vestervang Olsen Direktør
Advertisements

Gode råd og eksempler på faldgruber
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Arbejdspladsudvikling
VI model Modellens 4 trin VIRKELIGHED VIDEN VILJE VISION
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Analyse- og udviklingsmodel
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Konsensusprocessen.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Nye fagprofessionelle lederroller
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Hvad er mål/resultat (output)?
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Medalje til Høje-Taastrup
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
De 8 excellence-begreber
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
v/ Mads Biering-Sørensen, SCKK
Quality Management Systems
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Social kapital på spil KL- Ledertræf 10. September 2014.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Læringspunkter modul 1-5
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Hvad er det gode skolelederliv?
Lederkonferencen 9. juni 2010
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Strategi til implementering af forandring - At vælge den rigtige strategi.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
Netværksledelse For børn, personale og ledere. Vision Netværks(ledelse) til udvikling af meningsfulde sammenhænge baseret på effektive netværk, med fokus.
Hvad er det gode skolelederliv?
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
SUF - gevinstrealisering
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
FOKUSPUNKTER & INDSAMLINGSREDSKAB VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Det gode partnerskab Partnerskabsaftalen som dialog-redskab til afklaring af fremtidig perspektiver for partnerskabet.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Talentudvikling SOSU elever.
Handlingsplan 2015.
Ledelse i Center for autoteknologi
20. Strategisk intention.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?

Hvad kendetegner den 1. selvevaluering? Stort fokus på ”hvad” og måske ”hvordan” Typisk meget deskriptiv Et meget stort antal forbedringsområder Det kræver megen energi og fokus på processen Tendens til at beskrive hvert emne eller tema separat

Hvad kendetegner den 2., 3. og følgende selvevalueringer? Fokus på ”hvordan” og ”hvorfor” Typisk mere analytisk/reflekterende Der er tilvejebragt relevant dokumentation og et billede af eget niveau Et stort antal forbedringsområder, men ofte sammenhængende Erfaring med processen – overskud til kommunikation De røde tråde i organisationen træder mere frem

Den vigtigste røde tråd 1.1 Mission, vision og værdier samt normer for lederskab 2.2 Udvikle, evaluere og revidere strategi og planlægning 2.3 Gennemføre strategi og planlægning i hele organisationen 4.2 Udvikle og understøtte samarbejdet med brugere/borgere 5.1 Kortlægge, styre og forbedre arbejdsgange 5.3 Planlægge og styre forandring og fornyelse 9.1 Nå overordnede mål i forhold til kvalitet 9.2 Nå økonomiske mål og resultater Strategisk fundament Udvikle strategier og fastlægge ”årets gang” Fokus på brugere og borgeres behov Overblik over arbejds- gange og fornyelse Vise resultater i forhold til mission, vision og strategier

Man starter ikke nødvendigvis forfra - men reflekterer over den egnede proces

Vi får energi og retning på de mange små forbedringer

Og forstår hvad der betinger resultaterne

Det giver overskud til at tænke nyt

MEN!!!!!!! Kun hvis ledelsen vælger KVIK/Excellence til som ledelsesmodel/ledelsesværktøj. Ellers er det avanceret beskæftigelsesterapi for ildsjæle