Workshop d. 8 - 9. juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Marketingplanlægning
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Holmegaard en ny begyndelse.
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Magt kulturen Spindelsvævs- strukturen.
Værdibaseret ledelse i almen praksis
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Læringsmål Kendskab til:
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Den glade CEO og iværksætter!
Skabelon til strategisk plan
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Virksomheder – Leavitt’s model
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
IS-Strategi.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Virksomheder - definition
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
3.2 Organisationsprincipper
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Dokumentation af opgaver
Styrings- modelNy økonomi- 25. JUNI 2012 AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMISTYRINGSMODEL - I ETAPER MORTEN VILS SØRENSEN.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Lederkonferencen 9. juni 2010
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Supply Chain Nyborg Rudkøbing Supply Chain direktør Henrik Høyrup
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Vision mission værdier handleplaner
Dansk Supermarked i korthed
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Præsentation af forretningsplan
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Handlingsplan 2015.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

Workshop d juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning for de næste par år. Dette er starten på bl.a. budget- lægningen, et arbejde vi vil gå igang med inden for de kommende 14 dage. Traditionen tro, gennemgik vi selskabets mission, vision, værdier og kompetencer, ligesom vi udarbejdede en styrke/svagheder analyse af vores selskab. Herefter gik vi over til at arbejde med strategien og som det fremgår af denne præsentation har selskabets ledelse lagt en overordnet strategi for vores selskab. Strategien bliver desværre ikke udført af sig selv. Vi har derfor i lighed med tidligere udarbejdet nogle punkter, der skal tages aktion på og udføres i den kommende tid. Med hensyn til det kommende budgetteringsarbejde vil vi involverer alle mest muligt herunder både eksterne og interne sælgere. Omkostningsbudgettet vil blive lagt af den ansvarlige afdelingsleder, der vil koordinere dette med sin afdeling. Der vil komme yderligere information, så snart dette arbejde sættes igang. Med venlig hilsen Kjeld Wiinblad

Mission: Coferro A/S sælger kabler, stik, jernvarer og datatilbehør med tilhørende know-how til B-t-B og detailkunder fortrinsvis i Norden. Virksomhedens kernekompetencer er et højt serviceniveau og en unik know-how, kombineret med et godt relations skabende købmandskab. Det er virksomhedens mission, at nå en omsætning på 150 millioner og 60 medarbejdere inden Væksten skal ske ligeligt med organisk vækst og opkøb af relaterede virksomheder. Vision: Det er virksomhedens vision, at Coferro A/S skal have en kultur præget af ansvarsfølelse og engagement. Medarbejdere skal arbejde udfra princippet om frihed under ansvar og bestræbe sig på at styrke fællesfølelsen og sammenholdet. Vi skal være en virksomhed præget af teknisk know-how, kompetencedeling og ”armene over hovedet” Værdier: Frihed under ansvar Gode kolleger Tæt på topleder God medarbejderpleje Kompetencer: Erfaren ledergruppe Teknisk know-how blandt medarbejderne Service og professionel betjening Stærke personlige relationer til samarbejdspartnere En ”troværdig” virksomhedskultur

SWOT-analyse Strategi: Salgsmål: - Udvikle klare salgsprislister, som alle accepterer og benytter. - Definere klare salgsmål for hver afdeling/sælger. Udvikle moderne teknologi: - Indføre nyt ERP-system med tilhørende funktioner. Forbedre kommunikationen: - Opstille spilleregler for intern kommunikation. Organisation: - Skabe en klar opdeling mellem ”hvem gør hvad” i ledergruppen. - Definere hvem som har ansvaret for indførelse og udfasning af nye produkter. Stærke:Svage: Muligheder: Trusler: Der er etableret gode samarbejdsrelationer, både på salgs- og indkøbssiden Virksomheden har en velfunderet økonomi Lederne føler en høj grad af medindflydelse Virksomheden har en god specialviden og et velkendt ”brand” IT-teknologi er ikke up to date Manglende fodslag i organisationen Lederne følger ikke op på deres egne planer og der er interne magtkampe Manglende produktfokus Uudnyttet kundepotentiale Vækst gennem opkøb Frigøre ressourcer til at øge omsætningen Salgsafdelingen køber selv skaffevarer Udvikling af organisationen Konkurrenternes størrelse og teknologi (køb på nettet og stregkoder) For mange små ordre ”Os selv” (Intern splid)

Aktion: Kommunikation: Ledermøder holdes med fast agenda her 14. dag. Møderne afholdes i en åben atmosfære, tal og statistikker vises grafisk og kun nøgletal. Personalet informeres hvert kvartal med medarbejdermøder. ”Coferro posten” udsendes hver måned. Aktion: Kjeld Prisstruktur: Opbygge en fælles struktur i salgsprislisten. Det vil i praksis sige, at Danimport tilretter prisstrukturer efter Coferro, Mercodan og Marineservices system. Aktion: Svend Salgsaktiviteter: Iværksætte en aktionsplan for hvordan omsætningen øges. Opsætte salgsmål for internt og eksternt salg. Aktion: Flemming og Svend Arbejdsfordeling: Hvem gør hvad i ledergruppen: Claus: Logistik, indkøb, standardsortiment, ejendom Svend: Salg, prissætning, beskrivelse af procedure for skaffevarer Flemming: Salg, prissætning, beskrivelse af procedure for skaffevarer, skaffevarer for Coferro, Mercodan og Marineservice Henrik: IT, opkobling, telefoni Mac: Regnskab, rapporter, lister, revision, bank, biler, løn Kjeld: Marketing, hjemmeside, direct mail, bestyrelse og offentlige myndigheder Aktion: Kjeld, løbende tilretning ved ledermøder