Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Kommunikation.
Markedsføring gennem sociale medier
Børns sociale liv med digitale medier
LinkedIn Intro.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Udvikling af beboerdemokratiet
Værdibaseret ledelse i almen praksis
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Sprog/billeder på Internettet
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Fremtidens markedsføringsplatform
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Projektlederens rolle(r)
Intern kommunikation PR og presse
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Kodeks for offentlig topledelse
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
”Sociale medier i jobsøgningen”
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Frivillige er Hjerteforeningens Hjerteblod Hvordan sikrer vi Lokalkomiteernes indsats 1. Positiv og brugbar rekruttering (fastholdelse) 2. God organisering.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Din kreative online praksis! – del 2
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvem er vi?.
Din kreative online praksis!
- Kom tættere på dit barns skolegang
Bestyrelsens beretning
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
Skabelon for billede til sociale medier
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer

Reflektioner Foredrag om PR og kommunikation Hvordan skaffer vi flere frivillige? Hvordan italesætter vi meningsfulde aktiviteter? Hvordan viser vi, at vi gør en forskel?

Hvad skal vi? Sociale medier Hvorfor sociale medier? Befolkningstilvækst på medierne PR og kommunikation Hvad er kultur Ekstern kommunikation Branding på sociale medier Co-creation Ekstern mediestrategi Intern kommunikation Afslutning

Sociale medier Facebook: Verdens største sociale netværk med mere end 1 mia. brugere Twitter: Kommunikation på 140 tegn ad gangen – mere end 200 mio. brugere YouTube: Nettets primære videotjenste – mere end 800 mio. brugere

Sociale medier LinkedIn: Verdens største professionelle netværk målrettet erhvervslivet – 260 mio. brugere Vimeo: Nettets luksus-videotjeneste – mere end 8 mio. brugere Instagram: Fotodelingstjeneste særligt udviklet til smartphones – 100 mio. brugere

Sociale medier på 1 minut LinkedIn: 120 nye brugere Foursquare: 3452 check-ins Instagram: 3452 nye billeder YouTube: 4320 minutters videouploads Twitter: 347.000 tweets Facebook: 1.870.000 likes

Hvorfor sociale medier? Sociale medier skaber tværfaglige fællesskaber Sociale medier fungerer som et internt og et eksternt kommunikationsværktøj Sociale medier er nøglen til vidensdeling i og udvikling af organisationer Forbrugere søger i endnu højere grad information via sociale medier I skal være hvor jeres brugere er…

Individualiteten skal placeres i fællesskabet - og de to behøver ikke at være modsætninger

PR og kommunikation Informationsstrømmene Sociale medier vs. trykte medier Selvpositionering Selektiv nyhedslæsning Subkulturer

Hvad er kultur? Hvad Hjerteforeningens formål? Folk vil gerne relateres til det de ”taler” om Hjerteforeningen kan involvere medlemmer og frivillige Positionering og historiefortælling som en del af kulturen Hvordan kan I vende det til jeres fordel på sociale medier?

Højinvolveringsbrand Hvad er et højinvolveringsbrand? Vi kan alle sammen relatere til det Dagligdagshistorier

Ekstern kommunikation Fordele og udfordringer ved e-kommunikation Brugere er online 24/7 Minimale udgifter vs. tid og kræfter Feedback & idéer

Den passive modtager er død Modtager  deltager  Co-creator  co-producer

Branding på sociale medier Al kommunikation skal være personlig Indbyd til dialog Skab merværdi – vær relevant Sørg for at indholdet kan deles Vær autentisk og troværdig

Co-creation Brugere som en aktiv del af organisationers udviklingen og promovering Værdibaseret kommunikation Co-ownership Ambassadører

Ekstern mediestrategi Hvorfor skal Hjerteforeningens lokalkomiteer bruge sociale medier? Skal hver lokalkomite have hver sin eksterne gruppe, eller skal det samles omkring Region Syddanmark? Hvem vil vi gerne nå? Hvor mange skal være med til at styre det? Hvad vil vi gerne fortælle?

Intern kommunikation Hurtig og nem vidensdeling blandt frivillige Identitetsskabende Planlægning af events Uddannelse af ambassadører Plads til innovation, diskussioner og visioner Employer story telling

Intern kommunikation Skal lokalkomiteerne i Region Syddanmark have en samlet intern side? Hvad vil fordelene og ulemperne være? Hvilke regler skal der være for den interne side? Skal siden være hemmelig eller kun lukket?

Du er, hvad du gør, handler og kommunikerer – det skaber dit brand, din profil, din synlighed