FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Red Barnet og Mary Fonden I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Informationsmøde tirsdag den 4. december 2012
Lærings- og praksisfortællinger:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Forældremøde X årgang.
Børnehaveklassen Velkommen til Hunderupskolen.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Mobbe- og trivselsundersøgelse
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Mary Fonden og Red Barnets I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Intern kommunikation PR og presse
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
MobSQUAD.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Disposition Præsentation af emne Mobning
Fri for Mobberi.
Fritidspas.
AKT på Dybbøl Skolen.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Hvem, hvad, hvor om mobning
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF-Midtjylland. Herning Badminton Klub Mandag 24.september 2007.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Fleksible fællesskaber
Inklusion i Skæring Dagtilbud
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Kodeks for godt arbejdsmiljø
BOG: ”Kaj er hest” DUÅ: Hjælpe hinanden FRI FOR MOBBERI:
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Præsentation af Mary Fonden og Red Barnets antimobbeprogram ”Fri for Mobberi”

FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven Målgrupperne er: børn, forældre og professionelle

KUFFERTEN INDEHOLDER Bamser Samtaletavler Massageprogram – ”Den man rører ved mobber man ikke” Fri for Mobberi Rytmikhæfte og CD Forældretips Faghæfte og aktivitetshæfte Bogen og CD ”Robertas Bamse”

VÆRDIGRUNDLAG Tolerance at se og acceptere forskelligheder i børnegruppen, og behandle hinanden som ligeværdige Respekt at acceptere og tage hensyn til alle børn i gruppen Omsorg at udvise interesse, medfølelse, bekymring og hjælpsomhed overfor alle børn Mod at sige fra og markere egne grænser og sige til, når man ser børn, der overskrider andres grænse

FOKUS OG GRUNDLAG Skabe positive og venskabelige børnefællesskaber Fokus på at aktivere tilskuerne Mobning blandt børn er de voksnes ansvar

INDDRAGELSE AF FORÆLDRE Vigtigt at forældre involverer sig i det forebyggende arbejde, og bakker op om institutionens initiativer Forældretips mod mobning Samtaletavler til forældre Dilemmakort til forældre

Mobning er et gruppefænomen Udstødelseshandlingerne får en systematisk karakter Mobbeformerne kan være direkte og forfølgende eller være indirekte udelukkende Mobningen foregår i en social sammenhæng, hvor barnet ikke kan trække sig fra (Rabøl Hansen, 2010)

MOBNINGENS ÅRSAG Mobning skyldes lav tolerance i gruppen Fokus på det rigtige og forkerte i gruppen

SKOLEKUFFERT Mary Fonden og Red Barnet har også udviklet en kuffert til børnehaveklasse – 2. klasse

Her findes en børne-, forældre- og fagvoksenside! For yderligere information om Fri for Mobberi www.friformobberi.dk Her findes en børne-, forældre- og fagvoksenside!