Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Vejledning til Cisco trådløs telefon
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Struktur: ”Quiz og byt”
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Roskilde Tekniske Skole
Alle soldaterne i delingen var kaldt til samling, da der var
Kære ven her er Lidt godt grin til dig.... (Hehe) ;o)....ikke for børn og sarte sjæle...
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Psykoedukation til unge i OPUS
God trivsel = God læring
Den urolige chef kigger på uret,
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
En dag besluttede en kvinde at tjekke om hendes 3 svigersønner virkelig kunne lide hende, eller om de blot idet mindste påskønnede alt det hun gjorde for.
Sofies dejlige dag.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Hvor der er fokus på klimaet.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Identifikation af spild
Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
SOSI – Monitor (SOSI-MON) Typer af relationer Behandlerrelation Samtykkerelation Bemyndigelses- relation.
1 Velkommen til brugerinstruktion, It-Universitet.
1 It-Universitet velkommen til Easy Historien om en succes!
Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg Fælles Akut Modtagelse
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
EPJ i Region Nordjylland
Aktiv brug af Søften Portalen
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Afdelingsleder Morten Freil
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Ved Jannie Asklund Mobil:
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Sygeplejersker/bioanalytikeres juridiske ansvar 14. marts 2012 Souschef, cand. jur., Anna Murphy Tilsyn og Patientsikkerhed, Sundhedsstyrelsen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Klik for at starte test. Hvad sker der når man foraterer en diskette eller USB nøgle? Svar Disketten ødelægges Disketten ødelægges Disketten opdateres.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Velkommen Introduktion.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Telemedicin i sårbehandlingen  Def: Levering af sundhedsfaglige ydelser over afstand.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Når Kate kan - kan du måske også. Kensington eller kaos?
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Tirsdag den 26. juli 2016 Patientrapporterede oplysninger (PRO) i almen praksis WebPatient-brugergruppemøde.
Køreteknik Sæt I gang Før du kører ud i trafikken, skal du kunne køre din knallert sikkert. Du skal kunne holde balancen, trække, sætte i gang, standse,
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Fra anledning til udvikling
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er: Mindske graden af forstyrrelser etablering af samarbejde medfører og generelt lette etablering af samarbejde Metoden Gennemspille scenarier med forskellige prototyper Fælles diskussion om begrebet etablering af samarbejde

EPJ Pervasive Healthcare(PVH) og Elektronisk patientjournal(EPJ) PVH og EPJ er ikke det samme EPJ fokuserer på at digitalisere og samle de informationer, der findes på et hospital omkring en patient. PVH er næste skridt og forudsætter, at EPJ er implementeret PVH fokuserer på ulemperne ved EPJ, nemlig at alt interaktion med patientjournalen skal forgå via en computer på et kontor PVH vil tilbyde adgang til informationer der hvor der er behov for det f.eks. på gangene, ved patienten seng på operationsstuen etc.

Samarbejdsrelationer Patient Læge Sygeplejerske Andre

Type 1: Mesterlærer Episode 1: ”Den unge læge står foran en patient og skal tjekke om såret er klar til, at der kan lægges hud på. Såret har blødt meget og ser ikke helt pænt ud i kanterne. På den ene side er der måske bedre at vente til såret ser lidt bedre ud med at lægge hud på, men på den anden side vil huden beskytte såret og få det til at hele pænere og hurtigere. Den unge læge render rundt på gangene for at finde en mere erfaren læge, som kan se på såret. Han finder lægen på lægekontoret en etage højere oppe og sammen går de ned og ser på såret”

Type 2: Tværfaglig viden Episode 3: ”En patient vil gerne hjem til hans eget sygehus. Patienten spørger sygeplejersken, der skal have fat i lægen, der er ansvarlig for patienten. Sygeplejersken ringer til lægens koder. Lægger på og venter. Intet sker! Hun kigger på et udprintet stykke papir over lægernes kalender for i dag. Den ønskede læge står til at arbejde med ”visioner” i dag. Sygeplejersken undrer sig over hvad visioner dækker over og får fat i en anden læge. Denne læge har set den pågældende læge i dag og siger, at han må komme ned (fra lægekonferencen) snart. Sygeplejersken går videre med andre aktiviteter og møder senere den pågældende læge, som hun giver besked på, at han skal kigge forbi den pågældende patient”.

Type 3: Koordinering Episode 4: ”Der er ankommet en ny patient til afdelingen, som skal opereres dagen derpå. Patienten henvender sig hos sekretæren. På et eller andet tidspunkt skal en læge snakke med patienten. Sekretæren lægger journalen synligt på bordet. En læge kommer flere gange forbi for at tjekke om journalen ligger på bordet, hvilket indikerer at patienten er ankommet”.

Social Opmærksomhed Etablering af samarbejdeForstyrrelser Social opmærksomhed

Social Opmærksomhed PL (Operation) Operation 9-16 | ST 7 Signe W (Møde) Møde PVH | Ukendt 1. Vælg fra liste - Operation - Møde - Ambulatorium - Stuegang - Patientpleje - Etc. 2. Elektronisk patientjournal kalender 3. Omgivelsessensorer

Etablering af samarbejde PL (Operation) Operation 9-16 | ST 7 Signe W (Møde) Møde PVH | Ukendt Direkte opkald Besked med prioritet Andre typer kommunikation

Beskeder Eksempler på typer af prioriterede beskeder Læge X vil gerne have din vurdering (1) Anæstesi klar (2) Medicin ændret (3) Patient X vil gerne snakke med dig (4) Ny patient ankommet (4) Blodprøvesvar (5)

Scenarier Vi vil nu prøve at gennemspille en række scenarier…

Scenario A Scenarier A: Samarbejde patient, sygeplejerske, læge, (ren mobil) 1) Anne-Lise Sørensen er indlagt på afdeling Z. Hun ligger i en ny type seng med en skærm, hvor hun kan se fjernsyn. Skærmen kan også bruges til at kalde på sygeplejersken. Anne-Lise påkalder sygeplejersken. Sygeplejersken får besked på hendes mobiltelefon. 2) Sygeplejersken kigger forbi Anne-Lise. Anne-Lise spørger sygeplejersken om noget, hun har brug for en læge til at besvare. Sygeplejersken anvender hendes telefon til at se hvad den ansvarlige læge laver. Han er optaget og hun lægger en besked. 3) Senere finder lægen sygeplejersken med sin telefon og sammen tilser de patienten.

Scenario B Scenario B: (mobil og ABC) 1) 2) 3)

Scenario C Scenario C: (mobil, ABC og samarbejde) 1) 2) 3)

Diskussion Vil social opmærksomhed hjælpe til etablering af samarbejde? Vil man føle sig overvåget? Er forstyrrelser et problem? Vil noget af det i har set i dag kunne anvendes? Er der andre typer forstyrrelser vi ikke har behandlet Hvordan etablere man samarbejde i dag? Er der problemer med det? Hvordan forholder det i har set i dag til etablering af samarbejde? Mobiltelefoner forstyrre i dag noget udstyr? Vil mobiltelefoner være praktiske på et hospital? Er der andre ideer? Fordele og ulemper? Fri diskussion

Tak for i dag Tusind tak for i dag. Vi værdsætter meget, at i har taget jer tid til at være med og håber også i har fået noget ud af det og haft det sjovt.