Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring Dagens program Før refleksion Diskussions opgave ud fra filmen Indiens døtre. Læringsstile Gardners intelligenser Efter refleksion Information om elev til elev undervisning – fordeling af emner.
Læringsmål I skal kunne forklare hvad synlige og usynlige lag i kulturen er og sætte det i relation til de 4 dimensioner. I skal kunne identificerer en persons behov og kunne sætte dem ind i Maslows behovs pyramide. I skal kende jeres egne læringsstile. I skal kende jeres fortrukne intelligenser.
Indiens døtre Refleksions spørgsmål til filmen Hvilke synlige lag i kulturen lægger du mærke til? Hvilke usynlige lag i kulturen lægger du mærke til? Forklar hvad Ytringsfrihed er. Er det i orden at voldtægts manden ytre sig på den måde? Er det i orden at filmen ligger på offentlige medier – når den indiske regering ikke vil have det? Sæt voldtægts mændene ind i Maslows behovs pyramide. Sæt den unge kvindelige læge studerende ind i Maslows behovspyramide. Find de 4 dimensioner frem – beskriv voldtægts mændenes åndlige og kulturelle dimension. Beskriv den åndlige og kulturelle dimension for den uge kvindelige lægestuderende. Diskuterer hvordan voldtægts mændenes opvækst har påvirket deres psyskiske udvikling.
Læringsstils test S. 33-34.
Gardners inteligenser http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Temaer/Intelligens/20070220151957.htm S. 35-37