Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At forholde sig professionelt Anne Skov
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Undervisningsevaluering i matematik
”Mange måder at forstå og lære på”
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Erfaringsudvekslings-Cafe Hver gruppe beskriver/tegner (brainmap, flowchart og lignende) hvordan casene forløber: Case-start opstilling af læringsmål.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Udfordringen med at skabe læringsrum, og retning i de unges liv
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Viden, læring og progression
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Relationer – børn og voksne
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Forskellige former for magt
Intro og Problemformulering
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Uge 7 Unge og seksualitet.
Vejlederens kommunikation
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Lærerprofessionen.
Thomas Bjørnkilde, Manager, PLS RAMBØLL Management
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Video – ned med overliggeren! Rikke Langebæk, DVM, Phd-stud. Institut for Mindre Husdyrs Sygdomme Faculty of Life Sciences Københavns Universitet.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
MBTI Meyer-Briggs typeindikator
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Traumer og PTSD II Program Kom til stede Siden sidst – navne til kursusbevis, litteratur Rammesætning Et trygt sted Traumer – årsager, reaktionsmønstre.
Træning i kulturforståelse Kapitel 22 Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Besøg i praksis Efterår 17.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Hvad er portefolie? Betyder at tage med sig
Hvorfor dansk på GF1?.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Temadag om vækst og højtuddannet arbejdskraft – Studiejob
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring Dagens program Før refleksion Diskussions opgave ud fra filmen Indiens døtre. Læringsstile Gardners intelligenser Efter refleksion Information om elev til elev undervisning – fordeling af emner.

Læringsmål I skal kunne forklare hvad synlige og usynlige lag i kulturen er og sætte det i relation til de 4 dimensioner. I skal kunne identificerer en persons behov og kunne sætte dem ind i Maslows behovs pyramide. I skal kende jeres egne læringsstile. I skal kende jeres fortrukne intelligenser.

Indiens døtre Refleksions spørgsmål til filmen Hvilke synlige lag i kulturen lægger du mærke til? Hvilke usynlige lag i kulturen lægger du mærke til? Forklar hvad Ytringsfrihed er. Er det i orden at voldtægts manden ytre sig på den måde? Er det i orden at filmen ligger på offentlige medier – når den indiske regering ikke vil have det? Sæt voldtægts mændene ind i Maslows behovs pyramide. Sæt den unge kvindelige læge studerende ind i Maslows behovspyramide. Find de 4 dimensioner frem – beskriv voldtægts mændenes åndlige og kulturelle dimension. Beskriv den åndlige og kulturelle dimension for den uge kvindelige lægestuderende. Diskuterer hvordan voldtægts mændenes opvækst har påvirket deres psyskiske udvikling.

Læringsstils test S. 33-34.

Gardners inteligenser http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Temaer/Intelligens/20070220151957.htm S. 35-37