Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Det senmoderne samfundsfag i Dk.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Undervisningsplanlægning
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Teknikfag Byggeri & Energi
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Skolereform august 2014………………
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Reality-tv – konstrueret virkelighed
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Observation af din/andres undervisning –
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.

Udgangspunkt Dette GIS-forløb omhandler kalkning af landbrugsjord. Ved at måle pH-værdien på en mark, og dermed surhedsgraden, kan bestemmes hvor meget.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
7 Årgang Langmarkskolen
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Fra sanseindtryk til fagudtryk
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
Fagdidaktisk kursus i biologi
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Det tematiserede forløb
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Forsøgsopgavesæt 1 Præmisser, elev-vejledning, opgaveformuleringer, materiale og forventninger Konference Oure den 20. november 2008 – Marianne Hansen.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Video Club – med fokus på kommunikation og samspil
Ressourcefokuseret vejledning Marianne Tolstrup
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Arbejdshukommelse Interventioner.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
VELKOMMEN TIL EN VERDEN AF UDDANNELSER PÅ TECHCOLLEGE
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Tematisk undervisning og progression c-B-A
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Velkommen til fagligt samspil
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Præsentationens transcript:

Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion

Tematisk forløb Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?

Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan får flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?

Gruppeopgave indtil kl der er også lidt aftensmad kl 18 Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1 Vi arbejder i gruppeinddeling A Læg jeres arbejde ind på denne pc inden kl Økologi

Gruppeinddeling A LinnBirgitMajkenThomasMartin B ChristineKlausLeneLineChristian C NadjaJørgenMarianne HNicolai D Anne MarieJanni Marianne D.A. Louise E Marianne MIbenKarstenTroels