Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion
Tematisk forløb Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?
Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan får flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?
Gruppeopgave indtil kl der er også lidt aftensmad kl 18 Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1 Vi arbejder i gruppeinddeling A Læg jeres arbejde ind på denne pc inden kl Økologi
Gruppeinddeling A LinnBirgitMajkenThomasMartin B ChristineKlausLeneLineChristian C NadjaJørgenMarianne HNicolai D Anne MarieJanni Marianne D.A. Louise E Marianne MIbenKarstenTroels