Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Metode i AT Religion.
i Ungdomsuddannelserne
Lederudvikling.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Forretningsudvikling - praksis Kort om mig Thomas Kullegaard Chefarkitekt M.A.A., stifter af Kullegaard Arkitekter AS og hovedaktionær. Arbejdsområde.
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Det autentiske menneske
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
KULTUREN OMKRING “VIRKSOMHEDSTURNÉEN”
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Disposition Gennemgang af teksten ”Den kærlige organisation”
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Deltagerstyret undervisning
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.
Lærermiddelkultur(er)?
Astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel.
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.
Samarbejde med kommunerne
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Gruppeudviklingssamtaler
Fremlæggelse af teori og metode d.24 Nov. 2010
Vores projekt Om kreativitet.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.
Synopsis.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
Humanistisk sundhedsforskning
Statusseminar Oversigt Oversigt Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal branding? Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal.
Sådan bruger du præsentationen
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ORGANISERINGEN AF AKUTMODTAGELSER OG RISIKO FOR DØD INDEN FOR 7 DAGE Anders Brøns.
Energiens Topmøde 11. juni 2014 Houston we have a solution!
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Skriveperiode (synopsis)
Lederens vandring 1.
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Inspirationsworkshop med fokus på
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR

Oversigt

Problemformuleringen ”Hvordan konstrueres kreativitet hos medarbejderne i afdelingen DR Perspektiv og hvorledes kan kreativitet udvikles?” Arbejdsspørgsmål: Hvordan støtter kulturen i afdelingen DR Perspektiv op omkring de kreative processer? Hvordan udfoldes kreativitet i afdelingen DR Perspektiv? Hvordan kan et arbejdsredskab og læringsforløb designes, så det bidrager til udviklingen af kreativitet hos medarbejderne?

Empiri 4 interviews DRs hjemmeside Jobannoncer

Videnskabsteoretisk ståsted Socialkonstruktivisme Hermeneutisk metode

Iagttagelsesledende begreber Kulturteori Kreativitets- og læringsteori Udfordring Frihed Ressourcer Arbejdsgruppe sammensætning Opmuntring fra ledelsen Organisatorisk support

Analyse af kultur i DR

Analyse af kreativitet i DR

Arbejdsredskab / Læringsforløb

Diskussion Kreativitet vs. innovation

Konklusion

Gruppedynamik 5 er for mange Vi har ikke sørget for at blive konkrete om hinandens forventninger om projektet For mange forskellige måder at skrive på Vi skulle have haft en skarp rollefordeling fra starten Vi manglede info omkring Aalborgmodellen og formelle krav til projektet Gruppedannelsesprocessen var for kort Det har fungeret rigtig godt med hjemmesiden