Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Definition på evaluering
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Mere Velfærd kræver øget produktivitet. Hvad er KORA?  Dannet 1. juli 2012  En fusion af: – DSI – AKF – KREVI  P.t. ca. 100 medarbejdere – økonomer,
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Kompetenceafdækning i egen institution På baggrund af Jan Bartrams introduktion til området skal I i.
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Når effektmåling rammer organisationen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Væksthusenes rolle Rådgiverkonference Århus, 20. november 2008.
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Disposition Gennemgang af teksten ”Den kærlige organisation”
Brugertilfredshed og styring
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
1 ▪ Hvorfor takststyring i den offentlige sektor? Program for dagene 09: :15Kaffe/the 09: :45Hvorfor takststyring.
Klik for at redigere i masteren ”Har vi tilstrækkeligt med personaleressourcer til at løfte kræftbehandlingen i 2025?” Kræftens Bekæmpelse og DMCG konference.
Patientoplevet kvalitet - Erfaringer fra Danmark
- Genteknologi Perfektionisme eller forbedring?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Bibliotekstilbud i lokalområder -Projektmodning  Resultater  Formål Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne Varde bibliotek Esbjerg Kommunes Biblioteker Syddansk.
Skraldeeksperiment i Københavns Kommune TMFs Innovationsforum
Læse/studiegrupper.
Hvordan får man fagfolk til at gøre det rigtige – i tide?
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Børn og unges sociale liv online
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
DLO-konference i OCC d. 27. november 2006 Hvad driver kommunerne til markante strukturændringer? Oplæg ved børne- og kulturdirektør Per B. Christensen,
Evaluering og dokumentation - Tendenser og strategiske udfordringer Primo Netværksgruppe 18. Juni 2007 Tim Jeppesen, direktør.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Interview Individuelt interview Interview i en gruppe.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Temaer for mødet Aktuelle kommunale udfordringer Formålet med det fælleskommunale kvalitetsprojekt Forventninger til regeringens kvalitetsreform Det videre.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kvalitetssikring og SCKK på Nørre G ved Marc Hammer.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Mål- og resultatstyring
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
Samarbejdsaftalen på demensområdet Fra tanke til handling!
Brug af storskraldsordning Brug af haveaffaldsordning 1 Brugerundersøgelse Storskralds- og haveaffaldsordningen bliver ikke brugt i særlig høj grad Figur.
PMO manager uddannelsen for IDA medlemmer.
Det er dyrt at være fattig
Politikernes og borgernes forventninger
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor målinger? Et redskab til udvikling af den offentlige sektor Målinger kan give konkret viden om fx: Holdning, arbejdsmiljø, effekt, tilfredshed mv.

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Tilfredshed Forventninger Oplevelser Holdninger

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Tilfredshed Brugernes forventninger til organisationens service og kvalitet. Brugernes oplevelser af organisationens service og kvalitet. BRUGERNES TILFREDSHED Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 13

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Forventninger Tidligere oplevelser med organisationen Holdningen til den offentlige sektor Brugernes behov og ønsker Viden om organisa- tionen og ydelsen BRUGERNES FORVENTNINGER Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 14

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Oplevelser Mødet mellem bruger og organisation Resultatet af mødetBrugerens omkostninger ved mødet BRUGERENS OPLEVELSE AF SERVICE OG KVALITET Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 15

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Holdninger ?

Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Oplæg til gruppearbejde om problematikker ved målinger Problematikker i en måling Mål med gruppearbejdet: deltagerne skal være med til at skabe deres eget billede på målinger 1. Hvilke holdninger møder I positive/negative til målinger? 2. Hvorfor snakke om målinger – fordele og ulemper? 3. Har I selv været del af en måling? a. Havde det en positiv effekt? b. Skabte det nogle frustrationer?