Gør det let for dine kolleger - Ole Bentsen, Tingkærskolen i Odense

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen til Christiansfeld Skole
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Når lærere samarbejder med forældre
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Hvad skete der med vores input fra sidste reformmøde i januar måned? Hvor langt er vi kommet med implementeringen? Hvordan følger forældre med i reformarbejdet?
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
CAMPUSSKOLEN.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Elevernes digitale dannelse
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
Hvordan skal man holde orden på sine dokumenter = filer
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
Velkommen til Skovshoved Skole.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
FOLKESKOLEREFORMEN VELKOMMEN TIL INFORMATIONAFTEN
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Folkeskolereform Version 1.0
Program i salen Kl (Klasse A,B,C,D,E,F) Kl (Klasse G,H,I,J,K,L,M) Skoleårets fokuspunkter Fravær Lejrskole Til-/framelding af fag.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Mandag d. 27/8  Bo er syg, der er ingen vikar.  Børnene bruger vores nye fysiske rammer rigtig godt, de 3 lokaler på 200 gangen bliver indrettet så der.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Skolebestyrelsesvalg 2010 Det nye er: Enkeltmandsvalg (Ingen stillere) Brevafstemning (Ingen valgdag) Mulighed for forskudt valg.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
Sunds skole Evaluering
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Evaluering og undervisning - en kultur
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Årsmøde Egeskovskolen Dagsorden – 19.10: Velkomst – 20.10: SSP samarbejdet Vi har besøg af SSP konsulenter fra Viborg Kommune - Hvilke.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Velkommen til informationsmøde om kommende 7. klasser
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Præsentationens transcript:

Gør det let for dine kolleger - Ole Bentsen, Tingkærskolen i Odense Skoleintra Træf 25. februar 2009

http://kma30.master.skoleintra.dk/li/

Fravær Soffy | Læs mere...          Fravær Stefan | Læs mere...            Fravær Stefan | Læs mere...          Susanne | Læs mere...            Fravær Susanne | Læs mere...   Fravær Tine | Læs mere...   Fravær Tine | Læs mere...         Fravær Trine  Læs mere...            Fravær Ture | Læs mere...

Ny elev på Tingkærskolen Kommer fra skole: Barnets fulde navn: Barnets cpr.nr.: Mors navn:                         Hjemmetlf:   Mobil:  Arbejde: Fars navn:                          Hjemmetlf:   Mobil:  Arbejde: Barnet flytter til skolen fra den:       Skal gå i årgang:    Skal placeres i klasse: Adresse: X Må skolen kontakte tidligere skole?                                  Må vi få oplysninger fra sundhedsplejersken?                     Årgangsteamet er informeret: Barnet har fået kalender: Carsten er orienteret mht. stol og bord:                               Jens Chr skal registrere eleven: Forældrene er oprettet i Forældreintra: Elevmappen er modtaget Forældreunderskrifter:

Mario

Vis besked     Så er det snart vinterferie Besked fra Ole Bentsen - modtaget den 12-02-2009 14:35:33    Også sendt til Anne Elisabeth Andersen Pedersen, Annie Benjaminsen, Anna Holte, Anita Jensen, Anne Marie Verdi m.fl.   Så er det næsten vinterferie MGP festen. Tak for en fantastisk oplevelse at være sammen med 472 glade børn og voksne til MGP festen i Fraugdehallen. Festen kan opleves i mange dejlige billeder på skolens hjemmeside, samt med link fra forældreintras opslagstavle til mange dejlige billeder taget af Ard Jongsma. Mobiltelefoner Vi oplever i øjeblikket en del elever, der har glemt, hvordan vores politik er for mobiltelefoner. Vi vil være glade, hvis I vil snakke med jeres børn om brugen af mobilen på skolen. Tingkærskolens elever fra 0.klasse til 6. klasse må ikke benytte mobiltelefon på skolen i skole- og SFOtid. For Tingkærskolens elever fra 7. klasse til 9. klasse gælder det, at ingen mobiltelefon må være synlig eller tændt i undervisningstiden og mobiltelefonen må ikke benyttes til fotografering på skolen område. Læreren kan dog, hvis det er pædagogisk hensigtsmæssigt tillade brug af mobiltelefon i undervisningen. Mobiltelefoner, der er fremme eller tændt i undervisningstiden eller som er anvendt til fotografering skal inddrages og afleveres på skolens kontor, hvor den efter forældrehenvendelse kan afhentes. Sundhedsundersøgelse Alle elever fra 7. – 9. årgang skal i uge 9 deltage i en netbaseret sundhedsundersøgelse. Den foregår anonymt og i skoletiden. Resultatet vil senere kunne ses på skolens hjemmeside, og der vil være sammenligninger med de øvrige skoler i Odense. TV2 på Tingkær Vi har i dag haft besøg af et TV2, der har optaget scener til brug i udsendelse ”Praxis”. Klippene vil kunne ses om 3 – 4 uger. Emneugen ”Ørkenen” Vi håber, at vi kan fortsætte festen fredag den 6. marts – nu med fællesspisning på Tingkærskolen for op mod 900 børn og forældre. Vi glæder os til at se resultatet af kontaktforældrenes fantasi og handlekraft. Nærmere oplysninger om emneugen sender vi i uge 9. Husk at skal skolen hjælpe de enkelte årgange/kontaktforældre skal det ske i uge 9.

MUS, KIS og teamsamtaler. Mål: Opfyldelse af § 18 stk 2 At ledelsen får indblik i teamenes arbejde – lovens paragraffer § (tilsyn med undervisningen) At ledelsen kan leve op til Kommunens kvalitetssikring At få indblik i elevernes læring Teamsamtalen tager udgangspunkt i: ”Fælles Mål” og fagets Trinmål I et valgt beskrevet undervisningsforløb I elevernes læring – KIS dokument IT i undervisningen og elevernes PC-kørekort / Brug af Intra Elevplaner og evaluering. Fagteamet på årgangen sikrer, at der er udarbejdet min. ét undervisningsforløb, som lægges i intra og en evaluering af elevernes læring inden teamsamtalen. KIS kvalitet i skolen: Lærerteam beskriver undervisningsforløb, elevernes læring og evaluering efter fast model Lærerteam gennemfører forløb og udarbejder teamnotat til brug ved samtale med ledelsen Handleplan: TeamTid i altTeamsamtaleKISUndervisningsforløb:Periode aftales.KIS inden 10.11.

De sidste 5 cifre i tlf. nr. er lokal nr. IP – telefoner Tingkær 63 75 29 00 Tingkær hovednummer. – indringning 63 75 29 07 SFO kontor, Jytte Eriksen 63 75 29 08 UUO Freddy Have Pedersen 40 21 98 16 SFO - basisrum 3. årgang     IP – telefoner Fraugde 63 75 29 10 Hovednummer. Fraugde, indringning 63 75 29 11 Lærerværelse 63 75 29 12 Jørgen Petersen Tur mobil   40 21 53 55 63 75 29 14 Sundhedsplejerske Anni Benjaminsen 40 21 96 47 Basisrum 0. årgang 40 21 96 56 Basisrum 1. årgang 40 21 96 60 Basisrum 2. årgang   De sidste 5 cifre i tlf. nr. er lokal nr.

Dagsorden til fysik-kemi møde 17.09.08 Fremstilling af råolie til brug i undervisningen Indkøb/ønsker (Nyt målebånd, små fysik/kemi opslagsbøger)    Ref.: Vi laver en ud fra egen opskrift med 4 destillater, så eleverne kan se princippet. Vi kontakter RN og hører, om han kan bestille målebånd gennem idræt. LM bestiller en opslagsbog hjem til gennemsyn, og den vurderer vi om kan anbefales til eleverne. Skal vi indkøbe nogle eksemplarer, som kan udlånes? Vi køber en lærerkittel, som placeres i et af skabene, og den skal ikke havne i billedkunstlokalet. Vi (læs MK) har bøjet glasrør.   

Der er ikke de samme redskaber i de forskellige lokaler, eks Der er ikke de samme redskaber i de forskellige lokaler, eks. Active Boards O.kl. Belysningen kunne gøres mere centreret over bordene, så larmen i lokalerne bliver dæmpet (i henhold til en undersøgelse lavet i børnehaver.) 0. årgangs lokaler: 2: En lidt kold neonbelysning. Kunne f. eks. indrettes med belysning, der var med til at danne "rum". Hænger meget sammen med rummenes indretning og brug. 3. Der er ofte koldt på vintermorgener - specielt Mandag. 4. Meget støj p.g.a. for mange børn i forhold til lokalets størrelse. Kunne måske være anden beklædning på loftet. 6. Det svinger lidt med skiftende udstillinger. Ikke altid lige "æstetisk" - men det er jo smag og behag. Med hensyn til indretning og æstetik må det være vigtigt, det er de personer, der benytter lokalerne, der står for det. 1. årgangs lokaler er små og der bliver hurtigt varmt. Det er ikke muligt at regulere radiatorerne hverken i 1. eller 2. årgang. Reoler er grimme og slidte. (Fraugde) Meget stor forskel mellem ”hovedbygningen” og pavillonen – specielt mht. lyd, lys og arbejdsredskaber.

Prøv

Hema