Segmentering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdspladstyverier
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Bogens klasser   Klasserne i bogen er defineret sådan (tallene er deres andel af de årige, når studerende ikke regnes med): Overklasse.
LEVEKÅR, LIVSFORMER & LIVSSTIL
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Skriftlige opgave kom IT
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Målgruppeanalyse Kategorisering.
Markedsvurdering.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
JOURNALISTHØJSKOLEN DANMARKS MEDIE- OG JOURNALISTHØJSKOLE Mediers behandling af kvinder og mænd og ligestillingsspørgsmål Anne-Marie Dohm Rektor.
conzoom®rapport 30. august 2012 Analysen er foretaget via conzoom.eu.
Læserundersøgelsen 2012 En kvantitativ undersøgelse blandt modtagere af Donor Nyt Efteråret 2012.
8 Segmentering og målgruppevalg
Kære lejer af Skovhytten Vi er glade for din interesse og sender hermed rutebeskrivelsen.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Familien i Danmark Familie og socialisation Identitet
Sammenligning af to grupper – kapitel 7
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Underviser: Mette Bommersholdt, ernærings- og husholdningsøkonom
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet februar 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Kategorisering.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Oplæg UNGDOMSKONFERENCE REGERINGENS ”VELFÆRDSREFORM” - UNØDVENDIG OG USAMMENHÆNGENDE Økonom, cand. Scient. Adm., sekretariatschef Henrik.
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
1 Social skævrekruttering til videregående uddannelse: 2 potentielle barrierer & 1 initiativ Trond Beldo Klausen, Aalborg Universitet.
1 Social skævrekruttering til uddannelse – læreres og vejlederes betydning for ’mønsterbrud’. Trond Beldo Klausen, lektor, ph.d., Aalborg Universitet.
INDUSTRISAMFUNDET - fra damp til drivhusgasser -
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Frivillighed i Danmark Resultater fra en befolkningsundersøgelse.
Digitale medier: formidling og design 22. februar 2007 Kvantitativ metode.
Segmentering - grundlag og metoder
Beskæftigelsespolitiske udfordringer på kort og på lang sigt -Oplæg v. Peter Graversen.
Vejlederkonference Arbejdsmarkedet i Østdanmark v. Gert Jørgensen Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
LEDIGE UNGE UDEN UDDANNELSE HOVEDRESULTATER FRA EN REGISTERBASERET UNDERSØGELSE JOACHIM BOLL Alternative title slide.
Vælgerne og politiske skillelinjer Fra industrisamfund til servicesamfund.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 4. februar 2010, Tambohus Kro, Thyholm.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 12. februar 2010, Fuglsøcentret, Knebel.
PUNKTMÅLING, OKTOBER LANDBRUG & FØDEVARER - KYLLING MARTS 2015.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 5. februar 2010, Skanderborg Kursus- og Konferencecenter.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 9. februar 2010, Ferskvandscentret, Silkeborg.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Perspektiver for beskæftigelsesindsatsen i Østdanmark i 2010 v/regionsdirektør Jan Hendeliowitz.
Livsform Vi er forskellige Og forskellen er betydningsfuld for, hvordan vi forstår os selv, hvordan vores omgivelser forstår os og hvordan vi er og hvordan.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Kompetencer og Kapacitet i Erhvervslivet 2017
-Hvad er det for en historie vi fortæller?
Hvor og hvordan sker ulykken?
Hvor og hvordan sker ulykken?
Danmarkspanel uge BL - Boligstøtte.
Hvem er fremtidens bibliotek til ?
Kforum Annoncørinfo 2018.
Rig og fattig Hvornår er man fattig?
Hvor og hvordan sker ulykken?
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Danmarkspanel uge
Præsentationens transcript:

Segmentering

MARKEDSANDELE/MÅLGRUPPER

HVEM ER DU??? HVAD SER DU?? HVORNÅR??

Livsstilsundeersøgelse Væk fra højre venstre akserne der primært handler om velstand. Ge­og­ra­fis­ke for­hold Ho­veds­tad / Pro­vins.  / Land / By.

HVORDAN VÆLGER VI??

Andre modeller man kan bruge SWOT Smuk modellen Maslows behovspyramide

Operative segmenteringer Alder Køn Familietype - børn/ikke børn Husstandsstørrelse Boligforhold - boligtype, alder og størrelse, ejerforhold Personindkomst Husstandsindkomst Erhverv, beskæftigelse Uddannelse Bil - rådighed over en eller flere biler

Partifordelingen

Politisk Segmentering http://www.im.dk/ (indrigsministeriet)

Socialklasser Socialgruppe I Store selvstændige: Selvstændige i by-erhverv med lang, videregående uddannelse. Selvstændige i by-erhverv med 21 ansatte og derover. Godsejere. (propritærer) Topfunktionærer: Funktionærer med lang, videregående uddannelse. Funktionærer med 51 underordnede og derover.

Socialklasser Socialgruppe II Større selvstændige: Selvstændige i byerhverv med mellemlang, videregående uddannelse Selvstændige i byerhverv med 6-20 ansatte. Højere Funktionærer med 11-50 underordnede. Funktionærer Funktionærer med MVU

Socialklasser Socialgruppe III: Mindre selvstændige i by-erhverv: Selvstændige i byerhverv med 0-5 ansatte Mindre selvstændige i landbrug: Gårdejere Mellem-funktionærer: Funktionærer med 1-10 underordnede

Socialklasser Socialgruppe IV: Husmænd Underordnede Funktionærer: Funktionærer med 0 underordnede Faglærte arbejdere Socialgruppe V Ikke-faglærte arbejdere

Socialklasser Udenfor socialgruppeinddelingen: De der aldrig har haft arbejde

Andel dagligrygere blandt mænd og kvinder i forskellige socioøkonomiske grupper. I procent.

Segmentering En analyse metode der beskriver en målgruppe ud fra værdier. Disse er afgørende for en målgruppes interesse mønstre og hermed købsmotiv Det er således menneskets ”selvsyn” der er styrende for valg af produkter

Grøn Blå Rosa Violet Minerva modellen Fællesskabsorienteret Individorienteret Fællesskabsorienteret Rosa Violet

Gallups kompas http://www.textanalyse.dk/Lex_G.htm#GallupKompas

Conzoom conzoom® Klassifikation Danmark beskriver den danske befolkning i 8 grupper og 30 typer. Hvem er du selv? F.eks. A Boligejere med overskud

International segmentation