Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

conzoom®rapport 30. august 2012 Analysen er foretaget via conzoom.eu.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "conzoom®rapport 30. august 2012 Analysen er foretaget via conzoom.eu."— Præsentationens transcript:

1 conzoom®rapport 30. august 2012 Analysen er foretaget via conzoom.eu.
conzoom®rapport Analyse af kundedatabase for Geomatic a/s 30. august Analysen er foretaget via conzoom.eu.

2 Oversigt over adressedata og rapportens indhold
Rapporten giver dig en detaljeret analyse af hvilke conzoom®typer der er kunder hos jer. Rapporten er baseret på jeres data kombineret med data indsamlet af Geomatic. Analysen er foretaget via conzoom.eu. Kørselsdato 30. august 2012. Antal adresselinjer i alt 2000 Antal entydigt identificerede adresser 2000 Geokodningsprocent 100,0 % Antal husstande som er med i conzoom®rapporten Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

3 Kundedækningen landet over
I følgende kort kan du se hvordan kunderne hos Geomatic a/s fordeler sig på kommuneniveau for hele landet. Det kalder vi penetrationen. Penetrationskortet skal fortolkes sammen med diagrammerne for conzoom®geografi. Ved at kigge til nedenstående farveskala kan du se, hvordan penetrationen fordeler sig på de enkelte kommuner landet over. Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

4 Kundedækningen landet over
I de følgende diagrammer kan du se hvor jeres kunder i særlig høj grad bor. Se læsevejledningen i bilaget for en generel introduktion til læsning af de bjælkediagrammer som vi benytter rapporten igennem. Kundedækning i by og land Vi har inddelt Danmark i forskellige habitationszoner (boligtæthed), alt efter hvor tæt boliger ligger på hinanden. De går fra det åbne land over landsby til provinsen, forstaden og metropol. Jeres kunder fordeler sig forskelligt inden for de enkelte habitationszoner landet over. Kilde: Geomatic / Kort & Matrikelstyrelsen. Kundedækning i de danske regioner Set ud fra landets regioner fordeler jeres kunder sig således: Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

5 Kundedækningen landet over
Sammenfatning - kundedækning i by og land Nedenfor fremhæver vi de dele af Danmark hvor der i særlig høj grad er en overrepræsentation af jeres kunder. Hvis én eller flere af listerne er tomme, bor kunderne mere jævnt fordelt (vi kan altså ikke fremhæve nogle dele af Danmark frem for andre). Habitationszoner Det åbne land Landsby Regioner Region Sjælland Region Syddanmark Kommuner Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

6 Kundedækningen landet over
conzoom®geografi – kommuner Af diagrammerne på de følgende sider kan du aflæse hvor jeres kunder er over- eller underrepræsenterede. De kommuner hvor der er en overrepræsentation af jeres kunder, er dér hvor I har bedst fat. Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

7 Kundedækningen landet over
Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

8 Kundedækningen landet over
Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

9 Dine kunders conzoom® 03-04-2017
I diagrammet nedenfor viser vi hvilke conzoom®typer der er over- og underrepræsenterede i jeres kundedatabase. De to søjler til højre angiver kundedatabasen i sammenligning med det valgte indeks (normalt den danske befolkning). Bemærk, at de conzoom®typer, der udgør en lille andel i forhold til indeks lettere giver anledning til udsving i indeks – læs mere om de enkelte conzoom®typer i bogen som kan hentes på Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

10 Dine kunders conzoom® 03-04-2017
Konklusioner på conzoom®typer og grupper i din kundebase Nedenstående tabel viser de conzoom®grupper og conzoom®typer, der er mest overrepræsenterede i jeres kundedatabase. Hvis én eller flere af listerne er tomme, er det fordi ingen grupper eller typer skiller sig væsentligt ud i din kundedatabase. I så fald betyder det, at dine kunder ligner gennemsnittet af den danske befolkning. conzoom®grupper C - Livet på landet D - Velhavere B - Komfort og hygge conzoom®typer D3 - På karrierestigen C3 - Landlyst B1 - Dannevang C1 - Landbruger A2 - Aktiv børnefamilie C2 - Landboliv E2 - Sommerliv F3 - Byens puls Læs mere om de enkelte conzoom®typer på: Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

11 Dine kunders demografiske karakteristika
Jeres kundedatabase er analyseret i forhold til de følgende 12 udvalgte conzoom®variable: Civilstand Børnehyppighed Alder Formue Husstandsindkomst Personindkomst Beskæftigelse Uddannelse Ejerforhold Boligtype Boligstørrelse Bilejerskab Læs mere om datagrundlaget og vores metode i Bilag. Konklusioner på demografiske forhold i din kundebase Ud fra en betragtning på variable viser profilen en overrepræsentation af følgende demografiske conzoom®variable: Civilstand Par Ejerforhold Ejerboliger Boligtype Enfamiliehuse, Stuehuse til landbrug Beskæftigelse Topledere, Lønmodtagere på højt niveau Børn - antal Tre eller flere børn, To børn Boligstørrelse Over 131 m² Bilejerskab To eller flere biler Uddannelsesniveau Lang videreg. og forskere, Mellemlang videregående Personindkomst - 5 grupper Over kr Husstandsindkomst - 5 grupper Over kr Husstandsindkomst - gennemsnit Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

12 Civilstand Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Civilstand Her kan du se fordelingen af dine kunder efter deres civilstand. Kilde: Danmarks Statistik, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (CPR). Den eller de kategorier for variablen Civilstand som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Par Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

13 Børnehyppighed Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Børnehyppighed Her kan du se fordelingen af dine kunder efter antal børn i husstanden. Kilde: Danmarks Statistik, Indenrigs- og Sundhedsministeriet (CPR). Den eller de kategorier for variablen Børn - antal som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Tre eller flere børn To børn Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

14 Alder Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Alder Her kan du se aldersfordelingen hos dine kunder. Alderen er angivet for den ældste person i husstanden. Kilden er Danmarks Statistik / Indenrigs- og Sundhedsministeriet (CPR). Den eller de kategorier for variablen Alder - alle personer som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: I din kundedatabase ser vi ikke nogen markant forskel på resten af Danmark, hvad angår variablen 'Alder - alle personer'. Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

15 Formue Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Formue Her kan du se, hvor stor en formue dine kunder råder over. Formue dækker over en husstands aktiver minus passiver. Aktiver er defineret som indestående i pengeinstitutter, offentlig vurdering af ejendom i Danmark, kursværdi af danske aktier, investeringsbeviser, obligationsformue og pantebreve i depot samt værdi af udenlandske aktiver. Passiver er defineret som gæld til pengeinstitutter (inkl. realkredit, finansieringsselskaber, kontokortordninger), studiegæld, kursværdi af obligationsgæld og gæld af pantebreve i depot. Kilde: Danmarks Statistik / Økonomi- og Erhvervsministeriet (Skat). Note: Kontantbeholdninger, bil, lystbåd, værdi af andelsbolig og privates egenkapital i virksomheder mv. er ikke indregnet i formuevariablen. Den eller de kategorier for variablen Formue - 6 grupper som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: I din kundedatabase ser vi ikke nogen markant forskel på resten af Danmark, hvad angår variablen 'Formue - 6 grupper'. Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

16 Personindkomst Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Personindkomst Her kan du se, hvor meget dine kunder tjener om året. Variablen er opgjort efter den personlige bruttoindkomst for den person i husstanden, der tjener mest. Variablen er inddelt i kvintiler (befolkningen delt fem lige store grupper). Kilde: Danmarks Statistik / Økonomi- og Erhvervsministeriet (Skat). Den eller de kategorier for variablen Personindkomst - 5 grupper som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Over kr Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

17 Husstandsindkomst Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Husstandsindkomst Her kan du se, hvor stor en årlig indkomst dine kunder har. Indkomsten er her opgjort efter den gennemsnitlige bruttoindkomst for alle personer i husstanden. Kilde: Danmarks Statistik / Økonomi- og Erhvervsministeriet (Skat). Den eller de kategorier for variablen Husstandsindkomst - 5 grupper som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Over kr Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

18 Beskæftigelse Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Beskæftigelse Her kan du se indenfor hvilke områder dine kunder beskæftiget. Kilde: Danmarks Statistik / Den registerbaserede arbejdsstyrkestatistik (RAS). Den eller de kategorier for variablen Beskæftigelse som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Topledere Lønmodtagere på højt niveau Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

19 Uddannelse Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Uddannelse Her kan du se, dine kunders uddannelsesniveau og -længde. Variablen er dannet ud fra den person i husstanden som har den højeste gennemførte uddannelse. Kilde: Danmarks Statistik / Undervisningsministeriet. Den eller de kategorier for variablen Uddannelsesniveau som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Lang videreg. og forskere Mellemlang videregående Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

20 Ejerforhold Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Ejerforhold Her kan du se dine kunders ejerforhold til deres bolig. Variablen er dannet ud fra ejendomsstamregistret (ESR). Kilde: Geomatic / Erhvervs- og Byggestyrelsen (OIS). Den eller de kategorier for variablen Ejerforhold som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Ejerboliger Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

21 Boligtype Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Boligtype Her kan du se i hvilke boligtyper dine kunder typisk bor. Variablen er dannet ud fra bygnings- og boligregistret (BBR). Kilde: Geomatic / Erhvervs- og Byggestyrelsen (OIS). Den eller de kategorier for variablen Boligtype som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Enfamiliehuse Stuehuse til landbrug Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

22 Boligstørrelse Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Boligstørrelse Her kan du se, hvor meget plads dine kunder typisk har i deres bolig. Variablen er dannet ud fra bygnings- og boligregistret (BBR). Kilde: Geomatic / Erhvervs- og Byggestyrelsen (OIS). Den eller de kategorier for variablen Boligstørrelse som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: Over 131 m² Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

23 Bilejerskab Dine kunders demografiske karakteristika 03-04-2017
Bilejerskab Her kan du se om dine kunder har bil og hvor mange de har. Kilde: Danmarks Statistik / Skat (Centralregistret for Motorkøretøjer). Den eller de kategorier for variablen Bilejerskab som især træder frem i din kundedatabase, er præsenteret nedenfor: To eller flere biler Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

24 Sammenfatning Igennem denne conzoom®rapport håber vi at have bidraget til en større forståelse af dine kunder. conzoom®rapporten viser at følgende conzoom®typer er overrepræsenterede: Fremadrettet anbefaler vi at kommunikation og distribution målrettes efter de conzoom®typer som rapporten har angivet som centrale for Geomatic a/s. Derudover hjælper vi gerne med: Emnegenerering – få adresser og navne på dem, der minder mest om dine nuværende kunder, også kaldet tvillinger. conzoom®analyse – gå dybere ned i dine data, sammenlign kundegrupper eller produkter indbyrdes, eller fokuser på enkelte geografiske områder. Mulighederne er mange i en conzoom®analyse. conzoom®responsanalyse  – få analyseret hvor god din kampagne har været og hvor meget højere dit løft i responsraten bliver med conzoom® conzoom®medieanalyse – en kampagne indeholder ofte flere medier. Vi kan hjælpe dig på vej til at finde de rigtige steder at placere dine markedsføringskroner for at opnå størst effekt. conzoom®holdningsanalyse – hvis du vil vide, hvad dine potentielle kunder mener, så du kan målrette dit budskab til dem. Download den fulde conzoom®klassifikation her. Læs mere om conzoom® online på Lær Geomatic at kende på Kontakt os endelig for en uddybning af rapporten. D3 - På karrierestigen C3 - Landlyst B1 - Dannevang C1 - Landbruger A2 - Aktiv børnefamilie C2 - Landboliv E2 - Sommerliv F3 - Byens puls Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

25 Bilag 03-04-2017 Forklaring til bjælkediagrammerne i rapporten
Bjælkediagrammerne som vi bruger igennem i rapporten, viser dig hvordan dit kundeunivers skiller sig ud fra resten af Danmark. I midten af alle diagrammer finder du gennemsnittet (landsgennemsnit med mindre andet er valgt) hvilket svarer til indeks 100. Hvis en bjælke svinger til højre i forhold til midteraksen, er det pågældende forhold overrepræsenteret i din kundekreds i forhold til resten af Danmarks befolkning. Når bjælken ud med tallet 150, så er der fx 50 % flere højtuddannede i din kundedatabase end hvad der ville være gennemsnitligt for en tilsvarende mængde danskere. Hvis bjælken derimod svinger til venstre ud med tallet 50, så er der 50 % færre højtuddannede i kundedatabasen. I diagrammerne viser figurteksten til højre andelen for henholdsvis dine kunder og det valgte indeks, normalt det generelle Danmark. Hvert diagram summerer til 100 %. Eksempel: Datagrundlag Med conzoom®private kommer du tæt på den danske befolkning. conzoom®private inddeler den danske befolkning i 100x100 meter celler. conzoom®private er motoren og hjernen i Geomatics privatkundesegmentering. Med udgangspunkt i demografiske variable kan vi finde tvillinger til din næste kampagne, churners inden de forsvinder, mersalgspotentiale til din salgsafdeling og krydssalgspotentiale, så alle dine produkter bliver solgt igennem til flere. Med conzoom®private classification beskriver vi den danske befolkning i 32 unikke husstandstyper (tidligere kendt som mosaic™klassifikationen). conzoom®private er btc-markedsstatistik når det er bedst. conzoom®private er markedets mest omfattende statistiksystem, på privatmarkedet nu med mere end 20 skarpt definerede variable fra Danmarks Statistik, 15 egenudviklede variable og yderligere mere end 400 variable fra TNS Gallup som beskriver Danmark og danskerne. Variable som alle opdateres hvert eneste år! Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012

26 Bilag 03-04-2017 For spinkelt datagrundlag
Det skal bemærkes at adressegrundlaget i visse tilfælde er utilstrækkeligt. Geomatic anbefaler at en conzoom®rapport baseres på minimum adresser. Rapportens konklusioner kan i modsat fald kun betragtes som tendenser. Diskretionering af personstatistik hos Geomatic Geomatics virke og troværdighed er afhængig af, at befolkningen og virksomheder kan stole på os og vores metoder. Det er altafgørende, at der ikke opstår usikkerhed, om hvordan oplysninger - afgivet af blandt andet Danmarks Statistik og behandlet af Geomatic - bliver anvendt. conzoom® består ikke af person- eller individoplysninger af nogen art. Enhver information, som indgår i conzoom®, fremstår i en aggregeret form. Reglerne for datasikkerhed er nærmere beskrevet i Datasikkerhedsreglement for Danmarks Statistik. Reglementet omfatter de generelle regler for, hvorledes oplysningerne skal beskyttes under opbevaring og bearbejdning i Danmarks Statistik. Reglerne for diskretion sikrer, at det ikke er muligt at identificere hverken personer eller husstande i de statistikker, der publiceres af Danmarks Statistik. I personstatistikken er der i praksis ingen håndfaste regler. Det er et vurderingsspørgsmål, hvornår der skal ydes diskretion, men Danmarks Statistik har beskrevet en række vejledende diskretionsprincipper, som Geomatic følger. Ingen kan genkendes Hverken Danmarks Statistik eller Geomatic må under nogen form videregive data, som kan identificere enkeltpersoner, husstande eller virksomheder. Dette er fastslået i Lov om behandling af person-oplysninger. Danmarks Statistik fastsætter diskretionskrav for frigivelse af statistiske data. Der skal være et tilstrækkeligt antal husstande, før statistiske data kan frigives. Dette varierer i forhold til følsomheden af de enkelte oplysninger og klyngernes størrelser. Vi følger altid Danmark Statistiks retningslinjer herom. Hos Geomatic gør vi alt for, at vores kunder kender gældende lovgivning, herunder markedsføringsloven og persondataloven. Det gør vi af respekt for vores arbejde, vores kunder og samarbejdspartnere og ikke mindst den danske befolkning. Geomatic a/s – center for geoinformatik Ny Kongensgade 9 ∙ 1472 København K ∙ geomatic.dk ∙ conzoom.eu Geomatic a/s 30. august 2012


Download ppt "conzoom®rapport 30. august 2012 Analysen er foretaget via conzoom.eu."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google