Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Trivselspolitik på Løsning Skole
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Energi- & Vandværkstedet
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Folkeskole-reformen August 2014.
Anvendelsesorienteret undervisning
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Skolereformen Overordnede mål:
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Fagdidaktisk kursus i religion
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Reformmøde på Skovlyskolen Velkommen v. Ole Stavngaard Præsentation af aftenens program og De mange spørgsmål Rammer, pædagogik og personal Hvordan ser.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Folkeskolereformen på vores skole
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Kompetencer i dansk – hvorfor? Rasmus Fink Lorentzen.
Madkamp - DM i madkundskab
Innovation i AT/SO.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 1. november.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
3.lektion: Magt og indflydelse
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
Informationsaften på Holmegårdsskolen Folkeskolereformen.
De seks bedste billeder fra gruppen
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Mærk dig selv.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
KIE-modellen Innovation i fagene CreateAndLearn, mobil: 5121
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
Leg, Liv og Læring Fredericia 8. marts Skolesport 2016 … skaber bevægelsesglæde og giver mod til mere bevægelse … er vejen til succesoplevelser.
CLARA Projektbeskrivelse
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Mærk dig selv.
hf – med fokus på sundhed, velfærd og innovation (VUF og UCD)
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Charlotteskolen - læring lige i nærheden
Digital trivsel på gymnasiet
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012 Birthe Henriksen Trine L.P. Minuva Projektudviklere INNOVATIONSFABRIKKEN Københavns åbne Gymnasium

INNOVATIONSFABRIKKEN Bevægelse Det globale  

move&learn -et bevægelseskoncept Målsætning: At alle skolens elever har et break i hver lektion for at øge motivation og læring At alle skolens elever har et 20-30 minutters bevægelsesmodul i løbet af skoledagen

Breaks: 2-5 minutter i løbet af hver lektion Tre slags breaks: Brain breaks 3-d cases energizers

Brain breaks Inspireret af Naperville Central High School, Illinois, hvor brain breaks og bevægelse er en del af alle elevers hverdag.

3-d: sprog, krop og indstilling Konvergent tænkning: Det logiske Det lineære Det rationelle Planlægning Kritisk sans Blik for detaljen Divergent tænkning: Fremmer kreativitet Bryder med vanetænkning Ser flere løsninger Bruger fantasien Nye visioner Grænseoverskridende Evnen til divergent tænkning: 3-5 år: 98%; 8-10 år:32%; 13-15 år: 10%; 25+: 2% De vante tankemønstre nulstilles Der skabes tilstedeværelse i nuet Der skabes tryghed, koncentration og motivation Handling i stedet for reflektion

Energizers: blandede bolcher Alle mulige forskellige aktiviteter: dans, yoga, fællesskabs-øvelser, boldspil etc. for at skabe variation Eleverne kan selv finde på- skaber motivation vi er gode til forskellige ting: ejerskab

Links: www. learningreadinesspe. com http://brainbreaks. blogspot

TAK! bh@kg.dk tp@kg.dk