Digital Retorik 12. kursusgang De sociale mediers retorik 30-03-2015 1 NB! Visse slides præsenteret i undervisningen (Århus-tal om 2009 mediebrug) er af.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Læringsmål Kendskab til:
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Elevernes digitale dannelse
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Hej. Vi er Lotte og Jesper - og vi er her i dag fordi vi skal fortælle jer lidt om et 4 ugers projekt vi lavede sidste forår, som tog udgangspunkt i Roskilde.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
SEO PÅ AU.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Facebook, danskerne & sociale netværkssites
Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
HUSKESPIL – den lille tabel
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Ethos i web 2.0 tidsalderen
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Fundamentale datastrukturer
RETORIK I WEB 2.0 TIDSALDEREN
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Svampebekæmpelse – sidste nyt fra landsforsøgene Landskonsulent Ghita Cordsen Nielsen Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl Planteproduktion.
Præsentationens transcript:

Digital Retorik 12. kursusgang De sociale mediers retorik NB! Visse slides præsenteret i undervisningen (Århus-tal om 2009 mediebrug) er af fortrolighedshensyn fjernet fra denne offentligt tilgængelige udgave!

IN-CLASS UNDERSØGELSE 1)Hvad har din sidste aktivitet på et socialt medie (incl youtube, blog, FB, LinkedIn, MysSpace, Twitter osv) været?: a) statusopdateret (egen status) b) skrevet blogpost c) uploadet video d) uploadet foto(s) e) kommenteret (på statusupdate, link, video, blogpost osv) f) delt link g) delt video h) tilføjet ny ven i) startet og set video j) læst statusupdates, ”news feed”, tweets o.lign (uden selv at gøre noget) 2)Hvor var du aktiv henne? (navn på site/sted) 3)Er denne aktivitet typisk eller atypisk for dig? 4)Er du venner med en politiker på en eller flere af de sociale medier du bruger?

IDAG In-class survey Oplæg v/Lisbeth om sociale mediers retorik (inkl rygende varme tal fra Århus!) Øvelser: Lisbeth og Rikke til rådighed for vejledning vedr. opgaven her i Aud

OG SÅ LIGE EN LILLE SLØJFE PÅ SIDSTE MANDAG

6 30. marts 2015 THE DARK SIDE OF GAMES: ADVERGAMING Jane Chen and Matthew Ringel: “ Can Advergaming be the Future of Interactive Advertising?” (2001) Associativ: ”product placement” sikrer association mlm spillets verden og den livsstil produktet ønsker at blive forbundet med (Tuborg-reklamer i Fifa-spil,H&M reklame i The Sims) Illustrativ: Her indgår produktet i selve spillet, f.eks. som noget man skal finde, samle el.lign, men ikke nødvendigvis tæt kobling mlm spil og verden (f.eks. finde cola-dåser) Demonstrativ: spiller kan afprøve produktet i en eller form for “naturlig kontekst” som del af spillet (Nike løbesko spil, bilspil)

7 30. marts 2015 ADVERGAMING OG PERSUASION “In conclusion, a medium that is closer to direct experience in terms of user’s “immersion” or engagement will have differentially powerful effects on structural bases of attitudes (such that the most effective medium could be the one providing highly and more affective, automatic, and accessible attitudes). As proposed in the next section, virtual environments represent the ideal case of this type of medium.” Dan Grigorovici: “Persuasive Effects of Presence in Immersive Virtual Environments” I Being There: Concepts, effects and measurement of user presence in synthetic environments, red. af G. Riva, F. Davide, W.A Ijsselsteijn, Ios Press, 2003 (Lisbeth har som pdf)

8 30. marts 2015 ADVERGAMING OG PERSUASION Typisk “effekt-studie”: “ Relatively little empirical developer/marketer-independent research has been undertaken which focuses specifically on evaluation of the effectiveness of advergames at delivering a promotional message. This study goes some way towards filling that gap by examining: the extent to which people are responsive to advergaming and the message incorporated in advergames; how attitudes towards product placement might influence receptiveness to the embedded message; whether attitudes towards advertising in general are related to attitudes towards product placement in advergames. “ Winkler & Buckner (2006) “Receptiveness of Gamers to Embedded Brand Messages in Advergames: Attitudes towards Product Placemet” i Journal of Interactive Advertising, vol 7., nr.1., URL: (også nævnt på litteraturlisten)

”sociale medier” ???

marts 2015 DEN TYPISKE FORKLARING “web 1.0” (1990erne) statisk indhold html-kode hjemmesider menu/indholdsfortegnelse ”anbefalet læsning” få folk til at blive på hjemmesiden længst muligt sitemaps FORMIDLING / INFO “web 2.0” (2001+) dynamisk cms-systemer blogs & sociale netværkssites “tagging”,“folksonomy”, sociale bogmærker ranking syndikering (få dem til at komme igen) googlemaps & ”mods” DELTAGELSE /FORTÆLLING

EDELMAN TRUST BAROMETER

MEN: ER DET NU HELE BILLEDET? marts 2015 Van Dijck (dagens tekst): vi har brug for et mere nuanceret user-agency begreb hvor mange er reelt aktive på sociale medier? det vigtigste er ikke vores indhold, men vores data (+ O’Connor) og vores arbejdskraft ”claim to fame” (både for medieindustri og ”produsers”) Elisbeth Hoff Clausen / Lisbeth: måske er relationsskabelse vigtigere end deltagelse? (rituelt ethos, kendskab til person over tid) ?? de ”passive” sociale medie brugere er stærk underbelyst i akademisk litteratur!!!

marts 2015 SOCIAL OG EGO-CENTERERET KOMMUNIKATION personlig publicering (hjemmesiden ver 2.0, selvfortælling) social networking hierakisk diskussionsfora (newsgroup ver 2.0) (online community ver 1.5) blog/ SNS-profil Klastrup, Work in progress

ET NØDVENDIGT SKEL? SOCIALE VIDENSMEDIER (wikipedia, tripadvisor, twitter) etc) VS SOCIALE RELATIONSMEDIER (Social Networks Sites, personlige blogs) NB! Også brugsafhængig

marts 2015 Ljung & Wahlforss: Trustmojocom / trust and social software Calculus-based trust vs identification-based trust Trust also depends on how a system allow users to present them selves and how expressive they are allowed to be Identity and trust is also co-constructed by other users

SOCIALE VIDENSMEDIER (O’Connor/Tripadvisor-artikel) Reviews opfattes som mere troværdige på dedikerede sites Kvantitativ ethos: System-generede løsninger giver ”contextual clues” i form af ranking systemer (ie er ”calculus-based”) troværdighed af information afhænger også af hvor mange, der har afgivet stemme, og hvor aktiv en bruger, ”ranker” er NB! Brugere kommunikerer af positive årsager

HEURISTIK FOR AFKODNING AF TROVÆRDIGHED på SOCIALE VIDENSMEDIER ”... Research indicates that consumers evaluate reviews in the context of other reviews and other contributions by the same reviewer” ”to identify reviews more likely to be false, reviews where the reviewer registered on the same day as their single review was posted and never subsequently returned to TripAdvisor (s. 55) ”suspect reviews were more likely to be at extreme ends of the scale than either other single reviews or multiple reviews ” (s. 55)

”sociale medier” i DK hype vs reality

marts 2015 DK 2007 statistik DK 2008 statistik DK 2009 statistik Folk der læser/komm. blogs 19%*22% læser33% læser Egen blog9%18% Eget bidrag (film/Bill) 16% Soc.Netværks profil (+chat) 27% (IT&T-36%) 42% DANSKERNE OG DE SOCIALE MEDIER I

marts 2015 DANSKERNE OG DE SOCIALE MEDIER I

OG TILBAGE TIL VORES IN- CLASS SURVEY:

RETORIK I SOCIALE MEDIER kommercielle aktører kulturinstitutioner og off. institutioner politiske aktører venneaktivering med specifikt overtalende sigte (eks. redminfar) Perspektiv her: professionalisering af sociale medier

marts 2015 SOCIALE MEDIER og ”CORPORATE COMM” nyt middel til at indgå i dialog med /forbinde især ”kunder” og medarbejdere?! (social responsibility, lydhør virksomhed) hvordan håndterer man tabet af kontrol med kommunikationen? hvordan forandres en ”social medie” genre, når det bruges i professional sammenhæng, som led i målrettet kommunikation? (NB! Genren betragtet som diskursiv praksis, ikke teknologisk defineret) er der reelt tale om en hybridgenre (kombination af f.eks. strategier for pol.komm og web 2.0 konventioner?... web 1.5?)

” OVERTALELSE” I SOCIALE (RELATIONS)MEDIER NIVEAU 1 (PRODUCENT TIL BRUGER) a)overtalelse til oprettelse/info afgivning b)overtalelse til fortsat brug af site/software c)overtalelse til at dele produkt med andre NIVEAU 2 (”PEER” TO ”PEER” : ven, produkt, politiker osv) a)overtalelse til friending, rss-tilføjelse o.lign b)overtalelse til (fortsat) onsite interaktion/interesse (kommentarer, ”læsning” osv) c)overtalelse til aktivitet (tilslutning til event, donation, spredning, deltagelse i offline event, købe produkt, stemme på politiker osv – har I flere eksempler??) NIVEAU 3 (3. PART TIL BRUGER(E)) a)overtalelse til ibrugtagning af 3.parts applikation b)overtalelse til fortsat brug af 3. parts applikation c)overtalelse til spredning af 3. parts applikation

politikere og de sociale medier

Hoff-Clausen om pol.komm online politiker som ”brand” (identifikation og differentiering) web: billigt, ingen gatekeppers, mobilisering elementer: 1) æstetik, stil, atmosfære, ”presence” 2) disponering og layout 3) karakteristiske og brugbare udsagn ethos: sympati, kollaboration, performance -- > online skal ethos hele tiden vindes!

marts 2015

politikernes brug af sociale medier (et ”historisk perspektiv”

marts 2015 STOR VÆKST I BRUG AF SOCIALE MEDIER 2005 fra : 52 politikere bloggede (5% af kand.) & ca 33% m kommentar funktion * 2007: 243 politikere bloggede (30% of kand.) & ca 90% m. kommentar funktion - flere havde 2 blogs, heraf en på ”mediehus”-site * Klastrup & Svejgaard Petersen, 2005 siddende kandidater blogs: 29% “ikke-siddende” kandidater blogs: 71% + begyndende organiseret brug af MySpace, Facebook, YouTube, Flickr osv

Overskrift.dk: i valgperioden pol.blog indlæg 50% af aktiviteten på 6 mdr. i de 3 uger (december 2007) HURTIGT UDE, HURTIGT INDE

marts 2015 AKTIVITET PÅ BLOGS 2007 I gennemsnitligt antal indlæg pr blog: ca 9,5 (fordelt på 25 dages periode)

marts 2015 AKTIVITET PÅ BLOGS 2007 II Samlet antal kommentarer: ca 5833 blogs m komm: 11 blogs m komm: 17 blogs m komm: 19 blogs m komm: 38 blogs m. 5-9 komm: 25 blogs m. 1-5 komm: 51 blogs m 0 komm: 54

marts 2015 BLOGTYPE 1: TALERSTOL/LÆSERBREV

marts 2015 BLOGTYPE II: KAMPAGNEDAGBOG

marts 2015 Louise Schack Elholm, Venstre ”nybagt kandidat og mor” BLOGTYPE II: KAMPAGNEDAGBOG

marts 2015 BLOGTYPE III: PERSONLIG POLITISK

marts 2015 BLOGTYPER & KOMMENTARFREKVENS Målt per blog, ikke politiker (flere politikere havde mere end 1 blog) TYPEantal blogs kommen- tarer i alt median pr. blog Kampagnedagbøger politisk talerstol personlig politisk blog

marts 2015 MEST AKTIVE POL BLOGGERE BloggerAntal indlæg Benny Engelbrecht (S)69 Jette Plesner Dali (DF)65 Ellen Trane Nørby (V)52 Leif Olsen - SF Bornholm (SF)44 Bjarne Nederby Jessen (V)42 Kamal Qureshi (SF)35 Daniel Nyboe Andersen (B)34 BalderSF (SF)34 Morten Dreyer (B)30 Anders Basbøll (V)30 (2 siddende, 8 opstillede)

marts 2015 indlægAntal kommentar Mest kommen-teret indlæg Indlæg u. komm. Helle Thorning-Schmidt Villy Søvndal Bendt Bendtsen Anders F.Rasmussen Margrethe Vestager Peter Skaarup Johanne S-N Bodil Kornbek Naser Khader (på Zyb)8 (?)53 0 MEST KOMMENTEREDE POL BLOGGERE

Impact? mest omtalte politikere i blogosfæren Kilde: Overskrift.dk (målt på ca 304 feeds) 30. marts

Impact? mest omtalte politikere i aviserne Kilde: Infomedia, : Landsdækkende, regionale og lokale dagblade 30. marts

marts 2015 BLOGKOMMENTARTYPER: 1. FAN/KLAKKØR NB! Ingen forventning om svar!

Bendt Bendtsens blog BLOGKOMMENTARTYPER: 2. POLEMISK POLITISK 44

marts 2015 BLOGKOMMENTARTYPER: 3. PERSONLIG, RELATIONEL

marts 2015 BLOGKOMMENTARTYPER: 4. MIN HISTORIE

marts 2015 Kommentar til blogindlæg fra Brian Mikkelsen, ” Hvornår vælger Ny Alliance side?”, 59 kommentarer BLOGKOMMENTARTYPER: 5. METAKOMMENTAR RE MEDIEBRUG

marts 2015 Klastrup, 2007 FACEBOOK BRUGSMØNSTRE

marts 2015 ”Anders vs Helle” Tilgang i antal af ”venner” på Anders Fogh Rasmussens og Helle Thorning-Schmidts profiler. Kilde: Klastrup, NB! I januar 08 overgår AFR fra at have personlig profil til at være en ”politican”, man kan være fan af. Helle fortsat personlig profil.

marts 2015 TILSTEDEVÆRELSE?

marts 2015 NATIVES VS. IMMIGRANTS

marts 2015 Top 10Websidebesøg 1. “Snemanden smelter” (Radikale, Myspace) Villy Søvndahls blog (sf.blogs) ”Kan jeg finde vælgere, der vil af med Anders Fogh Rasmussen” (Facebook gruppe) Hvorfor har vi ingen Zlatan? (Enhedslisten, Youtube) Ida Aukens blog (idauken.dk, SF) Helle Thorning-Schmidts blog (på partihjemmeside) Helle Thorning-Schmidts Facebook profil – 10. Villy Søvndahls blog på Politiken/ Pernille Bagges blog (SF)/ Findfogh v Tejs Laustsen Jensen (S) / Anders Fogh Rasmussens Facebook profil /Facebook gruppe: ”Kan jeg finde der vil ha DF uden for indflydelse?” 10 MEST POPULÆRE SOCIALE MEDIE SITES VALGKAMP panelister aktive, 24% af aktive netbrugere (1570 ialt) kun 114 besøgt (af 383 sociale URLs)

Snemanden smelter...

marts 2015 Hypoteser: stadig mgl fortrolighed m. mediet som diskursiv genre trods professionalisering af teknologi stadig primært kommunikation til, ikke med dialog udebliver pga manglende tilstedeværelse & kompetence Hvis man bruger ”web 2.0 retorik”, virker det, men synlighed = kendthed oplevet relation mellem politikere og vælgere? WEB 2.0 BRUG VALGKAMP 2007

marts 2015 SOCIAL MEDIE RETORIK: ikke at kommunikere direkte om dit “produkt”, men give bruger mulighed for at sige noget om sig selv gennem brug af dit navn/service/applikation osv.

Politisk kommunikation og sociale medier

Valgkamp på Facebook: november

Valgkamp på Facebook: november

Valgkamp på Facebook: november

Valgkamp på Facebook: november 2009

POLITISK TROVÆRDIGHED I SOCIALE MEDIER ”passende” brug af genren (decorum, diskursiv kompetence) oplevelse af tilstedeværelse på sitet (EHC- tekst) ”nede i gulvhøjde” (EHC-tekst) ”lydhør” (Utz, brugere) stabil performance over tid (EHC/brugere)

ADVERGAMES MEETS SOCIAL MEDIA ”friends as ressources”

SHERLOCK HOLMES SPIL /FILM: 221B

SHERLOCK HOLMES SPIL /FILM: 221B

ZYNGA: FARMVILLE

ZYNGA: FARMVILLE

Tidlig oktober 2009: Co-branding /integrering af velgørende kampagne ”playing for a cause” differentiering

ROTTENETTER: ARG/FILM

ROTTENETTER: ARG/FILM

ROTTENETTER: ARG/FILM

TROVÆRDIGHED OG SOCIALE MEDIER marts 2015 omdømme mediet ”medierne” A A #” det retoriske artefakt ER ”DIG”! appelformer, tekstuel og eksemplarisk ethos, design&navigation osv genre mediet samfund, kultur troværdighedskonventioner A2 A3 offline ethos Sociale medier også: Sympatiens ethos Kollaborativ ethos Performativ ethos + ”Kvantitativ” ethos

DE SOCIALE MEDIERS RETORIK iscenesætte sociale relationer (herunder agency, konkret og symbolsk)? - (1) af software 2) af retor(er) 3) af brugere ”stedslig” performance (kairos, decorum, tilstedeværelse) bevidst arbejde med bruger-genereret ethos kommentarer, ranking, testimonials, ”peer- behaviour” tænke i identitetsafspejlende brugeragency?

DISKUSSION Hvis man behersker de sociale mediers ”retorik”, skal man så overhovedet bekymre sig om brugerrespons, hvis de fleste brugere alligevel er ”ikke-interaktive” brugere af de sociale medier? Skal effektive sociale medier kampagner være bevidste om strategier til faktisk at aktivere brugerne gennem at tilbyde dem mulighed for a) underholdning b) nem mulighed for iscenesættelse af egen identitet Hvis I skulle lave en kampagne for en politiker i dag, ville I så bruge de sociale medier? Hvordan?

NÆSTE GANG OPGAVEFREMLÆGGELSESDAG! OPDELING I FORMIDDAG OG EFTERMIDDAG HJEMMEARBEJDE: send ½-1 sides projektbeskrivelse til opponentgruppe senest torsdag kl 12 RIKKE RUNDSENDER PROGRAM ASAP

PÅ DAGEN Obligatorisk! fra ca 9.30 – (afhængig af antal grupper!) Deltagelse i form af a) fremlæggelse af egen opgaveide: emne, problemstilling, analysemetode, tanker om empiri, samt evt. uafklarede spørgsmål, man gerne vil have feedback på (max 3 slides) - 5 min b) feedback på ca 2-4 andre opgaveoplæg (altså at optræde som ”opponentgruppe”) – 5 min - dette på baggrund af ½-1 sides tekst sendt til opponentgruppe torsdag før! c) forventet tilstedeværelse hele formiddag eller eftermiddag