 Rold skov  675 elever  Læring i bevægelse.  2009 midler fra undervisningsministeriet  Læringsrum med Turbo-dansk  Uderummet som læringsrum.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Advertisements

Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Trivselspolitik på Løsning Skole
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hierarki for styringsredskaber
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Idræt - også for sindslidende
Gjellerupskolen.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Tværfagligt samarbejde
Arbejde i grupper med KIE-modellen
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Alle børn er alles ansvar
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Hvordan lykkes det at få de unge fra folkeskolen videre til en ungdomsuddannelse og til at gennemføre en ungdomsuddannelse? Hvordan sikrer vi, at de unge.
Konference om styring af specialundervisning og inklusion, 4. oktober 2010.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Cooperativ learning - også kaldet CL
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Vedbæk Skole Møde med kontaktforældrene og Skolebestyrelsens årsberetning for maj 2010.
Den inkluderende skole
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Madkamp - DM i madkundskab
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
Pædagogfagets kernefaglighed
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Læring, kommunikation og samarbejde
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Websider som læringsrum og læringsredskaber Rikke Christoffersen 2011.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
De seks bedste billeder fra gruppen
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Moderniseringsplaner Østerhøj. Der er opstillet tre resultatmål for projektet: At udarbejde fælles mål og visioner for skolernes fysiske rum Med afsæt.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS. GRUNDLAG  Pædagogisk idræt  Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling.
CLARA Projektbeskrivelse
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
”Alle til idræt” IBOS konference Middelfart 2018 Tine Teilmann, synskonsulent i Roskilde kommune Tine Soulié, Handicapidrættens Videnscenter.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Alle børn med i idrætsfaget
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

 Rold skov  675 elever  Læring i bevægelse

 2009 midler fra undervisningsministeriet  Læringsrum med Turbo-dansk  Uderummet som læringsrum

 Sociale kompetencer  Integritet  Fysisk kontakt og velvære  Fællesskab og inklusion

 Social interaktion, selvforståelse, disciplin, spænding.  Samarbejdsforhindringsbaner  Motivation uden konkurrence  6. årgang brain-breakinstruktører

 Styrker sociale kompetencer  Styrker generelle læringsrum  Positiv fællesskabsfølelse  Personligt velvære ved bevægelse  Udfordringer

 Gode positive fællesoplevelser  Alle har en funktion  Det gode samarbejde  Acceptabelt at bede om hjælp