STC Støttecenter PPR Pædagogisk Psykologisk Rådgivning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Eggeslevmagle Skole Faglige vejledere
Sårbare unge P I H L I N K L U S I V E - oplæg og dialog om planer for
Inddrag nu Kick-off møde
Præsentation af materialer på personalemøde
Børn og Unge Fokusområdet: Sundhed, trivsel og kriminalitetsforebyggelse Der etableres i hvert distrikt et trivsels- og sundhedsråd i efteråret 2013 Målsætning:
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
S AMMEN KAN VI MERE – N Y BROBYGNING TIL ERHVERVSUDDANNELSE OG ERHVERVSLIV UU Vestsjælland v. Helle Jacobsen Overordnet fokus: Implementering af brugbare.
Lærerprofessionen.
Lyshøjskolen 2011 med Videncenter og resurseteam
Børne- og Ungeområdet Målgrupper
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Temadag COSIP 26. Januar 2006 Side 1 Familierådgivningen I forhold til familien som helhed, har rådgivningen fokus på at: •Undersøge kommunikationsmønstre.
Tværgående indsats for unge årige
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Trivsels- og SSP-indsatsen Aalborg Kommune
Seminar for trivsels- og SSP-personer
- Hvad kan I forvente som forældre?
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Praksis Kommunen modtager en almen genoptræningsplan fra hospital. Er kommunen enig i, at det er en almen genoptræning? Birgit Svarre, afdelingsleder PPR.
Status på Trivselsprojekt og SSP-Samarbejdet
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
Præsentation af materialer på personalemøde
Skolesocialrådgiver på Amager Fælled Skole
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Lærerprofessionen.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Et fagligt løft af folkeskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Det Inddragende Netværksmøde
DEN UNGE SOCIALT DYSFUNKTIONELLE PATIENT. LÆGEDAGE 2014
Indsæt Billed SSP Køge2 Drop-in Café ”gadearbejde med tag over hovedet” Rammen: SSP-huset på Toldbodvej september 2013 til 31.
- Fritidsvejledning i Viborg Kommune
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Velkommen til fælles Informationsmøde
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Forældrerådet - En spændende opgave. Forældrerådets opbygning 4 forældre fra klassen -Man sidder 2 år af gangen, med 1 års overlap. -Målet er at alle.
Indsatser i København ifm. Inklusion/specialreformen,
1 DET KOMMUNALE SAMARBEJDE Jesper Lundh Almen praktiserende læge 17/09/2016.
Samskabelse – forældre som ressource Rådet for Børns Læring, 8. April 2016 Rikke Slot Johnsen, konsulent Aarhus Kommune T: E:
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Strategi til nedbringelse af udgifterne til: -Segregerede undervisningstilbud -Foranstaltninger, jf. serviceloven.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
 redskaber til mestring af et liv med ADHD  som aktiv deltager i samfundet.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Grundlaget  Hvad skal der til? Eleven i centrum Vejlederviden og ledelseskompetence Fællesskab, tillid – og pengene gider vi ikke tænke på Samarbejdsaftaler.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Barnets Reform Ledernetværk Juridisk konsulent Annette Baun Knudsen KL November 2011.
Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig.
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
DET KOMMUNALE SAMARBEJDE
SSP ledergruppemøder april 2016
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Samrådet september 2012.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
PPR og Familieindsatser
Den Tværfaglige Model 2018.
Ledermøde Vest 6. Februar 2013
Børne- og familie centret (BFC)
Præsentationens transcript:

STC Støttecenter PPR Pædagogisk Psykologisk Rådgivning

AKT Adfærd kontakt trivsel SSPSkole socialforvaltning politi KKP Koordinerende kontaktperson DMK Den matrikelløse klub

 Støtte svage elever hele vejen i skoleforløbet  Læseløft  Matematikløft  Lærer, kommunale konsulenter, psykolog

 Skolepsykologen støtter lærerne – både i stc og i klasserne  Elevtest af forskellige slags  Åben rådgivning  Indgår i distriktsteam sammen med sundhedsplejen og familierådgivningen

 Støtter enkeltelever i kortere eller længere forløb  Støtter vanskelige klasser  Deltager i SSP arbejdet

 4 årlige møder 2 store og to små  Drøfter konkrete begivenheder i området  Udarbejder konkrete handleplaner for enkelte unge  Ud over de tidligere nævnte deltager Taulov Fritidscenter i dette udvalg

 Fælles med Erritsøområdet  Støtter familier inden der er foretaget underretning til familieafdelingen  Regelmæssige hjemmebesøg  Deltager i SSP

 Skal færdes, hvor de unge er, derfor navnet  Skal være synlige i gadebilledet, på stranden osv.  Skal have en tæt kontakt til de unge  Bindeled og kontakt til andre foranstaltninger  Deltager i SSP