Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danmark 3.0.
Advertisements

Undervisning i ”Relation”
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Digitalisering og medialisering
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Det udvidede klasserum
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
Steen Gravgaard Eriksen
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Formativ evaluering Januar Juni 2012 Karen Marie Hedegaard og Birgitte Lund Nielsen Oplæg til diskussion d. 1 juni, 2011, ved styregruppedag i Ry.
IT i undervisningen.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Lektor, phd forskningsprogram for teknologi og uddannelsesdesign Rene B Christiansen kompetenceudviklingen og lærerne…
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Lærermiddelkultur(er)?
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
ANVENDELSE AF DIGITALE UNDERVISNINGSMATERIALER I AVU, HF OG GYMNASIET – en forskningsrapport om Projekt e-læring Af: Helle Mathiasen Christian Dalsgaard.
Digitalisering og medialisering
- fra digitalt læremiddel til digitalt læringsforløb
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Madkamp - DM i madkundskab
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
Planlægning, proces og evaluering
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Ledelsesmæssige udfordringer ved pædagogisk anvendelse af it
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler.
Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
It, fag og didaktisk design - skoleledelsens rolle
Læring og digitalt billedarbejde
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Midtvejskonference for demonstrationsskoleforsøg. Undervisningsministeriet Trinity Fredericia IT i den innovative skole Forskning i Shop-a-blog:
Forskning med og for studerende Thomas Illum Hansen, docent, ph.d., forskningsleder.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
It i folkeskolens matematikundervisning
DELTAGELSE I SAMARBEJDE
Verden uden for skolen Om it-understøttede læreprocesser i innovativ undervisning Martin Bach Poulsen, lærer Vissenbjerg, Jette Aabo Frydendahl, konsulent.
Præsentationens transcript:

Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU

Anden information Stikord …..  Forskningsinformeret afsæt:  Brugerdreven innovation, praksisnær kompetenceudvikling og ”aktionslæring”  Tiltag på flere niveauer  Didaktisk og teknologisk: Lærernes/lærerteamets udvikling af innovative it-baserede lærings og undervisningsformer  Organisatorisk: Fokus på ledelse, lærere, vejledere  Mål: Støtte lærere i at eksperimentere med innovative læringsformer (..) integration af it og digitale læremidler i undervisningen (..)  Forskning i delprojektet: sammenhænge mellem organisering af kompetenceudvikling, lærerkompetencer, innovativ undervisning og elevers læringsudbytte

Anden information Iterative forløb med lærerteamets design og afprøvning

Anden information Indlæg på Markedspladsen  Vorrevangskolen: IKT-understøttet læring i naturfag – dansk og biologi i et genrepædagogisk forløb med datalogging og multimedieproduktion  Skolen i Midten: Den kritiske it-(for)bruger. Danskfaget i et mediekritisk perspektiv med fokus på troværdighed og kritisk læsning, kildekritik, funktionel grammatik og multimodalitet...