Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring."— Præsentationens transcript:

1 Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring

2 Om undersøgelsen Formålet med undersøgelsen er: at få et indblik i, hvordan skolerne arbejder med understøttende undervisningen lektiehjælp og faglig fordybelse Afdække mulighederne for at bruge reformelementerne til nye variererede undervisningsformer ….Det er IKKE en evaluering Survey blandt 408 skoler Casestudier på 7 skoler Survey blandt 408 skoler Casestudier på 7 skoler

3 Skolelederne ser mulighed for at understøttende undervisning, faglig fordybelse og lektiehjælp giver : Styrkelse af det faglige niveau Forskellige tilgange til læring Udfordre de stærke elever Understøtte elever, der er fagligt udfordret

4 …Men i praksis? Traditionel organisering

5 Understøttende undervisning gennemføres i vores afdeling…:

6 Hvem varetager som hovedregel den understøttende undervisning?

7 …Men i praksis? Traditionel organisering Ikke særlig motiverende for eleverne –Kun en trediedel af skolelederne angiver, at eleverne finder understøttende undervisning og faglig fordybelse motiverende –Kun en fjerdedel arbejder med virkelighedsnære problemstillinger

8 Hvad er den/de største udfordring(er) på nuværende tidspunkt i forhold til udmøntning af understøttende undervisning? Og der er store udfordringer

9 Matematik og håndarbejde Musical Turbo-Matematik for stærke elever Design af vindbiler Geometriske nisser i aulaen Løbe-krydsord Fag-værksteder på SFO

10 SÅ ALTSÅ: Stor opbakning og gode viljer Men også stor opgave under svære vilkår Det KAN lade sig gøre Og i dag skal vi dele viden om hvordan ’ ’ Jeg syntes, det var fedt at have det. Det var nyt og ikke bare almindelig skoledag. Jeg var på musical og skulle lave kulisser. Vi var nede i sløjd, som vi normalt ikke har. Kunne du bruge ting fra fx matematik? Ja, præcis. Vi brugte det hele. Også billedkunst. Vi skulle være kreative. Jeg havde læring fra flere andre fag med inde i forløbet.’’ Elev om musical som valgfag


Download ppt "Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google