IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Oplæg for Integrationsrådet 10. april 2013
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Det nye fleksible adgangskursus på DTU
UNIVERSITY COLLEGE SJÆLLAND
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Tietgen Erhverv HG Erhverv HG Erhverv 1½ år (tidligere HG FLEX) HG Erhverv 2 år (tidligere FIVU) Ny Mesterlære Afklarende / kombinerede forløb 10. Handel.
KOMpetenceMål i PraksIS
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
VELKOMMEN Seminar 1: Kræft og strålebehandling 23. Januar 2013.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Blended Learning - en introduktion
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Almen studieforberedelse Eksamen Tidsplan 28. januar: Offentliggørelse af ressourcerum og temaramme. 30. januar: Idétime for alle 3g’ere 8. februar:
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
IMODUS konference Campus Roskilde 20. Marts Lene Smith, EUC Norvestsjælland1.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Overradiograf Pica Andersen
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
SkulpTur – et e-læringsprodukt til folkeskolen
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Almen studieforberedelse
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
8. april 2017.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Netværk Dagtilbud & Skole.
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Interaktiv skærm.
Studenter drevne aktiviteter og E-læringsteknikker
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Mål for ungeindsatsen i Høje-Taastrup Kommune
Præsentationens transcript:

IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion

Slide 2 Projektmål jf projektplan: Udvikling af blended learning koncepter til AK og BI og Stærkstrøm. Nye blended learning koncepter markedsføres januar 2013 Forundersøgelse vedr. potentielle deltagere: Forår 12. Udvikling af blended learning koncepter efterår 12. Eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Tilegnelse/øvelse/eksperimenter med de markedsførte blended learning koncepter forår 13. Nye koncepter igangsættes / implementeres august 13. IMODUS IHK / Blended Learning

Workshopformål Inspirere til eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Workshop 1: Inspiration til blended learning med fokus på integration af asynkrone netbaserede aktiviteter Mellem workshop 1 og workshop 2 (15 maj): Eksperimenter i egen undervisning Workshop 2: Inspiration til blended learning med fokus på integration af synkrone netbaserede aktiviteter samt videndeling om erfaringer med eksperimenter Slide 3

Opgave mellem workshop 1 og workshop 2 den 15. maj. Vælg en af nedenstående tre opgaver: 1.Lav et Open Course forløb om et afgrænset fagligt emne og afprøv det i en klasse. Fortæl om erfaringerne på workshop 2. 2.Optag et oplæg fra undervisningen (brug Adobe Connect og et webcam). Gør optagelsen tilgængelig for eleverne og saml erfaringer ind om elevernes brug af oplægget til at repetere et fagligt stofområde. 3.Lav et videooplæg med Adobe Connect og gør det tilgængeligt for eleverne som forberedelse til en undervisningslektion. Saml elevernes erfaringer ind.