Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole 2014 - 15.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Mobil e-læring i proffesionsuddannelserne
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Velkommen 8C Velkommen 8C Håber I har haft det godt- Håber I har haft det godt- Det har jeg, som I får at se...
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
Welcometo.dk Guldborgsund.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
MUNDTLIG FREMSTILLING
Do’s and don’ts of presenting
Analyse af praksis.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Mundtlig fremlæggelse
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Henriette Lungholt 3. maj 2010 Mundtlig kommunikation.
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Dan Zielke og 1.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Hvad er EU egentlig? Mads Torp Skafte Jespersen
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Torsdag den 3. april 2014 kl – Rønneskolen, aktivitetssalen Åvang.
Retorik: De fem Gruppe 8 - Mumi, Torben og Bo
Projektleder Gert Melchiorsen, medlem af "Troikaen" Ambassadøruddannelsen Funktionsnedsættelser: Funktionsnedsættelser: –Uoplagthed –Søvnløshed –Døsighed.
Værkstedsundervisning
Maltakonferencen et rollespil. Hvad går det ud på? 9 partier skal forsøge at få sine (hemmelige) missionsmål med i den endelige fredstraktat. Man.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Mundtlige oplæg Talepapir Helene Qvistgaard Roskilde Katedralskole.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Dagsprogram den 2. september Præsentation af dagsprogram Præsentation af dagsprogram Planlægning af arrangement - beslutning Planlægning af arrangement.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
 Language and Gesture  Peter  Nikolaj  Stemme og Krop  Lasse  Joakim.
MUNDTLIG FREMLÆGGELSE De fem arbejdsfaser. Forberedelse Hvordan forbereder man en mundtlig fremlæggelse? Når du skal fremlægge et fagligt indhold for.
Aristoteles’ fem faser
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Målrettet kommunikation
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Sso SKRIV!.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Kommunikation Modul A.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Verbal kommunikation Ord og samtale
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Ledelse er ikke kun det talte sprog
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Audit Opfølgning - opgaver
Inventio At samle stof og finde på argumentation alle vinkler
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
Lise Lyngbye 5. november, 12. november, 19. november
STAGE TIME IS WEALTH TIME
"De er jo så søde alle sammen"
Dansk på GF2.
MUNDTLIG FREMSTILLING
MUNDTLIG FREMSTILLING
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Praktisk-undersøgende arbejde i geografi og biologi
Europa-Parlamentet – folkets stemme
Præsentationens transcript:

Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole

Hvad er mundtlighed? - At tale til nogen (holde tale, fremlægge) - At tale med nogen (dvs. tale og lytte)

At turde/sikkerhed Indhold: Have styr på indhold Relevant indhold Fordybelse Appearance: Kropssprog Performance Gestikulation, mimik, pauser Formidling: Struktur Tydelighed Sprog

Opgave: Fremlæggelse om et land Fem arbejdsfaser: (individuelt) 1)Finde stoffet:søgning, udvælgelse, fordybelse 2)Ordne stoffet:fokus på intro og afslutning (introduktion – præsentation – konklusion) 3)Formulering:hjælpermidler - power point/prezi, talekort 4)Huske stoffet:øv og afprøv 5)Fremførelse:Stemme, ansigts- og kropssprog, øjenkontakt, pauser m.v. Optages: (grupper på tre) Respons – ny fremlæggelse

Lande: -Italien -Tyskland -USA -Kina -Finland -Irland