Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristopher Rogers Redigeret for ca. et år siden
1
Praktisk-undersøgende arbejde i geografi og biologi
Grethe Beiskjær Christensen og Henrik Levinsen 6. juli 2019
2
Dagsorden – første del Kort introduktion til praktisk-undersøgende arbejde ved brug af Flipped Learning Praktisk-undersøgende arbejde – cirka (30 min) Bordene præsenterer deres praktisk-undersøgende arbejde for hinanden i MATRIX-grupperne – helt kort, hvad har I arbejdet med? Pause (5 min) Inddeling i MATRIX-grupper 6. juli 2019
3
Dagsorden – anden del Præsentation af undersøgelsesbegrebet som det er beskrevet i de 2 fags fagbilag Diskussion i MATRIX-grupper Afrunding i plenum: hver gruppe fremlægger de to vigtigste pointer fra deres diskussion 6. juli 2019
4
Praktisk arbejde med Flipped Learning
5
Det praktiske arbejde Geografi: Biologi Markkapacitet
kortlink.dk/xbgg Byudvikling kortlink.dk/xbgh Albedo kortlink.dk/xbgk Biologi Fotosyntese og respiration målt med datalogningsudstyr kortlink.dk/xbge Protoceller kortlink.dk/xbgp Regulering af åndedrættet kortlink.dk/xbgs 6. juli 2019
6
Dagsorden – anden del Præsentation af undersøgelsesbegrebet som det er beskrevet i de 2 fags fagbilag Diskussion Afrunding: hver gruppe fremlægger de to vigtigste pointer fra deres diskussion 6. juli 2019
7
Fra bekendtgørelsen 6. juli 2019
8
Hvad kan ”undersøgelse” i biologi indebære?
at observere at måle at indsamle at klassificere at dissekere at mikroskopere og bruge stereolup at dyrke 6. juli 2019
9
Hvad kan ”undersøgelse” i geografi indebære?
Primære data/informationer: Spørgeskemaer Et interview Trafiktællinger Registrering af arealanvendelse En skitse af en jordbundsprofil En stenbestemmelse på en strand En videooptagelse af et kulturmøde En registrering af en butiks sortiment af fair trade-varer 6. juli 2019
10
Hvad kan ”undersøgelse” i geografi indebære?
Sekundære data/informationer: Læremidler Analoge og digitale kort Medier Fortællinger Opslagsværker Statistikker Søgning på nettet 6. juli 2019
11
Diskussion Diskuter med udgangspunkt i de konkrete undersøgelser, hvilke dele af undersøgelseskompetencen i vurderer kommer i spil i de forskellige eksempler? Hvordan kan eksempelvis ændringer i stilladseringen i de forskellige praktisk-undersøgende aktiviteter bringe andre dele af undersøgelseskompetencen i spil? Udvælg de to vigtigste pointer fra jeres diskussion til præsentation i plenum 6. juli 2019
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.