1 Værdidebat - synlighed og handling 2010-2011. 2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Læring i bevægelse - hvorfor?
Trivselspolitik på Løsning Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Et væksthus for børn og voksne
Grønt flag grøn læreruddannelse
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Forældremøde X årgang.
Roskilde Gymnasium Grøn skole Planer for året. • Genbrugsdage – – glemt tøj?? – lommeregnere/pc’er/mobiler??? • Kortlægning af energi- og vandforbrug.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Hvad render vi rundt og laver?
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Et fagligt løft af folkeskolen.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Slides på Velkommen Slides på
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Fleksible fællesskaber
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

1 Værdidebat - synlighed og handling

2 Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling

3 Værdidebat Globalisering: Ved denne værdi forstår vi, at vi udviser engagement, respekt og forståelse overfor udefrakommende indtryk samt eksisterende traditioner med henblik på at uddanne livsduelige verdensborgere.

4 Værdidebat – aktioner - globalisering Velkomstpjece på forskellige sprog på hjemmesiden. Markering af danske og etniske højtider. Global læseuge Kulturtværsuge - kulturfest Globalisering

5 Værdidebat Medborgerskab: Ved denne værdi forstår vi, at der på skolen skal være fokus på fællesskab, ansvarlighed og demokrati med henblik på at inddrage alle brugere i skolens arbejde og sikre at beslutninger vedr. skolens virke tages på baggrund af involvering af skolens interessenter.

6 Værdidebat – aktioner - medborgerskab Fokus på elevråd Styrke miljøråd Udarbejde samværsregler Trivselsudvalg for medarbejdere Undervisningsmiljø for børn Medborgerskab

7 Værdidebat Bæredygtighed: Ved denne værdi forstår vi, at vi vil tage vores ansvar alvorligt overfor miljø og klima samt udvise en god adfærd i vores omgang med ressourcerne. Herudover arbejder vi fortsat for et sundt, inspirerende og udviklende arbejdsmiljø for både børn og voksne med fokus på kost og bevægelse.

8 Værdidebat – aktioner - bæredygtighed Implementering af ”Grøn læseplan”. Miljølab. i miljøhaven. Kantineudvikling – kost og bevægelse. Oprydningsdage. Fokus på papirforbrug. Afholde motionsdag. Bæredygtighed

9 Værdidebat Pædagogisk udvikling : Ved denne værdi forstår vi, at vi ved at være anerkendende og respektfulde overfor hinanden kan styrke den enkeltes selvtillid, selvværd og kompetencer således, at motivationen for deltagelse i undervisningen og læring hos det enkelte barn er optimal. Herudover vil vi indgå konstruktivt i både lokale, kommunale og nationale pædagogiske tiltag, som kan videreudvikle synet på undervisning og fritid.

10 Værdidebat – aktioner – pæd. udvikling Fælles kurser og foredrag – VIN/HDG LP implementering i team. Skolebib. som formidler af pæd. litteratur Pædagogisk udvikling

11 Aktionsbanken - globalisering  etniske dage  morgensang  forældredage  fælles kulturdage  venskabsklasser i andre lande  inddragelse af forældre med den globaliserede verden som arbejdsplads  uv-forløb som inddrager etniske forældres erfaringer, livshistorier  fokus på litteratur fra andre lande

12 Aktionsbank -medborgerskab  forældreundervisning  udsmykningsuge  forældrearrangementer  børnemøder  kulturcenter  klare forventninger til forældre  hver klasse arbejder med en mærkedag (ex.valgdag, grundlovsdag, 1. maj)

13 Aktionsbank - bæredygtighed  gode fysiske forhold  uv-forløb om kost, motion, energi, genbrug  efteruddannelse af ressourcepersoner  haldage  svømmedage  morgenmotion/løb  forældreinformation om sund kost  grønne klippekort  uv-forløb om alternative energiformer  på hjemmesiden vises et enrgibarometer for skolens forbrug  besparelser på energi falder tilbage til eleverne  begrænse engangsemballage  økologi i hjemkundskabstimerne.

14 Aktionsbank – pæd. udvikling  individuelle efter/videreuddannelsesforløb  aktionslæringsforløb  fokus på omgangstone – minus skældud  anerkendende pædagogik  vidensdeling  større ”reklame” for, hvad skolen står for.

15 Værdidebat I skolen skal man træde varsomt, for der bliver mennesker til.