SICSAC – organisation, scenarioer & plan

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Advertisements

Samfundsfag og de innovative kompetencer
Praktikcentre – en nyskabelse i erhvervsuddannelsesloven
Verden ind i undervisningen
1. november 2007 Carl P. Knudsen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Børn og Unge Fokusområdet: Sundhed, trivsel og kriminalitetsforebyggelse Der etableres i hvert distrikt et trivsels- og sundhedsråd i efteråret 2013 Målsætning:
Sprogvurderinger af 3-årige
Det udvidede klasserum
Udvikling og implementering af en kommunal model for
Quantified Self – bliv medlem med indsigt og udsigt Bliv QS medlem no. 9! •Større selvindsigt •Sjov og morskab •Lange og kedelige diskussioner Info & medlemskab.
Når effektmåling rammer organisationen
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Jammerbugt Kommune Viceborgmester Morten Marinus
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
Opbygning af den almen medicinske uddannelse i Region Sjælland
Fra innovation til projektudvikling
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
3 Scenarioer Best case Samarbejde med CTIF, adgang til design og udvikling af sensorer, skandinavisk variant af MIT-laboratoriummet(
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
A-huset, pda som motivationsredskab, konstruktion af software til elever med autisme Morten Aagaard
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Lærermiddelkultur(er)?
Teori, metodologi og metode
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Når de skal gøre det bedre? Kan vi gøre det bedre? Erfaringer fra fysik på Nærum Gymnasium Eva Danielsen.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Madkamp - DM i madkundskab
1 Datalogi C Datastrukturer og algoritmer ved Keld Helsgaun.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
- Fritidsvejledning i Viborg Kommune
Ansøgningsproces Foranalyse: Ansøgning: Projekt: Endelig beslutning
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen.
C.f.S / BUR-V1 UDGANGSPUNKTER FOR ARBEJDET MED SELVMORDSFOREBYGGELSE ABørn/ unge og deres forældre er interesseret i : - hjælp - ingen ventetid B- ingen.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
SICSAC brug af Sensorer som giver Indsigt i Cognition samt Sikkerhed for Individer med særlige behov i Kontext.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Ingen forskning uden brugere Eller hvad kan brugere, rekvirenter og andre interessenter gøre for børnekulturforskningen? Chefkonsulent Jan Helmer-Petersen.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Data Management i Praksis Tema RUb: Data Management Planning DMPonline Stine Vejlebo Hansen & Sacha Zurcher.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
© 2016 Jacob Buhl Jensen, Formål De primære formål er, at: Gøre ansatte ved museerne i stand til at anvende SARA som et.
Dalum Landbrugsskole Kompetenceudvikling af lærere sikre elever der er klar til fremtidens udfordringer:
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ansøgningsprocedure Informationsmøder den 12. og 16. november 2012.
Schweiz ctr. Kalaallit Nunaat
…………Skal blive så dygtige som de kan
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Netværksmøde for AKT pædagoger i dagtilbud den
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentationens transcript:

SICSAC – organisation, scenarioer & plan Aalborg Universitet Morten Aagaard

Aktivitet Begrundelse Opfølgning Periode 1 Plan vs 0.1 Aktivitet Begrundelse Opfølgning Periode 1 Kursus i brug af teknologierne. Alle deltagerne skal have basalt kendskab til de forskellige instrumenter og data de genererer. Fungerer samtidig som pilottest for forskerne. Brugermanualer justeres. 2 Pædagoger og elever bruger udvalgte teknologier (ema-er eller censorer?). Startende i det pædagogiske arbejde med en pædagog og en elev. Mindste kompleksitetsniveau. Vi undersøger hvilke redskaber der kan give brugbare data. Kvalitativ og kvantitativ opfølgning med henblik på at vurdere kvaliteten af registrering og bidrag til bedre praksis. 3 Flere teknologier i spil, evt også flere aktører med kollektiv registrering og/eller reaktion på data. Stigende kompleksitet frem mod at skabe fælles redskaber i organisationen Små-eksperimenter på skoleinitiativ hele vejen

III I IV II SICSAC skal befinde sig i II Max social Max faglig Ref.: Weinberg, Gerald M.: Becoming a technical leader : an organic problem-solving approach SICSAC Projektdesign

SICSAC Ledelse SICSAC-Skoler AAU/SICSAC Organisering Open Innovation Regional etisk råd Faglig følgegruppe Open Innovation Open Innovation SICSAC-Skoler AAU/SICSAC Open Innovation SICSAC, AAU Morten Aagaard

Åbne spørgsmål

Ansøgningsfonde Netværkscenteret/AAU Tek-Nat dekan Elsass fonden CWO

Næste skridt Ansøgninger – ansøgninger – hele oktober Scenarioer - konstant udvikling Møder med ikke deltagende institutioner Formalia – november Medlemskab af SICSAC fora: http://sisproject.wordpress.com/ Mail morten@hum.aau.dk