SICSAC – organisation, scenarioer & plan Aalborg Universitet Morten Aagaard
Aktivitet Begrundelse Opfølgning Periode 1 Plan vs 0.1 Aktivitet Begrundelse Opfølgning Periode 1 Kursus i brug af teknologierne. Alle deltagerne skal have basalt kendskab til de forskellige instrumenter og data de genererer. Fungerer samtidig som pilottest for forskerne. Brugermanualer justeres. 2 Pædagoger og elever bruger udvalgte teknologier (ema-er eller censorer?). Startende i det pædagogiske arbejde med en pædagog og en elev. Mindste kompleksitetsniveau. Vi undersøger hvilke redskaber der kan give brugbare data. Kvalitativ og kvantitativ opfølgning med henblik på at vurdere kvaliteten af registrering og bidrag til bedre praksis. 3 Flere teknologier i spil, evt også flere aktører med kollektiv registrering og/eller reaktion på data. Stigende kompleksitet frem mod at skabe fælles redskaber i organisationen Små-eksperimenter på skoleinitiativ hele vejen
III I IV II SICSAC skal befinde sig i II Max social Max faglig Ref.: Weinberg, Gerald M.: Becoming a technical leader : an organic problem-solving approach SICSAC Projektdesign
SICSAC Ledelse SICSAC-Skoler AAU/SICSAC Organisering Open Innovation Regional etisk råd Faglig følgegruppe Open Innovation Open Innovation SICSAC-Skoler AAU/SICSAC Open Innovation SICSAC, AAU Morten Aagaard
Åbne spørgsmål
Ansøgningsfonde Netværkscenteret/AAU Tek-Nat dekan Elsass fonden CWO
Næste skridt Ansøgninger – ansøgninger – hele oktober Scenarioer - konstant udvikling Møder med ikke deltagende institutioner Formalia – november Medlemskab af SICSAC fora: http://sisproject.wordpress.com/ Mail morten@hum.aau.dk