De 3 læringsrum
De tre læringsrums karakteristika Undervisningsrummet Træningsrummet Studierummet Aktivitet Vidensformidling Træning af stof Projekt Lærerrolle Formidler/ Organisator Træner/ stiller skriftlige opgaver Konsulent/ Eleverne stiller opgaver Elevrolle Modtager Lærling Studerende Organisering Klasse Individuelt/ gruppe Læringsmål Formidling af nyt stof Træning af kompetencer Håndtering af komplekse sager/ fortage valg
Blooms taksonomi Fra snæver viden Til bred viden Taksonomi Viden (opskrive, benævne, definere, kende, huske) Forståelse (forklare, udtrykke, beskrive, udpege) Anvendelse (oversætte, anvende, bruge, demonstrere, illustrere, praktisere, skitsere) Analyse (analysere, differentiere, sammenligne, kontrastere, relatere, eksaminere) Syntese (sammensætte, planlægge, foreslå, designe, konstruere, organisere) Vurdering (vurdere, bedømme, graduere, udvælge, estimere) Fra snæver viden Til bred viden