De 3 læringsrum.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læringens fundamentale processer
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Om at skrive 3.årsopgave i matematik
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Model oversigt Tryk F5 og skift til næste slide – De røde knapper vil sende dig direkte til det valgte. Nederst på siden er en knap som hedder “Menu” –
SOLO-taksonomi Workshop – sæt jer tre og tre sammen
10 Konkurrencesituation
Progression i samfundsfag
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Kan bedømmelse være formativ?
Almen studieforberedelse
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
Evaluering.
Innovation C Oplæg til lærersamarbejdet
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Viden, læring og progression
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Økonomiske kompetencer
Karl Henrik Flyums model
Udgangspunkt Dette GIS-forløb omhandler kalkning af landbrugsjord. Ved at måle pH-værdien på en mark, og dermed surhedsgraden, kan bestemmes hvor meget.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Præsentation d. 11. maj Programteorien Anvendelse af cases kvalificerer lærerstuderendes teori-praksis analyser og fremmer deres lærerfaglige dømmekraft.
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
Innovation i AT/SO.
Dialogisk læsning Fokuseret indsats.
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Afklaringsforløb KONTOR  Analysere, klassificere, systematisere, organisere og planlægge FINANSIEL  Forudse, kalkulere, revidere, markedsføre TEKNISK.
Peter Nedergaard: Komparative analyser og eksperimenter – konstruktivistisk set Dagsorden: 1) Kritik af naturalisternes komparative analyser 2) Forskellen.
Innovation og fagligt samspil i biologi
Skrivning i de store formater
Oplæg om videoobservation Den 9. december 2014 UCC.
Projektstyring dag 2.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Digital Didaktisk Design
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Hvad er god læring – god undervisning ? Forslag? Forventninger til jer til mig?
Nykritisk analysemetode
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
SRO SKRIV!.
ORGANISATION workshop
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Peter Nedergaard: Komparative analyser og eksperimenter – konstruktivistisk set Dagsorden: 1) Kritik af naturalisternes komparative analyser 2) Forskellen.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Åbent hus Skolens navn Dato.
10 Konkurrencesituation
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Talentudvikling SOSU elever.
Hvorfor dansk på GF1?.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Enzymer og enzymreaktioner
Præsentationens transcript:

De 3 læringsrum

De tre læringsrums karakteristika Undervisningsrummet Træningsrummet Studierummet Aktivitet Vidensformidling Træning af stof Projekt Lærerrolle Formidler/ Organisator Træner/ stiller skriftlige opgaver Konsulent/ Eleverne stiller opgaver Elevrolle Modtager Lærling Studerende Organisering Klasse Individuelt/ gruppe Læringsmål Formidling af nyt stof Træning af kompetencer Håndtering af komplekse sager/ fortage valg

Blooms taksonomi Fra snæver viden Til bred viden Taksonomi Viden (opskrive, benævne, definere, kende, huske) Forståelse (forklare, udtrykke, beskrive, udpege) Anvendelse (oversætte, anvende, bruge, demonstrere, illustrere, praktisere, skitsere) Analyse (analysere, differentiere, sammenligne, kontrastere, relatere, eksaminere) Syntese (sammensætte, planlægge, foreslå, designe, konstruere, organisere) Vurdering (vurdere, bedømme, graduere, udvælge, estimere) Fra snæver viden Til bred viden