Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring
Baggrund for kampagne Stod over for stor kommunikationsopgave i efteråret Informere alle danskere om nye regler for den offentlige rejsesygesikring pr. 1. januar 2008 Politireformen skulle finansieres. To ændringer: –Færre lande, hvor borgerne får dækket udgifter til lægebehandling (faldgruber) –Ingen hjemtransport (faldgruber) Hvad med Norden? Krise omkring det blå EU-kort
Formål Formålet var: at oplyse alle danskere og nydanskere om de nye regler ikke direkte at få danskerne til at tegne en forsikring et bestemt sted, men at informere borgerne, så de blev i stand til at træffe valget om en forsikring. Målene var således: at bevidstgøre til handling at ingen danskere kommer i klemme i udlandet, hvis uheldet skulle være ude.
Budskaber Der er kommet nye regler Informere konkret om ændringerne
Målgrupper - Alle danskere -Skiturister -Nydanskere der tager til hjemlandet - Formidlere af rejser og forsikringer - Kunder hos rejsearrangørerne - Kommunernes borgerservice Hvornår: November til januar og igen maj-juni 2008.
Strategi og kanaler Synligheds- og annoncekampagne Presse- og interessentkampagne Kanaler: Husstandsomdelt postkort Flyer til nye sundhedskort Annoncer Skifilm PR-kampagne Pjecer og flyers på dansk og fire fremmedsprog Hjemmeside – nyerejseregler.dk
Hvordan er det gået sager, men alle har klaret hjemrejsen uden de store problemer En mand træder forkert på en kantsten og får et kompliceret brud. Ingen forsikring. Pris: kr. af egen lomme.
Hvad har vi lært? Bred kampagne velegnet PR-indsats i øjenhøjde en fordel Andre interessenter forstærker kampagne Projektledelse og massiv koordinering Store problemer i 0-fejlsarbejde samt i udenlandske oversættelser Store reformer og kontraktpolitikken øger behovet for kampagner
Diskussion