Www.regioner.dk Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Opfølgning på web-undersøgelse
Ny Førtidspension og fleksjob reform
Frivillige aktiviteter for og sammen med ældre flygtninge og indvandrere den 10. november 2008 Ældre flygtninge og indvandreres medborgerskab Hvordan?
Fordele, muligheder og udfordringer ved direktivets implementering i forhold til Universitetshospitalet i Aalborg. Morten Noreng Lægefaglig Direktør.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Region Sjællands Feriefond
Online annoncer og bannerreklamer
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Region Sjællands strategi på jordområdet? •De nuværende amters strategi for arbejdet •Scenarier for det kommende arbejde i region Sjælland •Handlingsplan.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Kommunikation alvor og sjov
Ren By Gentofte 2008 Ren By Gentofte 2008.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune • indbyggere •En kommune på kanten •Digitaliseringsgrad •Bibliotekerne •3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Kommunikation / it.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Har resultatbaseret styring en fremtid i den offentlige sektor?
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
EU OG KRISEN Michael B. Lauritsen Stenhus Kostskole 23. januar 2013.
Digital Post til borgerne i vejen dertil
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
EU direktivet om Europæiske Samarbejdsudvalg (ESU) Vedtaget i 1994 ( ) Revideret i 2008 ( ) Hvad er nyt?
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Virksomhedernes indgang til sygehusbyggerierne Regionalpolitisk direktør Gitte Bengtsson, Danske Regioner.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Patientrettighedsdirektivet – baggrund, forhandlingsforløb, resultat og udfordringer Oplæg ved Asger Andreasen, Danske Regioner Konference.
Faggruppen Ledelse, Kompetence og Organisation DELTAGELSE I JOBMESSER - EN VEJ TIL PROFILERING OVERFOR POTENTIELLE MEDARBEJDERE Ole Møller Teknisk Direktør.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
Håndtering af en møgsag
Den kommunale vejledning om STU
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Oplæg på national konference 24. maj 2011 v/ centerleder Mette Boel Etnisk Erhvervsfremme i Danmark Hvad er det?
Hjemmeside om handicap og etnicitet Videnscenter for Autisme
Modtagelse og fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft 31. marts 2011.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Rasmus Nørlem Sørensen Langebjergskolen 17. januar 2013
Den økonomiske krise i EU Rasmus Nørlem Sørensen Gefion Gymnasium 27. januar 2012.
Introduktion til. Eksempler på anvendelse Jeg skal bruge avisartikler på fransk til min gymnasieopgave Jeg vil gerne se avisen fra mit hjemland Libanon.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
OPERATE A/S - SLOTSGADE 2 – 2200 KØBENBHAVN N – TLF – Kampagne om den offentlige rejsesygesikring Odense 11. september 2008.
1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening.
Tisvilde Trafikkultur Lokal kampagne 18. januar 2007 Oktober 2014.
Rejseforsikring – sygedækning under rejser Rejseforsikringer EU Blå Kort Nordisk Konvention Forhåndstilsagn ved kendt sygdom Afbestillingsforsikring.
Hvad er en rammeaftale/indkøbsaftale
Sneplovsbeslag Reglerne er nu ændret, så der kan anvendes sneplovsbeslag i perioden 15. september til den 15. maj: Bil kan i perioden fra den 15. september.
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
Øget tillid – mindre misbrug
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring

Baggrund for kampagne Stod over for stor kommunikationsopgave i efteråret Informere alle danskere om nye regler for den offentlige rejsesygesikring pr. 1. januar 2008 Politireformen skulle finansieres. To ændringer: –Færre lande, hvor borgerne får dækket udgifter til lægebehandling (faldgruber) –Ingen hjemtransport (faldgruber) Hvad med Norden? Krise omkring det blå EU-kort

Formål Formålet var: at oplyse alle danskere og nydanskere om de nye regler ikke direkte at få danskerne til at tegne en forsikring et bestemt sted, men at informere borgerne, så de blev i stand til at træffe valget om en forsikring. Målene var således: at bevidstgøre til handling at ingen danskere kommer i klemme i udlandet, hvis uheldet skulle være ude.

Budskaber Der er kommet nye regler Informere konkret om ændringerne

Målgrupper - Alle danskere -Skiturister -Nydanskere der tager til hjemlandet - Formidlere af rejser og forsikringer - Kunder hos rejsearrangørerne - Kommunernes borgerservice Hvornår: November til januar og igen maj-juni 2008.

Strategi og kanaler Synligheds- og annoncekampagne Presse- og interessentkampagne Kanaler: Husstandsomdelt postkort Flyer til nye sundhedskort Annoncer Skifilm PR-kampagne Pjecer og flyers på dansk og fire fremmedsprog Hjemmeside – nyerejseregler.dk

Hvordan er det gået sager, men alle har klaret hjemrejsen uden de store problemer En mand træder forkert på en kantsten og får et kompliceret brud. Ingen forsikring. Pris: kr. af egen lomme.

Hvad har vi lært? Bred kampagne velegnet PR-indsats i øjenhøjde en fordel Andre interessenter forstærker kampagne Projektledelse og massiv koordinering Store problemer i 0-fejlsarbejde samt i udenlandske oversættelser Store reformer og kontraktpolitikken øger behovet for kampagner

Diskussion