Mødregrupper i Roskilde kommune Ann Fonseca Jørgensen, Christoffer Arnberg og Mette Jørgensen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
DEF-projekt: Brugerundersøgelse på 5 danske biblioteker
PengeSpillet.
Vodskov Bibliotek Hvad laver de når vi går hjem
Fremtidens energiplanlægning
Hvor meget må kvaliteten i et robust og forsvarligt beredskab koste?
Demokraticafé om lobbyisme Handelsskolen København Nord 24. marts 2010
Projekt: Estimering af marked Skøjtehal i Roskilde.
Finansiering – valg af produkter
Resultater 2010 Strategi for fremtiden Repræsentantskabsmøde, Københavns Madhus, april 2011 Rasmus Kjeldahl.
Supported by Ændring af borgernes transportvaner.
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
Oplevelser i effektiv kvalitet
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Danmarks Veje Foranalyse
Den Grønne Tænketank - København / Frederiksberg Den Grønne Tænketank –blev stiftet i juni 2003 –vi arbejder for en grøn og rummelig hovedstad –vi arbejder.
Ny kommunikationsstrategi – samlet platform • storytelling • håndværk & design • siden 1825 • magien • inspiration Fortæl en spændende historie i hver.
Overbefolkning og migration
En dansk personlig kommentar til forslag til læreplan i naturfag og til fysikk 1 og 2 Albert Chr. Paulsen, IMFUFA, Roskilde Universitet.
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 11
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
Forskellige typer af interview
Udendørs motionscenter på Nørrebro
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Teater i Roskilde. Afgræsning Metodevalg Spencer Brown GDMS model Kvantitative/Kvalitative SWOT- Analyse.
I DE & K ONCEPT Hvorfor biograf Ideen med vores biograf.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
EU: mere magt, mindre deltagelse Demokraticafé, Niels Brock, København, 2. december 2010.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Cykelaktivitet. Selve aktiviteten Valg af område Cykelløb med tre forskellige distancer Foregår i sommerperioden Løbet starter om formiddagen med efterfølgende.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Alternativ forside Overskrift Max 1 linje Vi kører bil, når vi kører bil – i kommunen! Samarbejde om Sikker Trafik – workshop 1. oktober 2014/ seniorprojektleder.
Malmö Festivalen har ca besøgende. Malmöfestivalen är en årlig festival i centrala Malmö. Festivalen är Nordens största stadsfestival med ca.
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Agenda Agenda Introduktion Målgruppe WPS Gennemgang af Application
Introduktion til databaser (databaser, del 1)
DEF-Brugerundersøgelse: Præsentation af projektet samt metoden Dansk Kundeindeks - Præsentation d. 25. oktober ved Piet Dahlstrøm.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
Studenterforeningen ”Et hus for unge studerende”.
Healthy Clubbing Af Niklas, Caroline, Mathilde & Gine.
En opgave i Research Methods af Christen Christensen og Rasmus Schjelde. Leisure Management - UCS Roskilde Handelsskole 5.marts 2010.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Metodeafsnit Projekt: Estimering af marked
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
DJF Anvendelighed af udvasknings- modeller i forhold til kvælstofbalancer Uffe Jørgensen & Peter Sørensen Danmarks JordbrugsForskning Afdeling for Jordbrugsproduktion.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Vejlederkonference Arbejdsmarkedet i Østdanmark v. Gert Jørgensen Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.
Billede fra holstebro... Opstart 1. jan 2015 Opstart 1. jan 2012 Opstart 1. nov 2015.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Elbiler i fleksible flåder Status for udviklingen.
1 Vold er ikke løsningen, Katuaq november Krisecenter i en Kommunal kontekst – tværfaglig samarbejde og borgertilbud Ved: Mette Sonniks:Organisatorisk.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Spis Forbi ”On the street, by the street”. Projektramme At skabe nye måltidsfællesskaber Fremme interessen for og tilgængeligheden af sundere måltider.
E-handel og online service
Spørgeskema som værktøj
Elevers og læreres rolle
Mål Fokus Modparten Indvendinger. Mål Fokus Modparten Indvendinger.
JobFirst seminar om virksomhedsrettet indsats
Oplevelser og afledte effekter
Analyseniveau og afgrænsning
Karakterer og læring.
Dannelse af trafikselskaber
Status fra tagudvalget
Præsentationens transcript:

Mødregrupper i Roskilde kommune Ann Fonseca Jørgensen, Christoffer Arnberg og Mette Jørgensen

Problemformulering Vi vil oprette en barselscafé med relevante, spændende foredrag med fokus på økologi, bæredygtighed, alternativ opdragelse og lignende. Fokus: Hvor mange caféer er der marked for i Roskilde Kommune?

Metodedesign Fokusområder: – Antal mødre med småbørn – Økologi-interesserede – Konkurrenternes kapacitet Positivistisk: – Statistik baseret på store datagrundlag, fysisk målelige størrelser som befolkning og kapacitet.

Socialkonstruktionisme – Ikke-målelige størrelser: Interesse i økologi. Baseret på folks egne subjektive vurderinger. – Folk reagerer anderledes end de angiver – følelsesbaseret Triangulering: Lidt til venstre for midten, mod det positivistiske.

Metodestrategi Alternative strategier – Dybdegående interviews med mødre → Socialkonstruktionisme Sekundære data – Fordele: Hurtigt, billigt, nemt. – Stort datagrundlag. – Ulemper: Samlet til et andet formål – Ikke indflydelse på design

Metodevalg Frame of Reference – Tilbud om mødregrupper accepteres af 80% førstefødende – Stigende interesse for økologi, klima og ”grønne interesser” – Mangel på udbud, der kombinerer det sociale med de grønne interesser

Metodevalg Grounds for comparison – Vurdere efterspørgsel Antallet af mødre i Roskilde kommune National interesse for økologi – Vurdere udbud – Sammenligne → er efterspørgsel større end udbud

GDMS modellen

Efterspørgsel Danmarksstatistik for fødsler

Interesse i økologi

Korrigeret for Roskilde, ikke København Forældre har større interesse Kvinder har større interesse → 65% interesse → 1102 mødre

Udbud Nuværende direkte konkurrenter – Gimles Barselscafé Nuværende indirekte konkurrenter – Legestuer, Babysvømning, Babybio

Udbud - Non-profit Gimles Barselscafé – Plads til 40 gæster. Åben 2 gange om måneden. 20 faste reservationer – Kapacitet: 60 mødre om måneden Legestuer i Roskilde – Plads til 15 besøgende hver. Åbne 2-3 gange om ugen. Ingen reservationer – Kapacitet: 120 mødre om måneden

Udbud – Profit virksomheder Babysvømning – Plads til 15 gæster. Åben 1-3 gange om ugen. Mange faste reservationer – Kapacitet: 90 mødre om måneden Babybio – Plads til 60 besøgende hver. Åben 2 gange om måneden. Få gengangere. – Kapacitet: 120 mødre om måneden

Konklusion Plads på markedet: 18 nye barselscaféer i Roskilde kommune. Næste skridt i GDMS-modellen: Sammenligning af udbud og efterspørgsel Udbud: 390 pladser Efterspørgsel: 1102 pladser Umødt efterspørgsel: 712 pladser