Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dannelse af trafikselskaber

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dannelse af trafikselskaber"— Præsentationens transcript:

1 Dannelse af trafikselskaber
Vurdering af forskellige modeller for geografisk afgræsning Lone Iversen, VAT

2 Emner, der er analyseret
Nærhed til borgerne – brugerinddragelse Nærhed til vognmænd og kommuner – samarbejde Faglig kvalitet og bæredygtighed Demokratisk bæredygtighed Regionens og kommunernes styringsmuligheder ved forskellige størrelser af trafikselskaber Takst- og billetsystemer

3 Konklusion: Det, der er fordele ved et stort selskab, er typisk ulemper ved de mindre og omvendt. Forenklet handler valget af løsning teoretisk om at prioritere hensynet til nærhed mod hensynet til at skabe en organisation, der kan være en fagligt bæredygtig enhed med løsninger af høj kvalitet.

4 Særlig problemstilling på Fyn:
Ikke hidtil et trafikselskab Odenses bybussystem skal integreres i trafikselskabet Fokus og opgaver på Fyn i udgangssituationen væsentligt anderledes end hos Sydbus, Rat og VAT.

5 Anbefaling: Samlet set vurderes den bedste løsning at være, at der dannes 2 trafikselskaber i Region Syddanmark – et dækkede det nuværende Fyns Amt og et dækkende resten af Regionen. Modellen med 2 trafikselskaber kan vurderes igen, når Rejsekort er en realitet.


Download ppt "Dannelse af trafikselskaber"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google