Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Q2 2006/07 præsentation, 11. maj 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Analyse af eksterne og interne forhold
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Strategisk tilgang til bæredygtighed
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
Muligheder og status i Danmark v/ Mads Helleberg Dorff Christiansen
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Holmegaard en ny begyndelse.
Produktion og Logistik
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Kompetenceudvikling i ISS
Økonomistyringssystemer/ Supply Chain Management
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Mangfoldighed i Arriva Danmark
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Floor Heating arketype processen
Globaliseringsnetværket 13. marts 2008 Eksport Kredit Fonden.
Virksomheder - definition
Intro september 2008 Vind eller forsvind - den nye globale virkelighed - introduktion John Klindt, adm. dir. Micotron A/S 1.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Virksomhedspræsentation China Outsourcing Company.
HHX - Lene Baake Afsætning
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
DIP’s pensionspolitik. Overordnet målsætning DIP vil være for ingeniører det logiske pensionsvalg.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Thomas B. Randrup Forretningsudvikler, HedeDanmark Professor, Sveriges Lantbruksuniversitet Drift af ejendomme.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
Hvordan håndterer en mindre virksomhed CSR?
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Marketing Mix. Price: Value for Money Media: TV – synlighed over hele året tilstræbes. Distribution: DK fastholdes, S og N opbygges Promotion: Skabe link.
Supply Chain Nyborg Rudkøbing Supply Chain direktør Henrik Høyrup
Præsentation Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Dansk Supermarked i korthed
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Løftestænger til forbedring af leverandørudvikling 1 ProduktivitetKvalitet Produkt og specifikationer Logistik og planlægning Arbejdskapital.
1 Fuld skrue Optimering af produktionen ved HMF v. Lars Vig Jensen VP Sourcing & Supply.
Tænk udover optimering af omkostninger og logistik
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Optimering af produktionen ved HMF
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Din virksomhed FIRMALOGO.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Præsentationens transcript:

Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.

Identitet Familieejet nichevirksomhed Flerkulturel nordeuropæisk virksomhed af kinesisk oprindelse Respekt for værdier, både menneskelige, sociale og materielle Søgende Arbejdsom

Værdigrundlag Troværdighed Udvikler medarbejdernes kompetencer, individuelt og i grupper Et fair kunde-/leverandørforhold Ligeværdig menneskevurdering Hensyntagen til etik og internt/eksternt miljø Højt kvalitetsniveau

Målsætning Omsætning Omsætningsmål 2006: DKK 750 mio. ved organisk vækst Nye forretningsområder (inkl. eventuelle akkvisitioner) Min. DKK 75 mio. i 2006 Primært resultat 8% af omsætningen Omsætning pr. medarbejder DKK 1,4 mio. kr. i år 2006 (2001: DKK 1,132 mio.) Egenkapitalens forrentning 13% i 2006 ved en soliditet på min. 50% (2001: 7,9%)

Daloons værdikæde

New Product Development Udviklingsfilosofi Koncernfunktion Pilot plants Specialisering Underleverandører

Koncernindkøb Koncernfunktion Koncern indkøbspolitik Global Sourcing koncept Lokalindkøb

Supply Chain Management Koncern funktion Strategisk konkurrenceparameter Forretnings-/markeds-/kundeorientering Koncern planlægningsprocesser og -procedurer Koncern kapacitetsovervågning Lager / transport og distributions servicekoncept

Koncernstrategi Operations Kernekompetencer Forretnings-/kundefokus Produktkvalitet Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering Kapitalinvesteringer Omkostningsstyring og -reduktion Internt og eksternt miljø

Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering Løbende vurdere mulighed og behov for udvidet driftstid Effektivisere/optimere processer og metoder Standardisere produktkvalitet på tværs af koncern Reducere kompleksitet ved specialisering af produktionssteder Primære produktionssteder Produktgrupper Newark Snackprodukter og formede produkter Nyborg Snackprodukter og biprodukter Rudkøbing Standard store ruller <100g og æbleskiver Vadstena Specielle, store ruller, schnitzler og nuggets

Marketing Koncernfunktion Branding Corporate Identity Markedsovervågning kunder/forbrugere/konkurrenter Private label Trade marketing Projektstyring

Salg Markedsbearbejdning Profitabilitet Sortimentssammensætning Organisation Samhandelsbetingelser Distributionskanaler

Markedsbearbejdning Strategiske markeder Norden, UK, BRD Bearbejdes intensivt af egen salgsstyrke på alle niveauer. Ledende Key Acc. Manager udpeget for internationale kunder Betydeligt kendskab til grossist- og kædestrukturer. Betydeligt kendskab til forbrugerpræferencer. Langvarige samhandelsrelationer med nøglekunder prioriteres. Internationale strategiske key accounts McDonald's, Burger King, Disneyland etc. Specialbearbejdes af egen salgsstyrke på koncernniveau Observationsmarkeder Markeder der periodisk undersøges nærmere for eventuel markedsprioritering Øvrige eksportmarkeder Bearbejdes opportunt primært gennem importører eller agenter.

Koncern Kvalitets- og miljøledelse Koncernfunktion Fælles politiker, procedurer og guidelines på strategisk vigtige områder Fælles standards for kvalitets- og miljøsystemer Fælles standards for produktkvalitet Kvalitetsprogrammer for medarbejdere og underleverandører Leverandørprogrammer

Koncernstrategi IT Beslutningsværktøj Fælles standard Superbrugerorganisation Standard hardware/software

Økonomistyring Overordnet målsætning Eksternt regnskab Internt regnskab Budgetter Koncernøkonomi

Ledelse og HR Grundsyn Strategi Organisation og administration