Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Identitet Familieejet nichevirksomhed Flerkulturel nordeuropæisk virksomhed af kinesisk oprindelse Respekt for værdier, både menneskelige, sociale og materielle Søgende Arbejdsom
Værdigrundlag Troværdighed Udvikler medarbejdernes kompetencer, individuelt og i grupper Et fair kunde-/leverandørforhold Ligeværdig menneskevurdering Hensyntagen til etik og internt/eksternt miljø Højt kvalitetsniveau
Målsætning Omsætning Omsætningsmål 2006: DKK 750 mio. ved organisk vækst Nye forretningsområder (inkl. eventuelle akkvisitioner) Min. DKK 75 mio. i 2006 Primært resultat 8% af omsætningen Omsætning pr. medarbejder DKK 1,4 mio. kr. i år 2006 (2001: DKK 1,132 mio.) Egenkapitalens forrentning 13% i 2006 ved en soliditet på min. 50% (2001: 7,9%)
Daloons værdikæde
New Product Development Udviklingsfilosofi Koncernfunktion Pilot plants Specialisering Underleverandører
Koncernindkøb Koncernfunktion Koncern indkøbspolitik Global Sourcing koncept Lokalindkøb
Supply Chain Management Koncern funktion Strategisk konkurrenceparameter Forretnings-/markeds-/kundeorientering Koncern planlægningsprocesser og -procedurer Koncern kapacitetsovervågning Lager / transport og distributions servicekoncept
Koncernstrategi Operations Kernekompetencer Forretnings-/kundefokus Produktkvalitet Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering Kapitalinvesteringer Omkostningsstyring og -reduktion Internt og eksternt miljø
Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering Løbende vurdere mulighed og behov for udvidet driftstid Effektivisere/optimere processer og metoder Standardisere produktkvalitet på tværs af koncern Reducere kompleksitet ved specialisering af produktionssteder Primære produktionssteder Produktgrupper Newark Snackprodukter og formede produkter Nyborg Snackprodukter og biprodukter Rudkøbing Standard store ruller <100g og æbleskiver Vadstena Specielle, store ruller, schnitzler og nuggets
Marketing Koncernfunktion Branding Corporate Identity Markedsovervågning kunder/forbrugere/konkurrenter Private label Trade marketing Projektstyring
Salg Markedsbearbejdning Profitabilitet Sortimentssammensætning Organisation Samhandelsbetingelser Distributionskanaler
Markedsbearbejdning Strategiske markeder Norden, UK, BRD Bearbejdes intensivt af egen salgsstyrke på alle niveauer. Ledende Key Acc. Manager udpeget for internationale kunder Betydeligt kendskab til grossist- og kædestrukturer. Betydeligt kendskab til forbrugerpræferencer. Langvarige samhandelsrelationer med nøglekunder prioriteres. Internationale strategiske key accounts McDonald's, Burger King, Disneyland etc. Specialbearbejdes af egen salgsstyrke på koncernniveau Observationsmarkeder Markeder der periodisk undersøges nærmere for eventuel markedsprioritering Øvrige eksportmarkeder Bearbejdes opportunt primært gennem importører eller agenter.
Koncern Kvalitets- og miljøledelse Koncernfunktion Fælles politiker, procedurer og guidelines på strategisk vigtige områder Fælles standards for kvalitets- og miljøsystemer Fælles standards for produktkvalitet Kvalitetsprogrammer for medarbejdere og underleverandører Leverandørprogrammer
Koncernstrategi IT Beslutningsværktøj Fælles standard Superbrugerorganisation Standard hardware/software
Økonomistyring Overordnet målsætning Eksternt regnskab Internt regnskab Budgetter Koncernøkonomi
Ledelse og HR Grundsyn Strategi Organisation og administration