Internationalisering – velfærd og udvikling Folkeskolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

En ny skole.
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Global undervisning.
Når medier ændrer normer og adfærd - Undervisningens medialisering Konference om IT og medier i undervisningen Zahle Seminarium, 22. april 2009 Stig Hjarvard.
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Internationalisering i grundskolen
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Dannelsens indhold i det senmoderne samfund
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Ny skole I Brøndby Strand Mellemtrin – Overbygning 4.-9.kl.
Den internationale dimension i folkeskolen
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
HØJELSE SKOLE.
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Mentorgruppen Baggrund for mentorgruppens arbejde
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Inkluderende pædagogik – intentioner og virkelighedens verden
Folkeskolereformen - generel information
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tove Heidemann CVU-Sønderjylland Det globale udsyn – hvordan fremmer vi det i skolen ? Sønderjylland i Verden 3. oktober 2006 Tove.
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
En aftagervinkel på uddannelsernes internationale dimension - det pædagogiske område Konference for professionshøjskolernes internationale medarbejdere.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Internationalisering i Kolding Kommunes skolevæsen Et eksempel fra Vejstrup og Hejls Skoler – nu sammenlagt til Sjølund-Hejls Skole.
Kosovo Hvordan opstod Kosovo konflikten? Hvad består den af?
Skolereformen og ”FUF”
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
Velkommen Den globale dimension i uddannelserne 7. november 2013.
Skolebestyrelsens beretning Skåde skole.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Det internationale perspektiv i uddannelse, arbejdsplads og rekruttering UC- Sjælland d. 17. marts 2010 Børne- og kulturdirektør i Næstved Per B. Christensen,
Regeringens globaliseringsudspil
Trongårdsskolen – den rummelige og fleksible skole Skolens udvikling:  Pædagogisk  Organisatorisk  Bygningsmæssigt Udviklingsperiode 05/06 – 06/07.
Johnny Jensen CI · Centereftermiddag 16. april 2002 Den internationale dimension Hvorfor og hvordan? Ny Carlsberg Vejens Skole Skolen i Charlottegården.
Internationalt arbejde i skolen Kolding 26. februar 2009 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI C
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Det globale perspektiv i grundskolen – en kommunal synsvinkel Professionshøjskolen København d. 18. September 2008 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
Ny udviklinger i rammerne for grænseoverskridende samarbejder i EU Lise Lyck Center Director Center for Tourism and Culture Management Copenhagen Business.
Den internationale dimension i folkeskolen Udsyn – udvikling - bæredygtighed UndervisningsministerietUndervisningsministeriet siger blandt andet på sin.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
DB' s årsmøde Folkebibliotekerne og de handicappede - det mobile læringsrum xxxxxxxxxxxxx Helle Arendrup Mortensen Lyngby-Taarbæk Bibliotekerne.

BYRÅD SBU Skolebestyrelser Skoleforum Styrelsesvedtægt.
Kursusaften for nyvalgte skolebestyrelser 21.november 2012.
Årsmøde 2012 Når alle er forskellige – er ingen anderledes Inklusion Kort præsentation af bestyrelsen Skole-hjem samarbejdet Principper / værdigrundlag.
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring
RÅDMANDEN Kultur og Borgerservice Aarhus Kommune.
Vision mission værdier handleplaner
Konference ”Tosprogethed” vejen til at lære det polske sprog den 27. september 2014 Tosprogede elever i Greve Kommune Vinie Hansen Pædagogisk konsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Investering i skoletoiletter
Præsentationens transcript:

Internationalisering – velfærd og udvikling Folkeskolen

Index  Bjørn Haldur  Afdelingsleder/udskolingen  Langebækskolen ved Vordingborg  Har ansvaret for 20 lærere (60)  240 elever 7. – 9. klasse  5-6 praktikanter om året.

. Århus vs Aarhus

. EU Nato FN

Internationalisering/Globalisering  ”Skolerne skal sikre, at alle elever i folkeskolen i løbet af deres skoletid deltager i mindst ét internationalt projekt” Globaliseringsrådets strategi for ”Verdens bedste folkeskole” April 2006.

Strategi / Fokus  Kommunens (Rudersdal) Værdigrundlag  Seminarium  Som ledelse sætte fokus på området  Lave det som et indsatsområde  Handlingsplan….  Indskrive det i virksomhedsplanen på skolen  Ud til lærerne - eleverne

Fællesmål (2000)  Fokus var på IT kørekort.  Seminarium havde fokus på IT uddannelsen  Lederne havde på IT ved ansættelser

Fællesmål II  En kulturændring fra lærernes side.  Vi arbejder med dem der skal åbne verden

Fællesmål = loven Værdien…….  Andre kulturer  Robust  Erfaring  Perspektivering  Ansvarlighed  Samarbejde

Ønskekvist Kunne VillenSkullen

Velfærd og udvikling..

Maslows behovspyramide

Ændre vanerne Fokus