Birgit Lise Andersen Mandag d 13/12 2010 Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

Madkonference ”Fra holdning til handling” Strandgårdskolen
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Læring i bevægelse - hvorfor?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Et væksthus for børn og voksne
Læringscentret og nye vejledningsformer
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Kladde til informationsdias
På vej mod folkeskolereformen
Introduktion til Sprogpakken
Vision Uddannelsesparate unge
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Skolereformen – og vejen dertil…
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Kompetencer, opkvalificering og uddannelseskrav til specialundervisere og kompetencecentre i Norddjurs Kommune.
Tre klare nationale mål
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Faglig fordybelse i indskolingen
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Folkeskolereform Politiske mål
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
De seks bedste billeder fra gruppen
Udeskole på Grønhøjskolen
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/ Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Tænketankens vision i en skolekontekst
Matematikvejlederrollen og opgaver
Præsentationens transcript:

Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion

Birgit Lise Andersen Strandgårdskolen skal være:  En skole for alle distriktets børn ◦ børn og forældre skal ville os - vi vil dem  Faglig og pædagogisk spydspids ◦ fagligheden i top - uddannelse til alle elever  Kendt for at gøre en forskel ◦ synlige resultater - et godt image opgaven fra 2005

Birgit Lise Andersen Fra august 2008 også helhedsskole Målet med helhedsskolen: Er en fortsat styrkelse af elevernes faglige udbytte og alsidige personlige udvikling samt at udvikle forudsætninger, lyst og engagement til at få og indgå i et rigt fritidsliv.

Birgit Lise Andersen Strandgårdskolen Årgangsteam / fleksibel organisering Krav til årsplanen /fokus på holddeling I teamsamtaler med ledelse følges op Fagteam i udvalgte fag, faggrupper for alle fag Kompetencecenter med vejledere : læsevejledere, matematikvejledere, dansk som andetsprogsvejleder, skolehjemvejledere Læringscenter med It-vejledere, bibliotekarer Ressourcelærere i natur/friluftsliv og musik

Birgit Lise Andersen I 2005 kun: dansk matematik dansk som andetsprog konsulentdeltagelse – en slags kursus Nu: Mindst é n fra hvert team i disse, Vejlederne fagteamansvarlige Kursus, videndeling, erfaringsudveksling Man skal have viden at dele før man kan videndele

Birgit Lise Andersen  medpraktikere  efterspørgselsvejledning  udbudsvejledning  ”lederordineret” vejledning  læse- og matematikkonferencer som fast anledning  vejlederbesøg i alle team ved skoleårets start

Birgit Lise Andersen Tid til at være vejleder Efteruddannelse i vejlederrollen Legitimitet gennem fortsat høj faglighed på området – holde sig ajour med ny viden Ledelsens fokus, opmærksomhed, tiltag der understøtter Nødvendige rammer for vejledningen:

Birgit Lise Andersen En dag for en elev på Strandgårdskolen Læsestund/undervisning Bevægelsesstund

Birgit Lise Andersen En dag for en elev på Strandgårdskolen  Havregrød – mætte børn lærer bedst  Hjemkundskab/kantinen Birgit Lise Andersen & Kristian Evendt

Birgit Lise Andersen En dag for en elev på Strandgårdskolen Udeskole på Oasen  Sundhed  Læringsstile  Leg og variation

Birgit Lise Andersen Tid til det som kan være svært at nå Faglig fordybelse Udeskole Ekskursioner Uddannelses, erhvervs og arbejdsmarkedsorientering Leg & Bevægelse Eksperimenterende undervisning Fordele ved helhedsskolen