Forandringer i almen praksis

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Er det ikke noget i klassen?
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Nye sundhedsfremmende strategier for et aktivt ældreliv – erfaringer og ideer Landsmøde for Ældre Råd 7. maj 2009.
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Agenda Refleksion over sidste undervisningsdag.
Nyt ansvar.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Samarbejde og ledelse i almen praksis
Hvad bliver de fremtidige konkurrencevåben på energi markedet
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Tillid Temadag for AMIR
Forældremøde Ellepilen 11. April Hvem er vi?
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet METODE
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
Dagsorden Generelt om organisationen Varde Kommune
Inklusion med læring Hvilke navne??.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
8.1. Få bevægelse ind i hverdagen - voksne mindst 30 minutter om dagen 8.2.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.
VI BAKKER OP OM MENNESKER, DER TAGER SAGEN I EGEN HÅND OG SKABER FORANDRING GENNEM DERES EGEN HVERDAG. VI ER ET FÆLLESKAB, ET NETVÆRK, ET STED AT MØDES,
Ledelse i forskellige retninger
Samarbejde og Ledelse i almen praksis
KOL i almen praksis i Danmark
Kronikerkompasset v. kontorchef Birgitte Haahr, Nære Sundhedstilbud
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Samarbejde og konflikter
PDA Re-implementering information om ledelsesopbakning
Implementering af strategi
Rationelle besparelser Møde for Regionale Lægemiddelkonsulenter 6. Oktober 2009.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Styrk robustheden - forebyg stress Hvorfor og hvordan? Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse. Syd Nynne Lykke Christensen Chefkonsulent Yngre Læger.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Engagement og vinderkultur i en omstillingsproces Lilian Mogensen, direktør for Kundeservice og HR Tryk Alt+F8 og Afspil auto_open for at vise værktøjslinien.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Hvad fik jeg ud af at deltage? Indlæg KVIS-konf Bjørn Christau praktiserende speciallæge.
Lotte Hvas Praktiserende læge, dr.med. Næstformand i Det Etiske Råd
Uddannelseansvarlige
Strategi for Den Lægelige Videreuddannelse
VirksomhedsnetværkCabi
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
MTV af Demens: Organisation
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Digitaliseringen kommer
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Tendenser i forældresamarbejdet
Forbedringsmodellen Test og læring Hvad ønsker vi at opnå? Mål
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
FMK I praksissektoren Fælles Medicin Kort.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Forandringer i almen praksis

Nye former for samarbejde ”Regionerne vil i samarbejde med relevante parter iværksætte en satsning på etablering af store lægeklinikker” ”Flere konsultationslokaler skal gøre det muligt (…) i langt højere grad at uddelegere opgaver til praksispersonale”

Case: implementere forløbsydelse Velstruktureret hverdag i praksis Stabil organisation med lang historik Faste funktioner Fast frokost for alle Faste sociale arrangementer Personalet mange års anciennitet Yngre/ældre læger Hvordan skal man gøre?

Modstand mod forandring 60% Er positive, hvis formålet er klart 10% Er umiddelbart forandringsparate Positive 15% Er umiddelbart aktive modstandere 15% Er passive, men følger reelt flertallet Skeptiske Passive Aktive

Zonen for nærmeste læring

Forandringer er svære Udvikling kræver afvikling Kultur er svær at ændre Usikkerhed Ændringer sker ikke fra dag til dag! Kræver ledelse

Hvad gør man som leder? Planlægning FØR projektet sættes i gang Brug energi og tid på omstillingsprocessen (Hold møder og lav arbejdsgrupper) Indflydelse på ændringen

Hvad gør man som leder? Tillid til hinanden Periodisk feedback Sæt delmål Fejr succes’en! God ledelse er at gå forrest for at vende skepsis til begejstring