Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken forskel gør spørgsmål?
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Præsentation af materialer på personalemøde
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Social kapital – rig på relationer
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Supervision og faglig feedback
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Stress og ledelse.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Tillid Temadag for AMIR
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Økonomi og organisation
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Præsentation af materialer på personalemøde
Kodeks for offentlig topledelse
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Medalje til Høje-Taastrup
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Januar 2011 Trivselsmøder.
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Koncernmål: medarbejdertrivsel
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017

Et undervisningsforløb med afsæt i genrepædagogik
Den værdifulde arbejdsplads
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Invitation til at kopiere ind
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Introduktion af forløbet

Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt afdeling selv videre med. Der bliver efter kickstart udleveret materiale til det videre arbejde.

Introduktion af forløbet Lederens rolle i forløbet: Sørge for at aftale med forvaltningen, hvornår I kan modtage besøg. Sørge for at samle viden fra de to første faser og sammenskrive det. Sørge for at distribuere materialet til medarbejderne. Sørge for at alle medarbejdere inddrages i processen gennem hele forløbet.

Introduktion af forløbet Være tovholdere og igangsættere på det videre arbejde. Ansvarlig for udarbejdelse af værdigrundlag. Værdigrundlag skal ligge på hjemmeside inden sommerferien.

Introduktion af forløbet Tidsforbrug: De sidste to faser kan placeres på personalemøder, temamøder eller lignende. Der skal minimum afsættes 1 til 1½ time pr. fase. Gerne mere. Brug tid på processen.

Introduktion af forløbet Alle skal høres, føle sig inddraget/hørt. Vigtigt at alle får mulighed for at deltage i snakken. Selvstændig arbejde begyndes umiddelbart efter kickstart. Efter udarbejdet værdigrundlag – fortsæt dialogen om værdier.

Fælles Køreplan

Fælles køreplan Lederseminar Kickstart Eget arbejde i afdelingerne. Udarbejdelse af værdigrundlag

Fælles køreplan Kickstart: Sende tidligere udarbejdet værdigrundlag til Tine. Mulighed for spørgsmål inden forløbet starter. Forløbet igangsættes.

Fælles køreplan Der arbejdes med de to første faser i Den Værdsættende Undersøgelse. Eventuelle vanskeligheder, problemer eller spørgsmål vil altid kunne rykke på forløbet.

Fælles køreplan Det videre arbejde i afdelingerne: Udlevering af materiale efter kickstart. Lederen planlægger og gennemfører forløbet ud fra udleveret materiale. Det er absolut tilladt at improvisere med udformningen af færdige værdigrundlag. Ved spørgsmål kan Tine kontaktes.

Fælles køreplan Kort gennemgang af fase 3 og fase - Designfasen: Her sammenholdes afdelingens mission med ønsker og drømme fra de to første faser.

Fælles køreplan Der stilles spørgsmål som: Hvad kræves af organisationen for, at vores drømme kan blive virkelighed? Hvad kræves af arbejdspladsen? Hvad kræves af os selv? Kan vi sætte dette i relation til arbejdspladsens mission?

Fælles køreplan Hvad er arbejdspladsens mission: Hvorfor er vi her? Hvad er vores kerneopgaver? Kan vi bruge vores gode historier, drømme og afdelingens mission og blive mere konkrete i vores udsagn? Kan der bygges bro mellem vores gode historier, vores fremtidsønsker og arbejdspladsens mission?

Fælles køreplan 4. fase - Realiseringsfasen: Her vælges mellem de mange forskellige udsagn, forslag, punkter, ønsker, drømme og der arbejdes mod at virkeliggøre dem. Hvordan kan de realiseres? Kan der udvælges udsagn, som er kendetegnende for denne afdeling?

Fælles køreplan Udsagnene/værdierne bygger på overvejelser over: Hvad skal kendetegne denne arbejdsplads? Hvem er vi? Hvordan ønsker vi at arbejde sammen? Hvordan skal vi vise os udadtil? Hvordan vil vi modtage borgeren?

Fælles køreplan Gruppearbejde Hvilke vanskeligheder, problemer, tvivlsspørgsmål, dilemmaer og andet mener I kan opstå i denne proces? Hvordan kan vi løse dem, så vi alligevel får en god proces for os alle?

Opsamling, spørgsmål og afrunding