Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Frøslev-Padborg skole
Folkeskole-reformen August 2014.
Forældre fremmer fællesskabet
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Forældremøde på Outrup Skole
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Tre klare nationale mål
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Status for hele projektet - præsentation af de første data fra forældrespørgeskemaerne. Christina T. Ryborg.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undersøgelsens omfang
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Velkommen.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 11. november 2014
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Grunde til at jeg elsker dig
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole - Indskolingen.
Inklusion og Specialviden
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Fleksible fællesskaber
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Princip for kontaktforældre
Præsentationens transcript:

Inklusion på Skovlyskolen

Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed som mål for alle elever Arbejde med accept af inklusion - at det er gensidigt berigende Opretholde høj trivsel for alle elever på skolen

Spørgeskema uddelt på forældremøder efterår 2013, 289 besvarelser Meget godt/god Godt/god Dårligt Meget dårligt Ved ikke Hvor stærkt er forældre- fællesskabet i jeres klasse ? 19,062,62,40,315,6 Fordelt i % Er børnene i klassen tolerante overfor hinanden ? 17,670,24,20,37,6 Hvordan vurderer du trivslen blandt eleverne i klassen ? 24,266,42,80,36,2 Hvor godt bliver dit barn udfordret fagligt ? 20,463,04,81,010,7 Totalt gennemsnitlig % 20,365,63,50,510,0

Konkrete aktiviteter - et nyt princip for inklusion (udsendt til alle forældre) - diskussion på forældremøder i efteråret - minianalyse blandt forældre - planlægning af en dybere analyse - dialog med ledelsen - opfølgning de kommende år