CASE - e-læring og vidensdeling hos Danfoss AR Christopher Kjær Konference om E-pædagogik, arr. FLUID, 12.05.03.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

Sociale medier og læring
fra klasseværelse til cyberspace
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
NUVÆRENDE PRAKSIS PÅ UCV: - Anvendelse af almindelige vejledningsmetoder. - Sporadisk intensiveret vejledning (iværksat på baggrund af akut behov). -
En grundlæggende introduktion
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
Web 2.0 Teoretisk viden.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Mediepædagogik og didaktik
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Faglig læsning 2.
Inquiry based science education
Børns brug af interaktive medier - inspiration til ny læringspraksis i skolen Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogramleder Ph.d. Danmarks Pædagogiske.
Pædagogisk psykologi 23. september Intro Dannelse og funktion Adfærd
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
INTRO Foreløbig titel: ’Når vægttabet bliver virtuelt’ Slankedoktoren.dk –Vinder af E-handelsprisen – juryens specialpris – for med succes at have overført.
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
IT i undervisningen.
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Læring – med retning mod kultur
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe. Program Kort om portfolie Fordele ved portfolie og SUS generelt I et uddannelsesmæssigt perspektiv Etiske.
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Webserveren kan afvikle flere applikationer, der hver har deres eget selvstændige ”liv” og hukommelse. Den enkelte applikation består typisk af flere elementer.
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Virtuelle verdener og rum III. 20. februar Konstruktion af 3D-verdener Primærlitteratur: Peter Anders: ”Cybrids” med reference til hans bog, ”Envisioning.
E-learning – individ og fællesskab Perspektiver på uddannelse, vidensdeling og vidensudvikling som fælles praksis i CSCL-former. Asger Hasle Harlung Konference.
Klaus Marius Hansen / Aarhus Universitet Industri og Pervasive Communication Workshop i KomIalt / Infrastruktur.
- et udviklings- og dialogværktøj
Robusthed Læge Poul Lundgaard Bak
Lavet af Christine og Signe 8.C ESSAY. Beskrivelse Man inddrager sine egne meninger og tanker. Ved vi tænker over tingene, danner vi billeder oppe i vores.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Forestilling/Ide/Oplevelse Eksternalisering af ide/Forestilling Kommunikation om og vurdering af resultat. (Begrebsliggørelse) Udvikling af nye forestillinger.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
Webserveren kan afvikle flere applikationer, der hver har deres eget selvstændige ”liv” og hukommelse. Den enkelte applikation består typisk af flere elementer.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Organisering og navigation Ole Gregersen 22. Februar 2006 Usability.
Webserveren kan afvikle flere applikationer, der hver har deres eget selvstændige ”liv” og hukommelse. Den enkelte applikation består typisk af flere elementer.
COMPUTER-SUPPORTED COOPERATIVE WORK Medier og Kommunikation
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Design af interaktion til interaktion i cscw
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Kunstnergruppen Problemformulering: Der eksisterer ikke en effektiv formidling af/platform for, digital kunst på internettet. Vi vil finde ud af, hvordan.
DKM - MedieNoter1 - KBJ1 Medie, tekst, kommunikation Introduktion til IT som medie - 1. forelæsning.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Diskussionsoplæg Didaktik, design og digitalisering.
Marianne Georgsen E-learning lab, Institut for Kommunikation Aalborg Universitet Adjunkt i IKT og læring Humanistisk informatik og humanstisk datalogi.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Organisationssystemets ledelse og (kultur)udvikling
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Præsentationens transcript:

CASE - e-læring og vidensdeling hos Danfoss AR Christopher Kjær Konference om E-pædagogik, arr. FLUID,

Refrigeration & Air Conditioning – Web Academy (indgang)

Oversigt over egne konferencer

SDU Informatik – library

Live Communication – Recordings (eks. 1)

Live Communication – Recordings (eks. 2) Spørgsmål til diskussion (et forslag) Digital Portfolios: a Tool for Learning, Self-Reflection, Sharing and Collaboration Håkon Tolsby

Læring i CSCL Personer lærer ikke fordi de er to eller flere, men fordi de udføre nogle aktiviteter som trigger nogle specifikke læringsmekanismer Læring i social interaktion har sit afsæt i individuel kognition, men kan udløse ekstra kognitive læringsmekanismer fordi den sociale interaktion typisk udløser ekstra aktiviteter (f.eks. meningsforhandling, forklaringer eller uoverensstemmelser) De centrale elementer i kollaborativ læring: Social interaktion  genererede ekstraaktiviteter  ekstra kognitive mekanismer  læring (dvs. kan medføre læring). Tilbage står spørgsmålet, hvordan forklares produktionen af de ekstra kognitive mekanismer og hvordan fører de til læring? Svaret henter bl.a. sin forklaringsværdi inden for forskellige teoretiske tilgange til læring, hvor de mest aktuelle er konstruktivisme, social-konstruktivisme og distribueret kognition. (Dillenbourg, 1999)

CSCL og social-konstruktivisme Computeren som medierende artefakt mellem mennesker Lev S.Vygotsky ( ) – medieret aktivitet gennem brug af signs og tools Tools – applikationer/programmer for overheads, mindmaps, worddokumenter osv. Signs – overheads, mindmaps, noter, worddokumenter

Meningsforhandling i Interwise Meningsforhandling er sammensat af begreberne deltagelse og reifikation (Wenger 1998). Deltagelse – en aktiv proces hvor handling står centralt (Wenger, 1998) Reifikation (tingsliggørelse) – referencepunkter der retter vores opmærksomhed i bestemte retninger (Wenger, 1998) Meningsforhandling i virtuelle netværk/grupper som udgangspunkt for en vidensmæssig synergieffekt