Plan for 1 uges forløbet - Virksomhedsspillet. Rammen om efterårsforløbet n 1-uges forløbet afvikles med omdrejningspunkt i et virtuelt virksomhedsspil.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Advertisements

Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Lærersamarbejdet Gruppe 1 Intro til erhvervsuddannelserne.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Del 1 (ca – 20.00)  Nye produkter  Bestilling i dag -10% Pause – kaffe – Bestilling Del 2 (ca. kl – 21.20)  Top-salgs-produkter ved LR.
KEA – Københavns Erhvervsakademi
Dataopsamling og GPS-styring
Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.
Innovation og iværksætteri
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Udviklingsplaner Sønderborg
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT.
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Virksomheder - definition
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
UEA & UU-Vejledning Info til forældre fra 6.klasse.
Generationskryds Baggrund for projektet Udviklingsplaner
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
1 Christian Wang: »Skolens nye roller og redskaber i vidensamfundet« SkoleIntra Træf Nyborg 13. april 2005 Skolens nye roller og redskaber i.
Intro og Problemformulering
Introduktion til Access (Access, del 1)
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Mandag den 7. januar Bordtennis i drengenes gymnastiksal kl. 14. Der bliver bygget med lego, spillet spil m.m.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Forældremøde FBT Den 6. november Agenda Træningstider Formålet med træningen Muligheder i klubben Sociale arrangementer Turneringer minitennis-tour.
Tidsplan for eksamen 40s umd
INDSKRIVNINGSMØDE.
Biblioteket som læringscenter
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Grunde til at jeg elsker dig
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Har du husket din licens? Opstartsmøde 6. september 2012.
1 QA and user research
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
1 Læringsstil, samt Projektplanlægning og projektstyring Mål: At i får kendskab til jeres egen læringsstil. At I får et grundlæggende kendskab til projektplanlægning.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde 10 timers arbejde – Om fredagen efter kl. 10 eller efter skoletid. Uge 43, 44, 46, 47.
Grundlæggende programmering Forår 2002
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Formiddag Kort Intro Kommune Pitches (hjemmeopgaver) Præsentation af Copenhagen Solutions Lab Handlingsplan Strategiarbejde 1: Kortlægning af.
- Vi skaber iværksættere
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

Plan for 1 uges forløbet - Virksomhedsspillet

Rammen om efterårsforløbet n 1-uges forløbet afvikles med omdrejningspunkt i et virtuelt virksomhedsspil. n Vi afprøver Børsen Business Game, der afvikles her i efteråret (fra den og 9 uger frem). Hent materialer om dette spil her: n Det er vigtigt, at alle involverede ASAP bruger noget tid på at sætte sig ind i spillet.

Børsen Business Game n Børsen Businessgame er et interaktivt virksomhedsspil, der foregår på nettet. Spillet er bygget op omkring en e- handelsvirksomhed, der via Internet butikker agerer indenfor forskellige brancher. Udviklingen i spillets forskellige brancher er direkte koblet til udviklingen i den virkelige verden. n De studerende danner grupper, der hver især deltager i spillet som en fiktiv Internet virksomhed. n Undervejs i spillet afvikles lokalt på skolen en række hele/halve dage med input omkring iværksætteri, der dels sikrer, at spillet kan afvikles fornuftigt, dels giver den grundlæggende viden og begrebsafklaring, vi sætter som forudsætning til 2 ugers modulet.

Deltagerne i efterårsforløbet n ca 25 Multimediedesignere (3. sem) fra KHS n ca 7 Datamatikere (3. sem) fra RHS n ca 15 Markedsøkonomer/performance (3. sem) fra RHS n ca 19 Performance-folk (1. Sem) fra RHS (deltager ikke i 2. ugers-modulet).

Plan for spillet 8.9 Spilarrangørernes kick off møde på ITU 9.9.Intro til spil på KHS 13.9 Start på spil 16.9Første beslutningsrunde 21.9Heldags-arrangement i Filmbyen Anden beslutningsrunde Herefter er der deadline for beslutningsrunder hver fredag og spillet slutter 9 runder (uger) efter start.

Fredag d. 9/7 kl Intro til virksomhedsspillet (ved Henrik/Marianne), ca 1/2 time 2. Gruppedannelse og Gruppediskussion, ca. 1/2 time 3. Tilmelding i grupper, ca 1/4 time

Onsdag den 21/9, kl Fælles dag i Filmbyen n Intro til tv- og filmindustrien n Rundvisning i Filmbyen n Kort opfriskning af virksomhedsspillet og gennemgang af spillets elementer n Pitch fra grupper af deres virksomhed (måske, hver max 3 min) n Frokost n Gruppediskussion og forberedelse til beslutningsrunde II med lærerdeltagelse

4 halve dage INDEN uge n Forretningsplanen n Økonomiforståelse n Team-roller n Kreativ tænkning og diskussion En konkret plan for, hvornår de 4 halve dage afvikles, udleveres senere.

2-ugers forløbet n afvikles i uge n I dette forløb er de studerende i WISE. Dette forløb vil have omdrejningspunkt omkring et rollespil, hvor vægten lægges på innovation.