Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
HISTORIE Den mundtlige prøve
Matematik afgangsprøve 2013
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Udbredelsesformer. Form 1 En eftermiddag kl Te, kaffe og kage Oplæg fra ”ressourcepersoner” fra udviklingsholdet: Fremlæggelse af forløbstema og.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Generel introduktion til EC
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Tidsplan for eksamen 40s umd
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Ny Fælles Naturfagsprøve
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
Obligatorisk selvvalgt opgave
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Mundtlig matematik eksamen
Usability – øvelse 1: Kortsortering
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Prøver 2011 Obligatorisk for 9. kl.
Folkeskolens afgangsprøve
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
C PRØVEN I FYSIK/KEMI 2016 Prøveform A. Formalia om prøven Eleverne kan gå op enkeltvis eller i grupper på 2-3 elever (2 er mest hensigtsmæssigt) Inden.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Skriveperiode (synopsis)
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Bedømmelse og karakterer
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Naturfag.
SSO - Større skriftlig opgave
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Præsentationens transcript:

Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011

Dagens emner Baggrunden Oplægget Selve prøven Vurderingskriterier Eksempel Jeres bidrag

Baggrunden Fælles Mål II har emnesammenfald mellem fagene fysik, kemi, biologi og geografi Skolestyrelsen inviterede til en fællesnaturfagsprøve Sammen med 16 andre skoler i DK afprøver vi dette Løber i 2011-12

Oplægget Oplægget skal tage udgangspunkt i alle fag Fysik Kemi Geografi Biologi

Selve prøven Dag 1: Dag 2: Eleven trækker opgave og tidspunkt Mindst 24 timer til at forberede sig Disposition Praktisk og mundtligt Skolen (fysiklokalet) er åben til 13:00 Dag 2: Elev ”lægger” ud PPT, anden præsentation 30 min inkl. votering

Vurderingskriterier Under det praktiske laboratoriearbejde indgår følgende elementer i bedømmelsen: udvælgelse og anvendelse af apparatur og laboratorieudstyr gode laboratorievaner anvendelse af relevant sikkerhedsudstyr fornuftig håndtering af affald Under det teoretiske indgår følgende elementer i bedømmelsen: planlægning og disponering af arbejdet forklaring af sammenhængen mellem teori og det praktiske arbejde inddragelse af relevant stof i tilknytning til opgaven anvendelse af fagterminologi perspektivering.

Et eksempel Læsø

Jeres bidrag Kritisk lytter Evt. få justeringer Fortæl de unge mennesker, at lysten til at lave en god fremlæggelse, skal være større end frygten for at lave enkelte fejl