Business to Business På den JYSKe måde…...

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
PR Kampagne for folkeskolen
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
SMA Vores nye dagligdag ☺.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Autentisk opgave.
Markedsvurdering.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Brian, Christian, Jens, Nicklas
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
E-commerce hos Bon’A Parte
Forøg din værdi som konsulent
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Erfaringer fra SAMBA-projektet
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Hotellets koncept.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Reklame & Markedsføring
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Læs mere om os på Har du ambitioner, masser af energi og lyst til at få en uddannelse i en international virksomhed? Så søger vi.
Af: Jonatan W & Line Stryander
- sammen med glade mennesker
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Dansk Supermarked i korthed
Velkommen – igen. Vi skal have ”slået sløjfen” for årets tour 2016 Du skal nyde det gode selskab Hvad var godt – hvad kan gøres bedre Vi skal åbne for.
Koncepter og butikskæder
Opstart – Intro – hurtig brainbreaker
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
konkurrencesituation
(Firmanavn) forretningsplan
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

Business to Business På den JYSKe måde…..

Forretningside. BtB salg af allerede sortiments førte varer til det professionelle marked. Dels gennem vore butikker, som ligger tæt på kunderne, og dels gennem BtB afdelingen, samt on-line. Enten direkte fra leverandør til kunden, eller via vore centrallagre. Vi vil udnytte synegier med butiksdrift gennem fokusering på de varer, som allerede findes i stor volume.

Målgrupper Alle…… der har behov for større mængder af JYSK varer. Ingen…. er for store, ingen er for små.

Storkunder Faste stabile kunder, som indkøber igen og igen. Hotel kæder Hjælpeorganisationer Rederier Vandrehjem Flere offentlige organisation Og mange flere…… Faste stabile kunder, som indkøber igen og igen. Hvilket sikre omsætningsfundamentet for de kommende perioder. Vi aftaler kvalitet, mængder, pris, leveringsbetingelser. Hvorefter de foretager deres indkøb hos JYSK, BtB

BtB sortiment Vi sælger ”KUN” JYSK standard varer…..fordi : ENGROS Vi sælger ”KUN” JYSK standard varer…..fordi : Gode indkøbspris. - Stor lagerbeholdning. - Få lagerudgifter Stort udvalg. Hurtig ekspedition. JYSK standard varer Vores primære opgave er at sælge større mængder af JYSK standard varer…. Altså præcist de samme varer som I sælger ude i butikkerne…. Blot vi sælger dem i lidt større mængder af gangen… Vi arbejder specielt for at sælge omsætnings høje produkter… så som : Madrasser, dyner / puder, møbler, havemøbler og så videre….. For der skal sælges temmelige mange viske stykker for at give den samme omsætning som feks. 50 box madrasser giver…. Specielle engros varer Udover de velkendt JYSKE sortiment varer, har vi nogle ganske få, og nøje udvalgt specielle engros varer,,,, Disse engros varer er tilpasset vores kunders specielle krav og ønsker…… og I kan se disse produkter i vores storkøbs katalog… Vi har tidligere forsøgt med mange forskellige produkter, men vi har indset, at vi er absolut stærkeste på vores standard varer…. Så specielle engros varer er et meget beskedent sortiment, og vores primære opgave er helt klart at sælge JYSK sortiment varer……

Vi går aldrig af vejen for en god handel…. BtB specialvare Vi går aldrig af vejen for en god handel…. JYSK standard varer Vores primære opgave er at sælge større mængder af JYSK standard varer…. Altså præcist de samme varer som I sælger ude i butikkerne…. Blot vi sælger dem i lidt større mængder af gangen… Vi arbejder specielt for at sælge omsætnings høje produkter… så som : Madrasser, dyner / puder, møbler, havemøbler og så videre….. For der skal sælges temmelige mange viske stykker for at give den samme omsætning som feks. 50 box madrasser giver…. Specielle engros varer Udover de velkendt JYSKE sortiment varer, har vi nogle ganske få, og nøje udvalgt specielle engros varer,,,, Disse engros varer er tilpasset vores kunders specielle krav og ønsker…… og I kan se disse produkter i vores storkøbs katalog… Vi har tidligere forsøgt med mange forskellige produkter, men vi har indset, at vi er absolut stærkeste på vores standard varer…. Så specielle engros varer er et meget beskedent sortiment, og vores primære opgave er helt klart at sælge JYSK sortiment varer…… Indenfor JYSK kerneområder. - Benytter vores bredde net af leverandør.

BtB markedsføring JYSK BUTIKS SAMARBEJDE. Storkøbs katalog - Medio september - Ultimo marts Direct mail kampagner. Telefon kampagner. JYSK.com / on-line Kundebesøg JYSK BUTIKS SAMARBEJDE. Storkøbs katalog Vores absolut primære markedsføring er gennem vores storkøbs katalog. Som vi post omdeler i starten af marts måned, til mere end 11.000 stk. potentielle engros kunder. Vi er de eneste i DK, der i sådan et omfang omdeler et engros katalog.. Direkt mail Derudover udsender vi løbende gennem året forskellige DM kampagner til udvalgt målgrupper….. Hvor vi udvælger en egnet målgruppe, og sender dem……” et godt engros tilbud ”…. JYSK.com

JYSK butiks samarbejde Absolut vores vigtigste samarbejdspartner og store styrke. Gennem vores mange butikker har vi et unik net fordelt over alle landene: - tæt på kunderne. - lagerbeholdning i butikkerne. - personlig betjening - distribution net over hele landet. - JYSK er et velkendt navn i lokalområdet.

JYSK butiks samarbejde Udvikler alle vores sælger i butikkerne til også at være BtB sælgere. Motivering Udviklende / ansvar Vise vores kollegaer tillid Start til mål. Gode købmænd

… på den JYSKe måde.. Butikspersonalet skal ikke på kundebesøg. Opmærksomhed i butikkerne. Opmærksomhed i lokal området ”udnytte” familien/venner Oprette mange kunde kort. - Udleverer flere kataloger. Butikspersonalet skal ikke på kundebesøg.

… hvordan gør vi det.... Tæt daglig kontakt. Fortæller gode historier. Træning: Elevskolen Regionsmøder Distrikt møder Indlæg på JYSK net. Tæt daglig kontakt. Fortæller gode historier.

FEJRE SUCCES. ENGROS Øvrige målgruppe : Vi henvender os til alle kunde grupper, der har behov for større mængder af vores produkter såsom : Offentlige institutioner, hoteller, feriecentre, campingpladser, efterskoler, højskoler, vandrehjem, fængsler, kaserner og mange flere…. …så vores mål grupper er utrolig spredte… og der er ingen kundegrupper, der er for store eller for små for os… ….alle der vil købe varer engros af JYSK….. kan handle engros…. Storkunder Udover vores meget sprede kunde grupper, har vi også en række storkunder… Såsom : Dansk Røde Kors….. DFDS…… Maersk ….. SAS…. Med flere Og med disse storkunder har vi en fast aftale om levering af et fast sortiment igen og igen.. Derved har disse kunder nemt ved indkøb, da vi på forhånd har aftalt kvalitet og priser… så de ved præcist hvilken varer de får, og til hvilken pris……. Derudover fastholder vi også disse kunder så de foretager alle deres indkøb gennem JYSK…. …og det er ikke så ringe…

”Et godt tilbud.” BtB, Nordic - Store mængder - lave priser. Spørgsmål ? Tak for nu.