Survival Skills er tre gamedays hvor elever i de ældste klasser gennem leg og læring får en større forståelse for betydningen af erhvervsfag og et bedre.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Børns sociale liv med digitale medier
Danehofskolens værdigrundlag
Børns sociale liv med digitale medier
 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Almen studieforberedelse
Forældremøde X årgang.
Digitale medier og mobning
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Tillykke, du er et talent!
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
At udforske sin egen praksis
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
Læring i et vejledningsperspektiv
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Folkeskolereform 2014.
Kodeks for offentlig topledelse
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Opgavespil om sikkerhed V. Steen Grønbæk Mercantec EPOXY OG ISOCYANATER.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Hvad bestemmer sundhed og trivsel hos teenagere Anette Johansen, Søren Rasmussen, Thomas Hansen & Mette Madsen.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
UPV – uddannelsesparathedsvurdering Elever skal parathedsvurderes ud fra følgende tre forudsætninger. Lærere og vejledere skal vurdere elevernes uddannelsesvalg.
Konklusioner fra MTVén set ud fra en kommunal synsvinkel.
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
- Kom tættere på dit barns skolegang
Sundhed, ulighed og politisk prioritering
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
At gøre karriere.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Hold dit NemID for dig selv
Klar til uddannelsesevents? 3. – 4. oktober i FrederiksborgCentret
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
DEN GODE OVERGANG SKIVE SYDDANMARK/ MIDTJYLLAND FREDERIKSHAVN HORSENS
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Klar til uddannelsesevent? 24. – 25. oktober i Bella Center
Digital dannelse i gymnasiet
GUIDE TIL EN KLASSES AFLEVERINGER
Projekt: Koncept til formidling
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Læringsmål og niveaubeskrivelser
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Unge & Rygning: Forældres rolle
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Survival Skills er tre gamedays hvor elever i de ældste klasser gennem leg og læring får en større forståelse for betydningen af erhvervsfag og et bedre grundlag for at vælge fremtidig uddannelse.

Vi forestiller os, hvordan verden vil se ud uden erhvervsfag. En tilstand at sammenligne med stenalderen. Eleverne bliver introduceret for en virtuel familie, som har mistet alt. Opgaven er at hjælpe familien med at komme på fode igen. Gennem simple erhvervsfaglige øvelser skal eleverne bygge et hus, forsyne familien med mad og sørge for sundhed og pleje.

Survival Skills foregår på skolen, hvor eleverne gennemfører praktiske øvelser, der kobler sig til en række erhvervsfag. Via en app bygger eleverne et virtuelt hus, indsamler point og finder mere viden om de forskellige erhvervsfag. Gennem app’en kan eleverne se deres hus i 3D. Eleverne dyster mod hinanden og andre skoler i region Nordjylland.

Immersiv læring: Innovative læringsformer hvor digitale midler tages i brug – tilgå læring i virtuelle miljøer Gamification: at gøre informationer spilbare ved at tilføje spilmekanismer og spiloplevelser. Leg og læring; flere sanser aktiveres og dermed bedre effekt Tværfaglighed: erhvervsuddannelsernes discipliner kombineret med grundskolens læreplan

Din skole vil modtage en komplet Survival Skills pakke, og lærere på overbygningen vil få en grundig indføring i deres rolle under de tre gamedays. En repræsentant fra erhvervsskolerne faciliterer dagene. Pakken indeholder: Lærermanual som klæder involverede lærere på til at guide eleverne igennem de tre gamedays. Kick-off med introvideo om Survival Skills Gamedays for alle deltagere. Gamekit; materialer der skal bruges ifm. De praktiske opgaver. Afsluttende pep-talk om erhvervsuddannelserne.

Gamedays udmunder i en branding af erhvervsskolernes uddannelser. Ved hjælp af en Nipnapper-gimick får alle elever en kort og humoristisk oplysning om hvad de kan vælge imellem. Forældrekontakt; Eleverne kommer hjem med en mini-nipnapper i lommen og kan prøve den af på familiemedlemmer og venner – som på den måde bliver præsenteret for uddannelserne og de fire indgange. Eleverne kan med app’en vise huset, de har skabt og vise instagram billeder fra Survival Skills.

Survival skills indbefatter: Teknologiske læringsmetoder Tværfaglig undervisning Teamsamarbejde

Grundskoleeleverne Positiv holdning til erhvervsuddannelser Før: 29 % Efter: 59 % Negativ holdning Før: 7 % Efter: 2 % 82 % siger de har lært noget nyt om erhvervsuddanelser

Grundskolelærerne Hvordan var dit indtryk af elevernes engagement? Godt/glimrende: 97 % Hvordan vil du vurdere spillets bidrag til, at flere vil overveje en erhvervsuddannelse? Godt/glimrende: 77 % Hvordan vil du samlet set vurdere spillet Survival Skills? Godt/glimrende: 95 %

Promofilm Baggrund og kommentarer Intro for elever Instruktionsvideoer

Kontakt: Bjarne Andersen – Lars Rye –