Markedskommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

Hvad har DAK-E gang i?. Til verdens bedste håndværkere Vi er tildelt den opgave, det er at udvikle et værktøj til nogle af verdens bedste håndværkere.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Præsentation af Jens Groth benyt Venstre / Højre pile eller mus for at fortsætte.
Mini-kursus for 8.a og 8.b Efterår Alt for store overskrifter -Brug skriftstr. 16 -Brug gerne fed skrift Understregning og punktum i overskrifter.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Sprog/billeder på Internettet
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Udviklingsplaner Sønderborg
Kapitel 5 Den kreative strategi
METAL 2006 samt fremtidige METAL-messer.  Afvikling af næste METAL-messe i år 2006, herefter  DVF: Hvert 4. år – Næste gang: År 2010  Termin: Efterår.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
[Produktnavn] Marketingplan
Reklamemidler og -medier
Marketing & Fundraising
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
JOB TILBUD Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter : En Direktionsassistent med følgende kvalifikationer : - Ingen erfaring.
Løsninger og teknik
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Illustration fra Bogen om kræft figur 5.1.
Sponsering Kapitel 7.
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
21. marts 2015Vibeke Reiter, Aleneboende demente Usynlighed – erfaringer fra forebyggende hjemmebesøg. Oplæg ved: Vibeke Reiter, forebyggende.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Hjemmeside om handicap og etnicitet Videnscenter for Autisme
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
Overskrift Manchet Manchet Manchet Manchet Manchet Mellemrubrik
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
Illustration fra Bogen om kræft figur 6.1.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
JAR KURSUS – UDGAVE Aktiviteter i JAR Lokalitet Sagstrin (afgørelser) Aktiviteter (historik/mulige forureningsårsager) Projekt (financier) Matrikel.
Hvad er markedskommunikation?
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft Figur 5.1. Kapitel 5 – Rygning.
JOB TILBUD Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter : En Direktionsassistent med følgende kvalifikationer : - Ingen erfaring.
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Layout og fremlæggelse
Illustration fra Bogen om kræft figur 8.1.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Indsatsen over for kontanthjælpsmodtagere i matchkategori 3 - Kortlægning og anbefalinger.
Parallele indsatser i Frederikssund - målgruppen med problemer udover ledighed.
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
BOSÆTNING i Hjørring Kommune Oplæg 29. oktober 2016 LAG NORD konference Bolette Falbe-Hansen.
Parametermix - promotion
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter :
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Illustration fra Bogen om kræft figur 9.1.
Illustration fra Bogen om kræft figur 10.1.
Præsentationens transcript:

Markedskommunikation Kapitel 8 - Direct Marketing

Direct marketing Direct marketing er aktiviteter en virksomhed benytter med henblik på salg af produkter og serviceydelser. Indsatsen er direkte rettet mod en målgruppe og kan bygge på en række forskellige værktøjer. Værktøjerne kan være direkte salg, direct mail, uadresserede forsendelse, telemarketing, kuponhæfter og postordre samt tv-shops

8.1 Direct marketing værktøjer Indsats direkte rettet mod målgruppen som kan bygge på en række værktøjer Direkte salg Direct mail Uadresserede forsendelser Telemarketing Kupon Postordre Tv-shop

8.2 Direct marketings anvendelsesområder Modtageren skal kunne svare direkte Opfordring til handling (jf. AIDA) Krav om at virksomheden kender sin målgruppe Navn og adresser Brug kundedataser Lægger op til dialog Effektivt, men dyrt (fysiske breve - porto)

8.3 Specielt om direct mail De fleste direct mails læses 15-20 sekunder Jo flere elementer, jo længere tid (illustrationer) Fra venstre mod højre hjørne Brug altid en overskrift med salgsargument Fokuser på gode tilbud Svarkort nødvendigt Kuvert en del af kommunikation E-mail har lave omkostninger Godt til det superaktuelle

B-2-C

B-2-C

B-2-B

B-2-B