Glyngøre / Limfjorden 17. august Værdien af mega-events.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan bidrager litteratursiden
Advertisements

Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Caseoplæg om Facebook.
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
SPONSORSHIP S SPONSORSHIPS SPONSOR SPONSORPARTNERSKAB SPONSORER.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Fremtidens Videoforbruger
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
Borgernes barrierer for brug af IT
Psykoedukation til unge i OPUS
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Anonym Digital Rådgivning
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Ildsjælekonferencen 2009 Regionalt mødested for ildsjæle Den bæredygtige landsby Få inspiration til din indsats for et godt lokalsamfund Stikord fra Mona.
Chefanalytiker, Oxford Research
Velkommen.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
NOEA/Aalborg Universitet
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
På Tværs af familiearbejde og inklusion i skolen www. fais
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
KVINDER KOM I GANG! Competencehouse a|s. MÅL Rekruttere 100 akademikerkvinder til at anvende iværksætterkompasset Rekruttere 50 akademikerkvinder til.
INNOVATION i DANMARK Er vi på vej mod en 3. generations innovationspolitik? Innovationspolitikken i dag: –Formål, virkemidler og arbejdsdeling Fremtidens.
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Vejlederens kommunikation
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Disposition Om innovationsjunglen Indblik i RTIs SMV-rettede innovationsindsats Præsentation af udvalgte innovationsinitiativer –Innovationskonsortier.
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Usammenhængende og sporadisk landdistriktsudvikling i Rebild kommune såvel i lokalsamfundene, som på forvaltningsplan. En del ildsjæle brænder ud, flere.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
PROJEKT BAGGRUND Hovedaktiviteter I projektet Konceptualisering Kick-off møde med de lokalenetværkspartnere SurveyInterviewsStudierejse til Vesterålen:
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
TIRSDAG DEN 6. MAJ 2014 KL – (Morgenkaffe fra kl. 9.00)
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Hvad er Klimakaravanen? Hvad er der på hjemmesiden?
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Energy Engineering Seminar Offshore Oil and Gas Technology platform – Future technology challenges Enhanced oil recovery in the North Sea Sector.
BRANDING som udfordring for FUR
KLAR ? Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!
Kapital til Vækst. Hedensted 17. Marts 2015 Lars Stigel, direktør CAPNOVA A/S Kontakt:
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
 Inspiration til nyt website  Formidling af forskningsbaseret viden  Nyt og spændende design.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Content marketing handler om kontinuerligt at publicere relevant, værdifuldt og engagerende indhold til en klart defineret målgruppe med det formål.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Den Danske Maritime Fond Carsten Melchiors Sekretariatschef 28. april
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Præsentationens transcript:

Glyngøre / Limfjorden 17. august Værdien af mega-events

Det er bevist… OplevelserVærdi Forbrug Arbejdspladser Brand Identitet Bosætning(?)

Effekterne er faktisk kortlagt…

Et sted bliver først værdifuldt når det opleves

Hvad siger virksomhederne?

De vigtigste effekter er de mest diffuse Hvem er vi? Hvad er det for et sted? Hvad har vi at være stolte af? Hvad har vi til fælles? Hvorfor gør vi det vi gør?

Der er forskel på oplevelser og effekt Transformerende oplevelser: Giver opleveren et helt nyt perspektiv på livet. Oplevelsen af at skabe forandring. Rituelle oplevelser: Giver opleveren et styrket tilhørsforhold og en oplevelse af sammenhæng. Gode oplevelser: Giver opleveren en oplevelse, uden at denne har påvirkning ud over den umiddelbare oplevelse. Dårlig oplevelser: Giver opleveren en dårlig oplevelse, uden at denne har påvirkning ud over irritation i øjeblikket. Alvorlig oplevelse: Giver opleveren en dårlig oplevelse, som opleveren breder ud til andre. Ødelæggende oplevelse: Transformerer opleveren i negativ retning langt ud over ubehag. Eks. vold Ikke-oplevelser: Deltagerne har ikke haft hverken gode eller dårlige oplevelser.

Kendetegn for succes

-Engagerer frivillige: Det skal være sjovt at komme – men endnu vigtigere er, at det er sjovt at skabe -Det skal være klart hvad vi laver: Fælles koncept / brand – på trods af flere lokaliteter

Kendetegn for succes -Gør det I brænder for: Ildsjælene driver værket – ikke (kun) offentlig støtte -Der skal ske noget: Folk kommer til events, fordi de gerne vil være der, hvor der sker noget. Vær ikke bange for folkelighed.

Afstanden mellem aktiviteterne er ikke afgørende

Få faglig sparring fra seks innovationsnetværk

Oplevelseslandskaber Fokus på udvikling af nye -Steder og oplevelser, der giver stedet identitet og værdi -Samspil mellem store og små partnere og forskellige led i værdikæden -By- og landskabsudvikling Primær metode - Mixed actors innovation Primær partner Kontakt Connie Svabo Ph.D. Tlf.:

Mobile oplevelser Fokus på udvikling af nye -Teknologiske oplevelsesplatforme -Information og formidling på forskellige platforme -Koncepter -Forretningsmodeller Primær metode - Innovation baseret på forskning i brug af platforme Primær partner Kontakt Jens F. Jensen Professor Tlf.:

Tag fat i Invio Se vores hjemmeside Tilmeld dig nyhedsbrevet Deltag i konferencer og events Tag en snak med videnspartnerne om mulige samarbejder om din virksomheds innovation! Kontakt mig på