Glyngøre / Limfjorden 17. august Værdien af mega-events
Det er bevist… OplevelserVærdi Forbrug Arbejdspladser Brand Identitet Bosætning(?)
Effekterne er faktisk kortlagt…
Et sted bliver først værdifuldt når det opleves
Hvad siger virksomhederne?
De vigtigste effekter er de mest diffuse Hvem er vi? Hvad er det for et sted? Hvad har vi at være stolte af? Hvad har vi til fælles? Hvorfor gør vi det vi gør?
Der er forskel på oplevelser og effekt Transformerende oplevelser: Giver opleveren et helt nyt perspektiv på livet. Oplevelsen af at skabe forandring. Rituelle oplevelser: Giver opleveren et styrket tilhørsforhold og en oplevelse af sammenhæng. Gode oplevelser: Giver opleveren en oplevelse, uden at denne har påvirkning ud over den umiddelbare oplevelse. Dårlig oplevelser: Giver opleveren en dårlig oplevelse, uden at denne har påvirkning ud over irritation i øjeblikket. Alvorlig oplevelse: Giver opleveren en dårlig oplevelse, som opleveren breder ud til andre. Ødelæggende oplevelse: Transformerer opleveren i negativ retning langt ud over ubehag. Eks. vold Ikke-oplevelser: Deltagerne har ikke haft hverken gode eller dårlige oplevelser.
Kendetegn for succes
-Engagerer frivillige: Det skal være sjovt at komme – men endnu vigtigere er, at det er sjovt at skabe -Det skal være klart hvad vi laver: Fælles koncept / brand – på trods af flere lokaliteter
Kendetegn for succes -Gør det I brænder for: Ildsjælene driver værket – ikke (kun) offentlig støtte -Der skal ske noget: Folk kommer til events, fordi de gerne vil være der, hvor der sker noget. Vær ikke bange for folkelighed.
Afstanden mellem aktiviteterne er ikke afgørende
Få faglig sparring fra seks innovationsnetværk
Oplevelseslandskaber Fokus på udvikling af nye -Steder og oplevelser, der giver stedet identitet og værdi -Samspil mellem store og små partnere og forskellige led i værdikæden -By- og landskabsudvikling Primær metode - Mixed actors innovation Primær partner Kontakt Connie Svabo Ph.D. Tlf.:
Mobile oplevelser Fokus på udvikling af nye -Teknologiske oplevelsesplatforme -Information og formidling på forskellige platforme -Koncepter -Forretningsmodeller Primær metode - Innovation baseret på forskning i brug af platforme Primær partner Kontakt Jens F. Jensen Professor Tlf.:
Tag fat i Invio Se vores hjemmeside Tilmeld dig nyhedsbrevet Deltag i konferencer og events Tag en snak med videnspartnerne om mulige samarbejder om din virksomheds innovation! Kontakt mig på